Profil de blogger: Călător explorator și câteodată, turist sedentar la malul marii

Noi, oamenii avem în ADN-ul nostru o genă a migrării, precum păsările, chiar dacă vorbim de cele mai multe ori de o migrare pe o perioadă scurtă. Prinși în cotidian, cufundați în plictiseală, realizăm câteodată că avem nevoie și de timp de rătăcire și atunci începe să zvâcnească-n noi dorința de a călători, de a zbura spre alte locuri mai frumoase, mai însorite, mai odihnitoare. Cu cât trec anii, ritmul vieții este din ce în ce mai alert, suntem din ce în ce mai aglomerați cu sarcini de serviciu, de familie, cu responsabilități și alte activități, astfel că momentele de vacanță devin și mai prețioase. Am simțit asta pe propria-mi piele, de aceea am început să acord vacanțelor un statut important și le pregătesc cu minuțiozitate ca să mă pot bucura de fiecare secundă.

Acum 8 ani, când mi-am făcut acest blog, am vrut să fie ca un fel de jurnal al meu online şi să scriu despre locurile frumoase vizitate, evenimentele la care merg, recenzii la spectacole, concerte, târguri, despre voluntariat, chestiuni serioase, să-mi postez rețetele, fotografiile, câteodată poezii, să scriu în general despre lucrurile simple şi frumoase ale vieţii, mărunţişuri etc. Am mai scris și advertoriale, dar blogul a rămas la stadiul de hobby și nu reprezintă o sursă de venit. Scriu când am timp și dispoziția necesară.

În ultimul timp m-am axat mai mult pe a relata acțiunile de voluntariat la care particip pentru a face cunoscute oportunitățile de voluntariat și lucrurile frumoase care se întâmplă în țara noastră, pentru a arăta că se mai mișcă totuși ceva și la noi. Totodată, am scris impresii din călătorii, în special din cele de pe plaiuri româneșți (din dorința de a promova frumusețile și minunățiile României) și din locuri mai puțin cunoscute, învăluite de mister sau care au povești ciudate în spate. I-am dat o altă tentă blogului. Ceva de genul: viață de călător. Sau călător prin viață?! Sau, mai bine zis, mi-am creat un profil de blogger vacanțier. Și aș mai adăuga eu explorator. Da, blogger (vacanțier) explorator! Pentru că cel mai mult îmi place să explorez în amănunt locurile pe care le vizitez.

Pe lângă blogging, călătoriile sunt alt hobby al meu. Ele mă trezesc la viață și îmi dau sentimentul că trăiesc din plin.

Călătoresc pentru că ador să petrec timp în natură (oriunde, poate să fie mare, munte, păduri, câmpii, peșteri), pentru că îmi place să îmbrățișez necunoscutul, pentru că vreau să cunosc oameni și locuri noi cu influențe, culturi și obiceiuri diferite. Sunt o gurmandă veritabilă, așadar, gastronomia diferită, specificul culinar al unui loc, reprezintă un alt motiv pentru care îl explorez.

Fiecare călătorie pe care am făcut-o, are o poveste aparte și cred că m-a și schimbat un pic (în bine, desigur). Ajungând într-un loc nou, trezindu-mă într-un mediu nou, diferit, am învățat să mă adaptez, să-mi înfrunt temerile, să mă cunosc mai bine și să-i cunosc mai bine pe ceilalți. M-am îndrăgostit și mai mult de diversitate, am învățat lucruri noi, am învățat să mă deschid și să trec peste îndoieli. Și am devenit mai tolerantă. Călătorind am realizat de cât de puține lucruri am nevoie ca să fiu fericită, multe din ele fiind gratis, de la Mama Natură.

Ador calatoriile mai ales atunci când au un element surpriză sau când mă abat de la planurile stabilite și ajung să descopăr locuri secrete. Poate fi vorba de un colț ferit de oraș, un gang întunecat, o cafenea drăguță cu o măsuță și două scaune afară, pe o străduță cochetă, o grădină interioară sau poate o plajă pustie. Locurile de genul ăsta îmi lasă o amprentă mai puternică față de obiectivele turistice grandioase și faimoase și parcă simt că-mi las și eu amprenta asupra lor.

Foto Litoral România 2018

Foto Litoral România 2018

La Neptun am fost vara trecută. Îmi place acolo pentru că e mai liniște, muzica nu bubuie pe plajă; oamenii care vin aici sunt mai liniștiți și parcă mai civilizați. Plajele sunt curate, în apă nu sunt așa multe alge. E mai multă verdeață în stațiune, iar parcările nu sunt ticsite cu mașini de lux. Și mai e lacul Neptun, superbul lac cu nuferi de lângă mare. Am văzut că s-a mai lucrat pe ici pe colo, s-au mai refăcut străzi și trotuare, lacul a fost curățat de gunoaie. E destul de curată stațiunea față de altele.

