Amintiri din prima vacanță în străinătate

Standard

Tot ce-i frumos repede trece, la fel și vacanțele. Sunt momente în care mi-aș dori să opresc timpul în loc și să respir mai mult secundele acelea minunate și prețioase, dar clipele superbe trec așa repede… Trec, dar lasă în suflet senzații și amintiri.

Fie că m-am plimbat pe plajă la apus de soare cu picioarele în apa călduță a marii, fie că am alergat desculță prin iarbă la țară, fie că m-am cocoțat în vârful muntelui ca să respir aer curat și să văd un peisaj grozav, fie că am ajuns într-o țară străină în care nu am mai fost, orice loc nou vizitat, orice clipă în care m-am bucurat de frumusețile înconjurătoare, toate sunt momente de neuitat.

Vacanțele sunt pentru mine cele mai frumoase amintiri, amintiri pe care știu că nu mi le poate lua nimeni și pentru care sunt recunoscătoare. La fiecare sfârșit de vacanță mă cuprinde melancolia și vreau să fug din nou în locurile de unde mă întorc. Intru atunci pe blog și-mi împărtășesc amintirile cu cititorii mei, așa ele-mi rămân mai mult timp vii.

Voi când va gândiți la vacanță, ce vă vine în minte? Cum erau vacanțele de vară? Eu mă gândesc la copilăria mea și-mi amintesc cu drag vacanțele la mare sau la bunici, în Teleorman și la cei din Maramureș, acolo unde copilăria însăși parcă își găsise locul ideal de joacă pe ulițele căruia vântul fluiera hoinar, iar veselia și bucuria se citea pe chipurile tuturor. Amintirile din copilărie sunt destul de vagi, frânturi, dar probabil nu le voi uita niciodată. Mai proaspete-mi sunt cele dintr-o altă “eră”, aceea a copilului mare, vacanțele pe cont propriu, cu banii mei, fără părinți. Cred că prima vacanță în care am fost cu banii din primul salariu, a fost vacanta la mare. Asta se întâmpla prin 2007, cred. Memorabilă rămâne însă prima mea vacanță pe meleaguri străine, în Grecia, acum 8 ani. De atunci am revenit în fiecare an pe pământ grecesc, pentru că Grecia este a doua mea mare iubire după România. Nu ai cum să nu iubești Grecia, acest tărâm binecuvântat de zei. Nu ai cum să nu te întorci la ea iar și iar.

Amintirile despre “prima dată” sunt întotdeauna mai speciale. Prima dată când am mers în Grecia a fost prilej de mare entuziasm pentru că era și prima dată când ieșeam în afara țării. A fost o vacanță la malul marii de 10 zile, intensă și cu de toate: plajă și baie în Marea Egee, excursii în cele mai frumoase locuri ale Greciei, shopping, distracție, relaxare, răsfăț. Extra răsfăț chiar, dar binemeritat. După un an de muncă cu toate corvezile lui, era dreptul meu la concediul mult visat în care să mă odihnesc, să mă relaxez, să mă bucur, dreptul la vacanță.

Am plecat cu autocarul în Grecia, iar drumul mi s-a părut chinuitor mai ales că era noapte. Peisaje nu am putut vedea decât spre dimineață când trecusem deja frontiera grecească, iar ce am apucat să văd noaptea pe geam, buimacă de somn, au fost câteva localități bulgărești ce-mi păreau că seamănă mult cu ale noastre. Șoselele și autostrăzile din Bulgaria destul de proaste, degradate, astfel c-am avut o călătorie zdruncinată în care mai moțăiam când și când pe scaunul rigid din autocar așteptând cu nerăbdare următoarea oprire la toaletă și desigur, sosirea la destinație. Spre dimineață, odată ce-am intrat în Grecia, peisajul s-a schimbat (și starea de spirit implicit). Livezi întinse de măslini, leandri, pini mediteraneeni, culturi de bumbac, munte, mare, soare…

Destinaţia mea a fost Paralia Katerini, o staţiune din Grecia continentală foarte apreciată de români și nu numai. Un mic orășel la malul marii și la poalele Muntelui Olimp, cu port la Marea Egee, o destinație ideală pentru iubitorii de plajă și soare, cu prețuri accesibile și condiții de cazare avantajoase. Am bătut stațiunea în lung și-n lat, dar am făcut și multe excursii prin împrejurimi sau în locuri mai îndepărtate ale Greciei, pe continent sau pe insule: Salonic, Meteora, drumeție pe Olimp, cascadele din Edessa, Skiathos, băile termale de la Pozar, croziere pe mare. Îmi amintesc că pe lângă mare și plajă, răsfățurile mele erau mic-dejunurile gustoase, foarte bogate, cu tot felul de bunătăți dintre care cele mai apreciate erau măslinele, fructele, iaurtul grecesc și salata grecească. Și bineînțeles, cafeaua grecească. Seara după cină, dădeam o raită prin stațiune, pe la buticurile cu suveniruri deschise până târziu în noapte.

La vremea aceea, Paralia mi se părea un loc de vis. Am rămas impresionată de apa limpede și caldă a mării și de plajele cu nisip auriu și fin. Și încă îmi place, în special pentru emoțiile de neuitat ale “primei dăți” pe tărâm grecesc. Îmi amintesc cu nostalgie această primă vacanță în străinătate ale cărei amintiri s-au așezat la loc de cinste în raftul cu amintiri alături de alte vacanțe și călătorii frumoase ce au urmat. Pot spune că datorită acestei prime experiențe, mi s-a deschis mai mult apetitul pentru călătorii și mi-am dorit să văd și mai multe locuri noi atât în țară, cât și în afară. De atunci am ales să călătoresc cât se poate de mult. Am zburat cu avioane peste mari și țări, am mers cu trenuri, în vagoane de dormit, am călătorit cu vaporul pe mare, cu bărci, cu mașina sau autocarul, cu căruța sau pe bicicletă. Am descoperit locuri noi, oameni noi, pasiuni noi.

Călătoriile și experiențele noi sunt mai valoroase decât orice alt obiect care se deteriorează sau se pierde, mai devreme sau mai târziu. Din vacanțe rămânem cu o valiza uriașă cu amintiri frumoase și suntem mai bogați sufletește cu fiecare experiență nouă. Și până la urmă e dreptul fiecăruia dintre noi la o vacanță relaxantă și revigorantă. Iar Christian Tour susține Dreptul la vacanță! Dacă nu de mai multe ori, măcar o dată pe an, să mergem într-un loc nou în care n-am mai fost!

Chef de soare și plimbare, ia-ți vacanta cu Christian Tour!

Articol înscris la Spring SuperBlog 2019. Proba nr. 1, sponsor Christian Tour.