România magică: Descoperă cele mai frumoase locuri cu tichetele de vacanță

Îmi place să călătoresc atât în țară cât și în străinătate. De vreo doi ani încoace însă mi-am propus să mă axez mai mult pe vacanțele în țară ca să pot afirmă cu tărie nu numai că-mi iubesc țara dar că o și cunosc. Pot spune și acum că-mi cunosc țara, am ajuns prin toate colțurile ei, prin toate regiunile, mă pot lăuda că am vizitat locuri de care mulți dintre români nici nu au auzit, însă mai am câteva de văzut. Pe unde am călătorit în afara țării, nu mi-a fost niciodată rușine să spun că sunt româncă. Da, știu, avem corupție, avem hoți de buzunare, animale abandonate pe străzi, avem monumente istorice vechi lăsate de izbeliște, nu avem infrastructură, dar cu toate acestea, România e minunată.

Avem o țară frumoasă! Iar eu sunt mândră de ea! Aici m-am născut, aici este familia mea. Aici îmi sunt prietenii. Aici am iubit prima dată. Aici m-am făcut om mare.

Îmi iubesc țara și pășesc cu drag pe pământ românesc oriunde m-aș duce. România are multe regiuni neexploatate turistic și poate că unele așa ar trebui să rămână ca să protejăm natura și ecosistemele, dar multe din ele, renumite pe vremuri, sunt lăsate acum în paragină și ar merita investiții.

Ne facem vacanțele în străinătate și ignorăm din ce în ce mai mult propriul potențial. Așa că, eu zic, de fapt, mai întâi întreb: Vrei să pleci într-o vacanță dar nu știi încă ce destinație să alegi? Te gândești la un sejur la Paris, Veneția, Barcelona sau poate vrei ceva mai exotic? Ce-ar fi să-ți arunci hainele în troler și să dai mai întâi o tură prin țară? România e plină de locuri speciale care merită vizitate. Apropo, avem și locuri exotice în caz că nu știai – vezi Pădurea Letea.

Urcă-te-n tren sau în mașina, încalecă o bicicletă și cutreieră România în lung și-n lat!

Am o listă într-o agendă cu toate obiectivele pe care vreau să le vizitez. Din păcate, nu am eu atâtea zile de concediu și nici timp să le văd pe toate, dar mă străduiesc să le bifez pe cele mai importante pentru mine. Anul trecut mi-am îndeplinit niște dorințe mai vechi. Una din ele a fost excursie în Maramureșul istoric. Deși am avut bunici în Maramureș, în Țara Lăpușului, nu am reușit să vizitez partea de nord. Vara trecută însă am reușit să ajung la Sighetul Marmației, la Săpânța, Borșa, Cascada Cailor, Mănăstirea Bârsana și m-am plimbat cu Mocănița pe Valea Vaserului.

Cimitirul Vesel de la Săpânța

Borșa, Maramureș

Mănăstirea Bârsana

Cascada Cailor, Munții Rodnei, Maramureș

Cu Mocănița pe Valea Vaserului

Tot anul trecut am mai bifat și alte obiective de pe listă. Alte dorințe împlinite: Cazanele Dunării, Cascada Bigăr, Podișul și Cheile Dobrogei și drumeție în Ciucaș ca să văd bujorii de munte.

Cazanele Dunării

Cascada Bigăr

Rezervația Naturală Gura Dobrogei

Prin munți după Rhododendron

Anul acesta voi ajunge în Ținutul Secuiesc, o zonă mai puțin explorată de mine. Am primit prin iunie anul trecut niște tichete de vacanță la serviciu, în valoare de 1450 lei, care-mi expirau acum în iunie și cu care mi-am achiziționat o vacanță de Paște în Ținutul Secuiesc. Dar mai am și altele în plan pentru acest an. Nu cred că voi ajunge să le vizitez pe toate, dar ele rămân acolo pe lista de “must see” și cu ocazia asta vi le recomand și vouă. Neapărat de văzut!

1. Delta Dunării – Brațul Chilia și Pădurea Letea

Prima oară am fost în deltă în 2008, pe brațul Sfântul Gheorghe. Mi-am dorit să revin aici ceea ce am și făcut în 2012 când am fost de data asta pe Brațul Sulina pentru că mi-am dorit să am și mare și deltă în același loc. M-am plimbat cu barca pe canale, am ajuns până acolo unde Dunărea întâlnește marea, am făcut plajă și am mâncat pește, mult pește, pot spune că am făcut o cură de pește. Delta Dunării e fascinantă, de aceea în vara lui 2017 mi-am dorit s-o revăd, de data acesta am fost acolo unde începe ea, în Tulcea.

