La desert: Mini-amandine ca la cofetarie:)

Amandinele sunt preferatele mele cand merg la cofetarie. Trebuia sa le fac si eu macar o data acasa, nu? 🙂
Rare sunt datile cand ma chinuie talentul si fac pe cofetarul prin bucatarie, dar cand m-apuca, imi iau rolul in serios. De obicei, prepar chestii simple, rapide, care nu necesita mai mult de o ora timp de gatire. Amandinele necesita si mai mult timp si mai multa atentie, de-aia le-am si ocolit atata vreme 😀
Cand am facut aceste amandine, a fost unul din acele rare momente cand m-am simtit capabila, cand am avut rabdare si timp, desi nu e vorba de un desert greu, sofisticat. Pentru mine, tot ce depaseste timpul de pregatire, ora aia critica, inseamna ca nu e pentru mine 😀
Dupa ce am analizat reteta si mi-am procurat cele trebuincioase, am trecut la treaba.
Pentru blat mi-au trebuit: 200 gr. de faina, 6 linguri de zahar, 6 oua, o lingura rasa de cacao, 30 ml de ulei, o lingurita de praf de copt, un praf de sare, 30 ml de apa.
Pentru crema: 3 linguri de cacao, 250 gr. de unt, 3 galbenusuri, 6 linguri de zahar pudra.
Siropul: o fiola esenta de rom, 200 gr. zahar, 500 ml de apa, 2 pliculete de cappuccino.
Glazura:  5 linguri de zahar, 50 gr. unt, o lingura de lapte, 2 linguri de cacao, o lingura de ulei
Optional: ciocolata pentru decor
DSCF1086

Blatul l-am facut asa:

Am separat albusurile de galbenusuri, iar albusurile cu un praf de sare, le-am batut spuma tare. Am adaugat treptat zaharul, apa, precum si galbenusurile frecate cu ulei si am amestecat usor cu o lingura de lemn, de jos in sus, ca sa ramana compozitia pufoasa.
Faina am amestecat-o cu cacao si praf de copt si am adaugat apoi totul la compozitia de oua.
Am pus aluatul intr-o tava de cuptor dreptunghiulara, unsa si tapetata cu faina sau cu hartie de copt si am dat la cuptor pentru 30-40 de minute, la 180 de grade.

Cand s-a racit blatul, l-am taiat in doua, pe lung si l-am insiropat.

Siropul l-am facut asa: Intr-un vas, am pus la fiert apa cu zaharul si pliculetele de cappuccino, iar la final am adaugat esenta de rom.

Crema:

Am amestecat untul cu zaharul pudra, dupa care am adaugat galbenusurile, pe rand si apoi cacaua. Am insiropat prima jumatate de blat, am asezat crema, am pus apoi, cea de-a doua jumatate de blat pe care am insiropat-o si pe ea si m-am apucat de glazura.

Pentru glazura am incorporat toate ingredientele necesare (cacao, zahar, lapte, ulei, apa, unt), am asezat vasul pe baie de abur si  am amestecat continuu pana ce compozitia s-a mai ingrosat.

Am taiat blatul in patratele, am format mini-amandinele si am ornat doar cu ciocolata pentru ca am uitat sa-mi mai pastrez din crema.

DSCF1084

DSCF1087

Cu acest articol m-am alaturat campaniei Blogchef.ro – Gatim ce poftesti!, in care Andreea Patrascu, Cetin Ametcea, Sebastian Bargau si Radu Bazavan se lupta pentru titlul de „Blogchef”, powered by BEKO


Lasa un comentariu

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.