De-a fir a păr despre păr

Frumuseţea înseamnă sănătate, energie, vitalitate şi dintotdeauna a fost un criteriu de comparaţie pentru majoritatea oamenilor şi mai ales pentru femei care sunt atât de preocupate de aspectul exterior. Din străvechi timpuri, femeia a fost preocupată de aspectul său fizic şi a căutat mereu metode de înfrumuseţare şi menţinere a tinereţii.

Noi, urmaşele Evei de azi, indiferent de vârstă, ne dorim să fim frumoase, moderne, extravagante chiar, şi ştim că o frumuseţe deosebită înseamnă nu doar un caracter frumos şi straie la modă, frumuseţea se reflectă şi pe chipul nostru, în ochii şi luminozitatea tenului, în felul cum ne îngrijim corpul sau ne aranjăm şi ne punem în valoare podoaba capilară. Iar atunci când ne simţim bine şi ne merg toate bine, suntem fericite, împlinite, parcă şi corpul nostru radiază de sănătate, iar părul e mai strălucitor! Aşadar, un stil de viaţă sănătos e cheia unui păr frumos şi sănătos şi bogat. Desigur că şi felul în care îl îngrijim. Şi la fel cum şi vestimentaţia ne reflectă personalitatea şi părul vorbeşte despre noi. Ni-l aranjăm în funcţie de starea de spirit, în funcţie de ce vrem să exprimăm, conştient sau nu. De cele mai multe ori, noi femeile, atunci când vrem să schimbăm ceva în viaţa noastră, ia ghiciţi ce facem? Acţionăm asupra podoabei capilare 🙂  Ne schimbăm tunsoarea, ne schimbăm culoarea sau ne coafăm într-un mod anume.

par

Însă părul trebuie şi îngrijit nu numai coafat şi vopsit că altfel n-o să mai avem ce aranja şi cu ce ne mândri cu timpul. Eu recunosc, nu am fost prea atentă cu podoaba mea capilară şi am agresat-o în fel şi chip: uscat cu feonul, vopsit des şi în n-spe mii de culori, inclusiv decolorat, placă, ondulator. Şi când nu sunt mulţumită de felul în care îmi stă părul, îl strâng rapid într-o coadă de cal, iar asta nu face bine deloc scalpului şi părului. Ştiţi durerea aia la nivelului scalpului după ce-ţi eliberezi părul din strânsoarea cozii de cal? Despre asta vorbesc. Dar nu numai. Au fost momente în care am simţit durere la nivelul scalpului şi după ce am renunţat la coada de cal din motive evidente. Îmi dădeam părul dintr-o parte într-alta şi mă durea. Acum un an, într-o vară, m-am confruntat cu o cădere gravă de păr şi chiar şi acum, toamna asta, părul îmi da bătăi de cap. Pentru problema asta, pot spune că am găsit remedii, însă trebuie să mă ţin de ele, ceea ce nu am prea făcut-o, dar atât cât am făcut tratament, am văzut o îmbunătăţire. Atunci (adică în urmă cu un an), de început m-am tuns mai scurt şi nu m-am mai vopsit (5 luni). Mi-am cumpărat şamponul şi serul anticădere din gama Gerovital Plant şi mă spălam o dată pe săptămână, apoi îmi făceam masaj la scalp cu serul fără să mă mai clătesc. Şi asta combinat cu naturiste sau cu tratamente băbeşti, cum vreţi să le spuneţi. Astfel, îmi făceam masaj la cap de 3 ori pe săptămână cu mălai (mai ales atunci când mă durea scalpul) şi foloseam în loc de balsam, oţet de mere în care puneam batoane de scorţişoară, cuişoare şi nucşoară ca să miroasă frumos. Îmi mai făceam o dată pe săptămână mască cu gălbenuş de ou şi miere. Vara asta am găsit pe net alte 2 tratamente pentru scalp şi păr: unul cu unt şi celalalt cu ceapă. Simple şi ieftine. Dar am întâmpinat două mari probleme: în cazul primul tratament, părul rămânea enervant de unsuros şi gras, oricât m-aş fi clătit cu apă, şampoane, balsam,în plus mirosea a brânză, iar în cazul celul de-al doilea tratament, problema era mirosul accentuat de ceapă. Şi hai să zic că poate pe mine nu mă deranja, dar pe alţii… 🙂 Aşa că m-am mulţumit să folosesc în continuare produsele Gerovital, mai ales că toamna asta, în prima lună, doctorul personal al părului tau – Farmec a lansat nouă gamă inovatoare dedicată îngrijirii complete a părului. Nouă gama pe care experţii Gerovital au îmbogăţit-o cu noi complexe hrănitoare, ajută părul să facă faţă acţiunilor distructive la care este supus şi îl menţine frumos şi sănătos zi de zi.