Delta Dunării, Brațul Sulina

Aș mai vrea acum să văd Pădurea Letea și să ajung și pe cel de-al treilea braț, Chilia, brațul nordic care formează granița cu Ucraina. Plecând din Tulcea spre Periprava, punctul terminal, vezi de-a lungul drumului sate cu acoperișuri de stuf înșirate sub perdelele dese de sălcii și pomi fructiferi. Iar Pădurea Letea este cel mai exotic loc al României. Aici poți admira liane, dune de nisip, plante agățătoare, stejari seculari, ulmi, frasini și cai sălbatici, caii din Letea. Mirific!

2. Fortărețele dacice din Munții Orăștiei (Sarmizegetusa, Luncani – Piatra Roșie, Costeșți – Blidaru, Costești – Cetățuie, Căpâlna și Bănița) care fac parte din patrimoniul mondial Unesco și care odată au format sistemul de apărare al lui Decebal. Sarmizegetusa am mai văzut-o când eram elevă, dar amintirile sunt vagi și aș vrea s-o revăd acum om mare fiind pentru că impactul este altul.

3. Plajele de la Gura Portitei, Vadu și Corbu

În ultimul timp când am fost la mare, am fugit de agitație și am căutat plaje mai sălbatice și mai liniștite. Am descoperit plaja de la Agigea, de la Tuzla, 23 August, Acvatoriul Marin Litoral Vama Veche – 2 Mai, iar vara trecută am găsit o plajă ascunsă de care habar nu aveam și peste care am dat făcând o drumeție din Costinești la Mănăstirea Sfânta Elena de la Mare și apoi la Plaja 23 August. Este vorba de Plaja Schitu. Așa că, mi-au mai rămas cele trei menționate mai sus și pot spune că am văzut tot litoralul românesc.

Plaja 23 August

Plaja Schitu

Plaja Agigea

4. Plimbare cu Mocănița Huțulca în Bucovina. Iarna!

Vara trecută m-am plimbat cu mocănița pe Valea Vaserului în Maramureș. Vreau și cu mocănița din Bucovina și să fie iarnă. Și multă zăpadă!

5. Oradea

Crișana este o altă zonă pe care nu prea am explorat-o și îmi doresc foarte mult să văd Oradea. Deși nu are mărimea și renumele turistic al Brașovului, Clujului, Sibiului sau Timișoarei, Oradea este un oraș cochet, cu o atmosferă aparte și o istorie bogată și frumoasă. Autoritățile locale au investit serios în renovarea clădirilor vechi și au început să le promoveze. Centrul orașului este o capodoperă.

6. Împrejurimile Brașovului (bisericile fortificate, cetățile, satele pitorești)

Brașovul l-am vizitat de mai multe ori. În orice anotimp e superb. Am explorat și împrejurimile (Râșnov, Bran, Poiana Brașov, Cetatea Făgărașului, Complexul de la Racoș, Cetatea Rupea și câteva biserici fortificate din zonă), dar aș mai avea câteva de văzut.

În Brașov spre exemplu, nu am văzut Cetățuia de pe Straja, o fortificație medievală uluitoare de secol XV, care se află în oraș, pe strada Cetății.

În ceea ce privește împrejurimile, îmi doresc să văd satul Viscri, Satul și Cetatea Prejmer, Prăpastiile Zărneștilor și Sâmbăta de Sus.

Satul Viscri a fost inclus în patrimoniul mondial Unesco și a devenit celebru în urma vizitelor făcute de prințul Charles al Marii Britanii. Casele vechi de secole vorbesc despre tradiții alcătuind un sat românesc autentic, unic în țară și în lume.

Complexul bisericii fortificate de la Prejmer este o mărturie a tradiţiei saşilor transilvăneni, care ne-au lăsat moştenire mai multe monumente istorice de o valoare incontestabilă. Cetatea a fost construită de cavalerii teutoni la începuturi, după care s-a înălțat în stilul gotic introdus în Transilvania, de călugării cistercieni.

Prăpastiile Zărneştilor se află la doar 36 de km de Brașov și sunt de o frumusețe rară în orice anotimp.

Localitatea brașoveană Sâmbăta de Sus este renumită atât pentru frumusețea zonei cât și pentru Mănăstirea “Constantin Brâncoveanu“, principalul obiectiv pentru turiştii care vin aici. Peisajele montane sunt uimitoare.

