Ce mai rontaie bloggerul in fata calculatorului: Saratele cu mac, susan si chimen

DSCF4571
Voi nu rontaiti ceva cand stati la calculator? Nu simtiti nevoia sa “rumegati” in continuu 😀 ? Eu da. M-asez in pat cu laptopul in brate, patul e plin de diverse (carti, caiete, foi, pixuri, reviste, telefoane), iar in jurul meu, pe masa, pe noptiera sau pe jos zac tot felul de prostii de rontait si de baut: suc, apa, cafea (depinde de ora), chipsuri, covrigei, alune, napolitane, biscuiti etc etc etc.
Intr-o zi am zis ca daca tot sunt amatoare de asa ceva, sa-mi fac singura in casa, ca sa ma satur barem. Hehe, home-made 🙂 Si m-am apucat de niste saratele… si am facut, nene, nu m-am jucat… ca eu nu ma joc, am facut la ele pana m-am plictisit, cateva tavi bune,  parca nu se mai terminau… Dar au fost bune apoi, ca am avut de rontait cateva zile si au fost extraordinare, nici nu se compara cu ce-i in magazin.
Si acum sa va zic reteta.
Ingrediente necesare: 500 gr de faina, 2 oua, 200 gr. margarina, 160 ml de iaurt, un pliculet de praf de copt, sare dupa gust, o lingura de otet, mac, susan, chimen, sare grunjoasa.

Se freaca putin margarina. Se adauga faina si se amesteca cu degetele pana se formeaza un aluat nisipos. Dupa care adaugam iaurtul si sarea si amestecam bine.
Praful de copt il stingem intr-o lingura de otet si-l adaugam la compozitia noastra, apoi formam o bila si o dam la frigider sa se odihneasca pentru circa 30 de minute.


Intre timp pregatim restul ingredienteler, sa le avem la indemana, respectiv macul, susanul, chimenul.
Separam albusurile de galbenusuri (albusurile nu ne trebuie). Galbenusurile le batem cu putina apa.

DSCF4540
Dupa o jumatate de ora, ne pregatim sa formam saratelele.
Presaram faina pe masa de lucru, intindem o foaie subtire de aluat si facem diverse forme: inimioare, fluturasi, cerculete, pestisori, floricele etc.

Tapetam o tava intinsa de cuptor cu o hartie de copt si asezam saratelele.

DSCF4548

Le ungem cu galbenusurile batute, iar apoi presaram alternativ chimen, susan, mac (una cu mac, una cu susan, una cu chimen etc.) Si pe toate presaram sare grunjoasa.

DSCF4550

 

DSCF4552
Dam tava la cuptor 15-20 de minute, in functie de cuptor.

Si iata-le 🙂

DSCF4556

DSCF4567

DSCF4569

Pofta buna!

P.S: Cu acest articol m-am alaturat campaniei Blogchef.ro – Gatim ce poftesti!, in care Andreea Patrascu, Cetin Ametcea, Sebastian Bargau si Radu Bazavan se lupta pentru titlul de „Blogchef”, powered by BEKO


Lasa un comentariu

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.