probe_farmec_superblog

Gerovital Tratament Expert este formată din 8 sub-game, cuprinzând în total 22 de produse ce răspund diferitelor probleme specifice scalpului şi firului de păr. Astfel, sub-gamele Gerovital Tratament Expert Anticădere, Gerovital Tratament Expert Regenerare, Gerovital Tratament Expert Antimatreaţă şi Sebum Control de la Gerovital oferă soluţii pentru cele mai supărătoare probleme ale părului sub formă de tratamente intensive. Iar sub-gamele Gerovital Tratament Expert Pro Color, Gerovital Tratament Expert Smart Volume, Gerovital Tratament Expert Thermo-protect şi Gerovital Tratament Expert Nutri-complex întreţin sănătatea şi frumuseţea de zi cu zi a părului. Folosite cu regularitate, produsele acţionează la nivelul scalpului şi al firului de păr pentru a asigura un păr sănătos şi strălucitor în fiecare zi.

Eu mi-am luat Gerovital Tratament Expert Anticădere pentru a stopa căderea excesivă a părului. Şamponul şi serul anticădere din această sub-gamă au la bază un complex de elemente active ce acţionează dual asupra firului de păr, întărind rădăcina acestuia şi stimulându-i, totodată, creşterea. De asemenea, Gerovital Tratament Expert Regenerare care răspunde eficient problemelor specifice părului degradat şi lipsit de vitalitate, hrănindu-l în profunzime şi redându-i strălucirea de la rădăcină până la vârf. Lotiunea cu petroleum, kitul de regenerare a părului sub formă de fiole şi serul pentru vârfuri despicate au fost îmbogăţite cu noi principii active, asigurând un aspect sănătos pe toată lungimea firului de păr.

anticadere

Şi mi-am mai luat iarăşi produsele Sebum Control pentru a rezolva problema părului gras (acestea reglând secreţia glandelor sebacee de la nivelul pielii capului) şi Gerovital Tratament Expert Pro Color pentru păr vopsit. Şamponul de protecţie pentru păr vopsit şi masca pentru păr vopsit păstrează intensitatea culorii pentru mai mult timp şi împiedică degradarea firului de păr în urma vopsirilor repetate.

sebum

procolor

Le folosesc de două săptămâni, aştept să văd rezultatele acum.

Dacă vă hotărâţi să achiziţionaţi nouă gamă Gerovital sau dacă folosiţi deja alte produse de îngrijire adecvate părului şi problemelor cu care vă confruntaţi, iată ce mai trebuie să ştiţi despre păr, de asemenea, câteva sfaturi pentru a avea o pododoaba capilară sănătoasă şi frumoasă.