Brașov

Brașovul văzut de pe Tâmpa

Vulcanul de la Racoș

Poiana Brașov

Cetatea Rupea

Biserica fortificată din Hărman

Râșnov

Acum că mi-am lăsat și pe blog lista de “must see”, nu-mi rămâne decât să trec la fapte. Așadar, cu tichetele de vacanță pe care le voi primi anul acesta, îmi voi achiziționa o vacanță într-unul din cele 6 menționate mai sus. Cel mai la îndemână îmi este Brașovul și împrejurimile pentru că este mai aproape de București și pentru că am mai multe posibilități de transport și cred că și de cazare.

De regulă, merg pe cont propriu în excursii, dar câteodată mai merg și în excursii de grup organizate. Când e vorba de vacanțe pe cont propriu, caut cazare pe platformele online de cazări. Una dintre acestea este Travelminit care asigură o legătură directă între clienți și proprietari, fiind o platformă preferată de familii, grupuri și de organizatorii de conferințe. Aici găsesc mii de oferte de cazare atât în România cât și Ungaria și ce-mi place la Travelminit este că pot face rezervări folosind tichetele de vacanțe.

Travelminit acceptă toate tipurile de tichete de vacanță: Sodexo Voucher de vacanță, Up Chèque Vacances și Edenred Ticket Vacanța.

Cum pot utiliza tichetele de vacanță prin Travelminit?

  • Trimit o solicitare/rezervare cazărilor alese, menționând din start că vreau să achit cu tichete de vacanță.
  • După rezervare, trimit tichetele de vacanță către sediul Travelminit în Cluj-Napoca, menționând pe plic numărul rezervării.

Dau un exemplu: Am zis că vreau în viitorul apropiat să merg la Brașov și să vizitez împrejurimile. Îmi caut cazare în Brașov pe site-ul Travelminit, fac o rezervare online pentru o dată anume menționând că doresc să fac plata cu tichete de vacanță prin Travelminit. Dacă mi-a reușit rezervarea, trimit tichetele la Travelminit prin curier (Fan Courier, Urgent Cargus) sau prin prioripost de la orice oficiu poștal din România, la adresa: TRAVELMINIT INTERNAȚIONAL SRL, CP 335, OP 1, Cluj-Napoca. Mă cazez în Brașov, să zicem pentru 7 zile și fac câte o excursie pe zi prin împrejurimile lui sau, 2 zile le rezerv Brașovului și restul pentru celelalte obiective.

Am văzut pe Travelminit o oferta bună de cazare La Maisonnette din Brașov. Unitatea este recent renovată și se află chiar în centru, în Piața Sfatului, pe latura opusă Bisericii Negre. Au mai multe variante de cazare: camere economy pentru 2 persoane, camere standard, cu baie în camere, suite sau apartamente Deluxe. Pot să iau și micul dejun acolo. Deci, locație centrală, camere curate, personal amabil, mic dejun. Bun!

Care sunt avantajele rezervarii prin Travelminit:

  • Peste 1500 unități de cazare din România, de toate tipurile (hoteluri, cabane, apartamente, vile, pensiuni etc.) pentru care se pot folosi tichetele.
  • Experții Travelminit te ajută în alegerea unității potrivite, precum și în efectuarea rezervării, și în trimiterea tichetelor.
  • Travelminit garantează, conform condițiilor unității alese, faptul că, în cazul în care se finalizează rezervarea, iar clientul transmite tichetele de vacanță, acesta va beneficia de serviciile solicitate la fața locului.

Dacă valoarea tichetelor nu corespunde cu suma finală a rezervării, se pot solicita servicii suplimentare de la unitatea aleasă până la valoarea tichetelor, în cazul în care valoarea acestora este mai mare sau se poate plăți diferența în bani la fața locului dacă valoarea tichetelor este mai mică.

Despre tichetele de vacanță

  • Anual, salariații la stat primesc tichete de vacanță în cuantum de 1450 lei / persoană. Și cei care lucrează în companiile private pot beneficia de tichete de vacanță dacă angajatorul dorește să le ofere.
  • Tichetele de vacanță se pot valorifica și parțial, în tranșe.
  • Acestea sunt valabile timp de un an de la data emiterii. Este important să fie validate în perioada de valabilitate!

Ai tichete de vacanță și nu știi ce să faci cu ele, unde să le foloseșți? Intră pe site-ul Travelminit și experții în rezervări te vor ajuta să găsești ceea ce-ți dorești. Descoperă România folosind tichetele de vacanță!

Acest articol a fost scris pentru Spring SuperBlog 2019, proba nr. 16 și în același timp pentru a promova frumusețile României. 

Surse foto: Arhiva personală & Site-ul Travelminit


One thought on “România magică: Descoperă cele mai frumoase locuri cu tichetele de vacanță

Lasa un comentariu

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.