Secretele unei bucătării perfecte

Indiferent pe unde aș umbla, acasă rămâne cel mai frumos loc unde aș putea fi. E și normal pentru că-mi este scena principală a vieții mele.

Acasă este locul unde-mi găsesc liniștea, unde mă odihnesc după o zi stresantă de muncă, unde mă relaxez și mă regăsesc.

Acasă găsesc confortul de care am nevoie sau mă energizez. Ador momentul în care ajung acasă și mă întâmpină cățelușa mea cu cea mai mare veselie din lume. Îmi transmite o super energie și o poftă de viață extraordinară.

Acasă înseamnă timp petrecut cu familia, acasă e iubire și pace.

Acasă este locul unde mă simt cel mai bine.

Acasă e atunci când ninge și e ger afară sau e furtună și eu mă bag în plapumă cu un ceai fierbinte și citesc o carte bună sau mă uit la un film bun cu soțul.

Acasă e și atunci când deschid geamurile să aerisesc și soarele-mi inundă casa, iar păsărelele îmi ciripesc de ”bună dimineață”.

Acasă e unde-mi iau laptopul în brațe în pat și m-apuc să scriu ceva (spre exemplu, articolul ăsta acum).

Tot acasă e și locul unde-mi fac poftele culinare. Dacă am chef de ceva dulce, pun rapid de-o prăjitură. Să fie un pandișpan sau clătite? Sau gogoși? Sau poate e ziua experimentelor noi în bucătărie. Să fie mâncare italienească, chinezească sau ceva light, grecesc? Mmmm… Da, sunt o gurmandă, îmi place să gătesc și mai ales îmi plac experiențele culinare noi. De aceea, pentru mine bucătăria este un spațiu important al casei.

sursa foto: cluj.com

Acum locuiesc într-o casă modestă, într-o garsonieră, cu o bucătărie mică care este doar spațiu de gătit permițând totodată și depozitarea unor produse necesare operațiunii de gătit. Mi-ar fi plăcut în cadrul ei să fie și un mic spațiu de relaxare, măcar o măsuță de ceai (că de cafea m-am lăsat). Aș putea zice că nu aș avea nevoie de mai mult, dar câteodată mai visez. Visez la o casă mai mare, mai spațioasă, o casă ecologică, la curte, cu o grădină cochetă. Și bineînțeles, cu o bucătărie spațioasă, aerisită.

Bucătăria ideală

Nu există un standard sau un tip anume pentru un ideal, fie că e vorba de o persoană, fie că e vorba de un loc, un lucru. Suntem diferiți cu toții, gândim diferit, vedem lucrurile diferit. Ce mie mi se pare ideal, altcuiva s-ar putea să nu i se pară. Este valabil și atunci când e vorba de casa ideală, la fel în cazul bucătăriei ideale. O bucătărie micuță, practică, ar putea fi perfectă pentru o persoană, în schimb pentru altcineva, bucătăria perfectă e spațioasă, confortabilă.

Poate pentru mine bucătăria este spațiul ideal pentru a-mi petrece timpul gătind ceva bun, dar pentru altcineva poate fi spațiul perfect pentru a savura dimineața o cafea fierbinte, aromată.

Sursa foto: frankemagazinonline.ro

Bucătăria nu este doar un spațiu pentru gătit sau pentru servire a mesei, ci este și loc de socializare în familie sau poate cu vecinii, cu o rudă venită pe neașteptate în vizită.

Bucătăria ideală este în primul rând confortabilă. Este frumoasă (pe gustul fiecăruia, iar gusturile nu se discută) și este modernă, adică este dotată cu tot ce trebuie în materie de aparate electrocasnice.

Cum să nu fie bucătăria mea

  • să nu aibă o configurație rigidă
  • să nu fie în culori închise, sobre
  • să nu trebuiască să alerg dintr-o parte într-alta de la frigider la aragaz, de la aragaz la chiuvetă, deci să fie aproape una de alta.

Cum să fie bucătăria mea 

  • să fie spațioasă și confortabilă
  • să aibă o priveliște frumoasă de la geam, către grădină, pomi sau orice înseamnă natură
  • să fie o combinație între modern și tradițional
  • să aibă o masă suficient de mare încât să încape tot familionul, eventual și 2-3 prieteni
  • să aibă plante
  • să fie utilată corespunzător
  • să fie practică

Sursa foto: diqis.ro

Bucătăria ideală pentru mine trebuie să fie generoasă ca spațiu (lucru care-mi lipsește în prezent) și să-mi permită s-o împart în mai multe zone: zona de pregătire a mâncării (aragaz, cuptor și hotă), zona de depozitare și păstrare a produselor (frigider și dulap), zona chiuvetei, spațiul de depozitare a tacâmurilor și a vaselor de bucătărie și zona de servire a mesei (masă cu scaune, poate și un mini-bar). Și neapărat să aibă o cămară în care să încapă toate dulcețurile, zacusca și murăturile pe care mi le trimite mama sau cine știe, poate alea făcute de mine, cândva în viitor, când voi avea spațiul și timpul necesare.

Bucătăria perfectă este dotată cu electrocasnice ușor de folosit, cu tehnologii intuitive, proiectate pentru a optimiza folosirea resurselor și funcționând în armonie cu mediul înconjurător.

Îmi plac locurile spațioase, aerisite, inundate de lumina naturală. Așa trebuie să fie și bucătăria mea.

Mobilier minimalist și decorațiuni puține.

Obligatoriu plante și un perete cu mușchi și licheni.

Ordine și curățenie.