Pentru început, trebuie să ştiţi că la un adult, firul de păr trăieşte 5 ani şi că majoritatea dintre noi avem în medie 100.000-120.000 de fire în podoabă capilară. Fiecare fir creşte un milimetru în trei zile, adică între 12 şi 15 centimetri pe an. După 5 ani firele cad, dar mai sunt şi situaţii în care nu toate firele de păr ating maturitatea în acelaşi timp, de aceea zilnic ne cad circa 50 de fire de păr (e normal, iar acestea sunt înlocuite de altele). Însă atunci când părul cade excesiv, cauzele determinante sunt fie genetice, fie ca urmare a agresiunilor la care este supus (poluare, ultraviolete, coafare), fie consecinţa folosirii unor produse de îngrijire nepotrivite. Totodată, stresul şi alimentaţia nepotrivită determină căderea excesivă a părului.

Şi totuşi, ce putem face pentru a avea un păr sănătos?

În primul rând, să-l spălăm ori de câte ori este necesar, dacă este murdar, gras, transpirat. Spălarea frecventă atâta timp când sunt folosite produsele potrivite, nu afectează, aşa cum umblă vorba în popor. În cazul în care se îngraşă repede, este necesar un consult endocrinologic şi dermatologic, pentru hiperseboree fiind recomandate şampoanele pentru păr gras însă numai pe durata prescrisă de dermatolog, pentru că folosite un timp îndelungat pot agresa firul de păr şi scalpul, producând iritaţii, eczeme sau uscarea părului.

În ceea ce priveşte stresul, modul în care acesta îşi exercită influenţa negativă asupra părului constă în faptul că inhibă creşterea lui. Deci, dacă am putea reduce stresul, ne-am face nouă un bine şi părului nostru.

par (1)

În continuare, despre dietă şi despre sursele care asigură creşterea şi strălucirea părului. O dietă necorespunzătoare reprezintă un pericol major. Proteinele (de origine vegetală sau animală) sunt esenţiale pentru păr şi toate alimentele cu un conţinut ridicat de fier pentru că îmbunătăţesc calitatea sângelui şi favorizează transportul oxigenului către celule şi, implicit, hrănirea adecvată a rădăcinii firului de păr. Un nivel optim de fier previne anemia care determina căderea masivă.Vitamina C este iarăşi foarte importantă deoarece stimulează absorbţia fierului, iar zincul este un oligoelement indispensabil sintezei proteinelor (cheratina spre exemplu este proteina responsabilă cu menţinerea structurii părului). O carenţă de zinc determină fragilizarea firelor de păr favorizând ruperea; carenţele de vitamine în general, mai alex complexul de vitamine B (în lipsa lui părul îşi pierde vitalitatea, se degradează). Apariţia timpurie a firelor albe este cauzată tot de lipsa vitaminei B. Stresul duce la încărunţirea părului, prin faptul că distruge vitamina B.

Şi acum, referitor la îngrijire şi protecţie. Căciulile, pălăriile şi şepcile nu cauzează căderea părului, din contră îl protejează de ultraviolete şi frig. De asemenea, părul nu trebuie periat des şi brutal pentru că firele de păr se rup, iar pielea capului poate fi rănită. Este recomandat periatul blând, iar pentru stimularea creşterii părului sunt recomandate uleiurile naturale aplicate la rădăcină, mai ales cel de ricin.

Alte greşeli pe care le facem noi femeile şi din cauza cărora părul are de suferit: folosirea în exces a produselor de styling, a foehnului, a plăcii şi ondulatorului, decolorarea părului, colorarea lui mai des de 30 de zile şi faptul că adormim noaptea cu el ud.

În speranţa că v-au fost de folos informaţiile, sfaturile şi recomandarea mea, vă invit acum să analizaţi, să vedeţi care ar fi cauzele problemelor cu care se confruntă părul vostru (asta dacă nu sunteţi fericitele posesoare ale unui păr de invidiat, fără probleme) şi să luaţi “măsurile” necesare pentru a fi nişte Ilene Cosânzene moderne, cu păr bogat şi frumos. 🙂

Articol înscris la SuperBlog 2015, proba nr. 2, sponsor Farmec.

farmec_superblog_proba


7 thoughts on “De-a fir a păr despre păr

Lasa un comentariu

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.