Lacul Neptun (poze de vara trecută)

Neptunul nu mai e ce-a fost odată, cândva perla litoralului românesc, nu mai e stațiunea plină de viață de acum 20 de ani, pentru că nu prea mai sunt nici posibilități de distracție, dar încă mai sunt turiști care aleg Neptunul atrași fiind de plajele frumoase și de prețurile mici și mai ales de faptul că este o stațiune liniștită, perfectă pentru odihnă și relaxare. De asta prefer și eu un sejur la Neptun.

Neptun, vara lui 2018

Deși în zonă sunt câteva locații bune, investitorii au cam ocolit zona, pentru că se pare că în preferințele românilor sunt alte stațiuni. Sunt multe hoteluri lăsate în paragină. Dar parcă au început să se miște lucrurile și în Neptun, ar fi păcat să fie lăsat de izbeliște. Un astfel de exemplu, este Hotel Miorița Neptun.

Renovat și transformat cu pasiune din dorința de a oferi confort și servicii de calitate turiștilor, hotelul Miorița s-a redeschis în 2018 sub un nou management. E o vorbă a noastră, a românilor: Omul sfințește locul. Iar asta se vede foarte bine în noul facelift al hotelului. Fără îndoială, arată super acum. Jos pălăria în fața oamenilor care s-au ocupat de renovare și care nu numai că au rezistat într-o zonă care pare că are aerul unui loc abandonat, dar s-au și ridicat și prosperă. Felicitări actualului manager, Ana Maria Nedelcu  care împreună cu familia a făcut investiții majore în modernizare pentru a redeschide hotelul în noua formulă!

Hotelul Miorița este localizat în partea nordică a stațiunii Neptun într-o zonă cu vegetație bogată, la circa 150 m de centrul stațiunii și 700 m de plajă, oferind pentru cazare 346 de spații potrivite atât pentru sejururi mai lungi cu familia la mare, dar și pentru weekenduri. Pentru evenimente, conferințe sau prezentări de produse, există 2 săli de conferință de 50 respectiv 100 de locuri cu dotări audio, video și flipchart. Toate camerele sunt renovate, modernizate și dispun de mobilier nou sau recondiționat, balcon la etaj, aer condiționat, minibaruri, prosoape, lenjerii, saltele și draperii noi. De asemenea, pentru o vacanță relaxantă, hotelul pune la dispoziția clienților o piscină pentru adulți și una pentru copii, foișoare pentru relaxare, bar cu terasă și un spațiu de joacă interior pentru diferite activități creative. Și pentru ca sejurul la mare să fie reușit din toate punctele de vedere, restaurantul Miorița vine să întregească acest lucru servind oaspeților cele 3 mese zilnice – mic dejun, prânz și cină, tip bufet suedez, cu mâncăruri potrivite pentru fiecare moment al zilei. În concluzie, ai cam tot ce-ți trebuie pentru tine și pentru familia ta într-o vacanță la Marea Neagră, mai ales dacă ești tipul turistului sedentar pe malul marii sau al piscinei 🙂 ca și mine când vine vorba de mare, soare și relaxare. Confortul este un ingredient necesar pentru relaxare.

Eu am rămas impresionată de cum arată hotelul acum. Am imaginea lui de dinainte de renovare și văzând pozele de dinainte și de după, chiar sunt curioasă să-l văd și în realitate, să-l (re)descopăr. Am posibilitatea de a-l vedea luna viitoare, pe 4 mai, după ce se încheie competiția Spring SuperBlog 2019 a cărei gală va avea loc chiar acolo. Între timp mai am puțin la finish, cred că vreo 4 probe, iar acest articol a fost scris pentru proba cu nr. 15.

P.S: Pentru zilele de sărbătoare din acest sezon estival, Hotel Miorița a pregătit un program special de 1 Iunie, cu activități de divertisment pentru copii, ateliere creative, cu acces liber pentru toți copiii aflați în Neptun, indiferent dacă sunt cazați sau nu în hotel. Iar de Rusalii, clienții care aleg un pachet cu minim 3 nopți, beneficiază de un picnic din partea casei.

Galerie foto Before & after (click pe fiecare poză în parte pentru a le vedea la dimensiune mai mare)

Foto: Arhiva personală & Site-ul hotelului Miorița


4 thoughts on “Profil de blogger: Călător explorator și câteodată, turist sedentar la malul marii

  1. „Chestiuni serioase” este un nume foarte bun pentru blogul cuiva care vrea să scoată la lumină omenia din oameni, frumusețile plaiurilor mioritice și să tragă balanța dinspre rău și urât, înspre bun și frumos. Cât mai serios decât acest demers?

Lasa un comentariu

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.