Timpul petrecut aici, chiar și pentru pregătirea mâncării, este o reală plăcere.

Așadar, bucătăria mea trebuie să mă reprezinte pur și simplu, să poată vorbi despre mine, să mă descrie așa cum sunt: îndrăgostită de natură și de lucrurile simple (cum ar fi momentele în liniște petrecute acasă cu familia), genul ”trăiește clipa”, plantaholic, ecologistă, optimistă și cam visătoare, o idealistă.

Secretele unei bucătării perfecte

Când eram mică, bucătăria era un loc magic, cu miresme îmbietoare și povești. Aici se făceau glume, depănam amintiri, râdeam, toate astea bineînțeles în timp ce pregăteam de-ale gurii. Bucătăria este așa cum am mai zis un spațiu de socializare, dar în primul rând este un spațiu de gătit. Așadar, când spunem bucătărie ne gândim automat la mâncare și implicit la un aragaz. Fără un aragaz, o plită sau un cuptor, o bucătărie ar fi incompletă, nu ar avea niciun farmec.

Dacă pe vremuri aragazul clasic era piesa de rezistență, acum plitele electrice și cuptoarele cu microunde sunt la modă și la mare căutare. Au apărut sisteme inteligente pentru preparea hranei care pur și simplu te uimesc când vezi ce pot să facă. Mai că nu-ți pun mâncarea în farfurie și te servesc la masă, în rest le fac pe toate. Spre exemplu, colecțiile Mythos, Maris și Smart de la Franke România.

Electrocasnice Smart în bucătăria mea perfectă

Franke magazin online ne oferă soluția completă în materie de gătit, prin noile colecții care se adaptează noilor cerințe ale consumatorilor, atât în ceea ce privește funcționalitatea, cât și designul. Tot ce trebuie pentru o bucătărie complexă și completă, în contextul actual în care trebuie să ne petrecem tot mai mult timp acasă. De aici m-aș inspira dacă ar fi să mă mut într-o casă nouă și aș avea o bucătărie spațioasă pe care aș vrea să o renovez și s-o utilez modern.

Bucătăria visurilor cu noua colecție Smart de la Franke

Colecția Smart ce cuprinde plite și cuptoare Franke oferă funcționalitate atât pentru spațiile mici, cât și pentru bucătării mai generoase.

Sursa foto: frankemagazinonline.ro

  Idei Smart:

✔️ instalarea în coloană – pentru a pregăti mai repede și mai multe alimente în același timp

✔️ simplu și curat cu nouă funcție ”press to clean”

✔️suprafețe plane pentru o întreținere și o curățare ușoară

✔️șine telescopice pentru ca degetele și mâncarea din tavă să fie în siguranță atunci când scoatem tăvile fierbinți din cuptor

✔️zona Bridge (la plite) pentru vase mari (sau pot fi utilizate 2 vase mici)

✔️funcția Smooth2Close pentru ca ușa cuptorului să se închidă încet, fără zgomot.

Foto: frankemagazinonline.ro

Mythos – performanță, calitate, eficacitate și eleganță

Cu noua colecție Mythos gătitul devine o artă. Suprafețele din sticlă neagră fac bucătăria să arate atemporal și elegant.

Inovațiile Mythos:

✔️ mult spațiu alimentar grație capacității mari de 73 de litri a cuptorului Mythos

✔️ curățare pirolitică – cuptorul se va curăța singur transformând resturile în cenușă ce poate fi ștearsă ușor

✔️ Steam Function pentru gătit cu aburi fără a folosi mult ulei și alimente foarte gustoase și aromate

✔️ instalare în galerie pentru un aspect sofisticat și în același timp confortabil.

Eleganța Mythos

Eleganța Mythos
Sursa foto: frankemagazinonline.ro

Maris pentru o bucătărie unde se adună toată familia

Soluții grozave pentru bucătărie:

✔️funcția Multicooking = mâncarea potrivită pentru toată lumea

✔️funcția Steam Cleaning – cuptorul se curăță singur, cu aburi, fără soluții chimice, ceea ce îl face simplu și ecologic

✔️ușă cu închidere amortizată, fără zgomot, cu funcția Smooth2Close

Sursa foto: frankemagazinonline.ro

Sistemele de bucătărie din oferta Franke includ toate echipamentele necesare unei bucătării moderne: plite, cuptoare incorporabile, hote, tocătoare de resturi, maşini de spălat vase incorporabile, combine frigorifice, cuptoare cu microunde, chiuvete, baterii, mașini de cafea incorporabile, mașini de spălat rufe incorporabile şi alte accesorii. Produsele comercializate sunt în proporţie de 95% produse în Italia, iar restul produselor sunt importate din alte țări din Europa și Asia.

Despre Franke

Franke este cel mai mare producător de chiuvete pentru bucătărie din lume şi este leader în cercetarea şi dezvoltarea unor materiale şi a unor produse noi pentru bucătărie, fiind principalul furnizor de sisteme incorporabile pentru bucătării casnice.

Franke este o companie elveţiană cu o vechime mai mare de un secol (1911), cu 70 de subsidiare în 40 de țări la nivel mondial. Primele chiuvete au fost produse în 1925.

Franke România ca parte a diviziei Kitchen Systems Group a corporaţiei multinaţionale Franke Artemis, activează pe piaţa locală din anul 1998 fiind lider pe piaţa autohtonă în materie de echipamente incorporabile pentru bucătării destinate uzului casnic.

Articol înscris la Spring SuperBlog 2021, proba nr. 2.


2 thoughts on “Secretele unei bucătării perfecte

Lasa un comentariu

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.