Ce mai gateste, ce mai pofteste bloggerul (adica je:) ): Paine pufoasa de casa cu malai, porumb si susan

  DSCF1297 - Copy
De multe ori, painea pe care o cumpar din magazin sfarseste prin a fi aruncata la gunoi, pentru ca a doua zi nu mai e buna, nu mai are gust, se usuca si devine faramicioasa. De aceea, obisnuiesc sa imi mai cumpar painici, chifle sau baghete mici, macar stiu ca le mananc atunci pe loc si nu raman pe a doua zi. Sau.. cand am timp de bucatareala si mi-e dor de o paine de casa gustoasa si aburinda si pufoasa, cum facea mamaia, si mult mai sanatoasa decat ce gasesc pe piata, trec la treaba si-mi fac singura painica 😀 . Ca nicio paine nu-i ca aia facuta in casa…
Si cand am chef de ceva mai special, ori improvizez, ori m-apuc sa caut pe internet retete, pe bloguri culinare, pe diverse site-uri de retete si uite asa, am gasit reteta aceasta de paine cu malai si porumb, pe care vi-o recomand cu drag. Reteta originala era cu mac, dar nu am avut in casa la momentul acela, asa ca am adaptat si am presarat susan.
Am avut nevoie de:

  • Faina: 500 gr
  • Ulei: 100 ml
  • Drojdie uscata: 10 gr
  • Porumb: 100 gr
  • Galbenus de ou: 1
  • Lapte: 2 linguri
  • Smantana: 250 ml
  • Malai: 2 linguri
  • Susan: o lingura
  • Apa calduta: 150 ml
  • Sare: o lingurita si jumatate

Drojdia am dizovat-o in apa calduta si am lasat-o 5-10 minute.
Faina am amestecat-o cu malaiul si cu sarea si am lasat in mijloc o gropita in care am pus drojdia cu apa. Am amestecat si am framantat bine. Am adaugat apoi, pe rand, uleiul, smantana si porumbul, amestecand si framantantand bine, cel putin 10 minute. Dupa aceea, am lasat aluatul sa creasca, minim 45 de minute.

Am uns cu ulei o tava de rotunda de cuptor (eu am folosit una de silicon) si dupa ce a crescut aluatul, l-am impartim in 14 mingiute pe care le-am asezat in tava, dand astfel o forma painii. Am lasat din nou sa creasca pana si-a dublat volumul.
Am amestecat apoi, un galbenus de ou cu o lingura de lapte si am uns painea. Deasupra am presarat susan.

DSCF1280
Am dat tava la cuptor (preincalzit la 180 de grade) si am lasat 45′-1h, pana s-a rumenit deasupra.

DSCF1287

DSCF1289

DSCF1290

Foarte pufoasa si gustoasa a iesit! La masa de pranz, am mancat mai mult de jumatate din ea 😀

DSCF1295

Ma laud cu painica mea si particip cu ea la o campanie pentru bloggeri, o provocare lansata de Blogal Initiative si BEKO. 🙂

DSCF1291

DSCF1315

Cu acest articol m-am alaturat campaniei Blogchef.ro – Gatim ce poftesti!, in care Andreea Patrascu, Cetin Ametcea, Sebastian Bargau si Radu Bazavan se lupta pentru titlul de „Blogchef”, powered by BEKO


3 thoughts on “Ce mai gateste, ce mai pofteste bloggerul (adica je:) ): Paine pufoasa de casa cu malai, porumb si susan

  1. Am facut si eu paine cu malai si am fost foarte incantata de rezultat! A iesit foarte pufoasa ca painea alba (pentru ca mare pare din faina era de grau 😀 ) dar galbuie la culoare. Tare mi-a placut.

Lasa un comentariu

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.