Cookies cu dulceata din petale de trandafiri

Dulceata de trandafiri este printre cele mai parfumate, aromate si fine dulceturi. Iar daca ai trandafiri in gradina, bineinteles soiul potrivit (Rosa centifolia si Rosa damoscena, niste trandafiri cu petale mici si  multe care miros puternic si teribil de frumos), atunci e si ieftina de facut si la indemana. Este si usor de preparat, dulce si pe placul celor mici si este o dulceata deosebita care pastreaza parfumul trandafirilor, un desert rafinat si de-o mare finete.
Mie personal, nu-mi place s-o servesc asa simpla, tocmai pentru ca e prea dulce, dar in prajituri, este o nebunie. Nu am facut niciodata dulceata de trandafiri, desi ma gandesc demult sa fac…
Am avut la un moment dat, niste dulceturi foarte bune, din inima Transilvaniei, de la mama Gerda 🙂 , printre care si un borcanel de dulceata din petale de trandafiri pe care m-am gandit sa-l folosesc la niste prajiturele. Si am ales sa fac aceste cookies cu dulceata de trandafiri, pentru care mi-au trebuit 280 gr. de faina, o lingurita de praf de copt, 100 gr. de migdale macinate, 150 gr. zahar, un pliculet de zahar vanilat, cateva linguri de dulceata de trandafiri, zahar pudra si un varf de cutit de sare.

Am pregatit aluatul din faina, praf de copt, zahar, zahar vanilat, unt (lasat in prealabil la cald sa fie moale), ou si un varf de cutit de sare.

Migdalele le-am macinat si le-am adaugat in aceasta compozitie, am framantat cu mana pana am obtinut un aluat omogen, am infasurat aluatul in folie alimentara si am lasat sa se odihneasca o ora la frigider.

DSCF1524

DSCF1525

Din aluat, am facut cu mana bilute rotunde pe care apoi le-am turtit usor intre palme si cu degetul am facut o scobitura in mijloc unde am pus dulceata de trandafiri. Le-am asezam apoi, intr-o tava tapetata cu hartie de copt.

DSCF1537

DSCF1538

DSCF1539

DSCF1542

Am incalzit cuptorul la 180 de grade si am dat tava la cuptor pentru 15-20 de minute. Am scos tava dupa ce s-au copt, am lasat prajiturelele sa se racoreasca si apoi le-am pudrat cu zahar pudra.

DSCF1556

DSCF1577

Fragede si aromate!

DSCF1582

Cu acest articol m-am alaturat campaniei Blogchef.ro – Gatim ce poftesti!, in care Andreea Patrascu, Cetin Ametcea, Sebastian Bargau si Radu Bazavan se lupta pentru titlul de „Blogchef”, powered by BEKO

O campanie marca Blogal Initiative si BEKO!


One thought on “Cookies cu dulceata din petale de trandafiri

Lasa un comentariu

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.