Tort “8 Martie”

O reţetă banală de tort, rapidă şi uşor de făcut: tort cu dulceaţă şi frişcă, pe care cu ajutorul inimioarele de decor l-am transformat într-un tort care să marcheze ziua specială de 8 Martie. Reţeta am compus-o eu: blat alb cu nucă de cocos, crema –  un strat de dulceaţă, unul de frişcă.

Ingrediente

Pentru blat: 6 ouă, 100 gr. făină, o esenţă de vanilie, 2-3 linguri de nucă de cocos, 180 de gr. de zahăr, 2 linguri de ulei, o linguriţă de praf de copt.

Crema: dulceaţă de zmeură (sau de care doriţi) şi 250 ml frişcă lichidă.

Pentru sirop: 1 esenţă de vanilie, 5 linguri de zahăr, 200 ml apă.

Decor: 250 ml frişcă lichidă şi ornamente inimioare şi fluturaşi de la Dr. Oetker

 

Mod de preparare

Blatul l-am făcut aşa: Am separat albuşurile de gălbenuşuri. Albuşurile le-am bătut spumă cu un praf de sare. Gălbenuşurile le-am mixat cu zahărul şi uleiul până s-a albit compoziţia şi s-a dublat, după care le-am adăugat la albuşurile spumă împreună cu esenţa de vanilie. Făina am amestecat-o cu nuca de cocos şi praful de copt, iar apoi am combinat cu compoziţia de ouă, amestecând uşor cu o spatulă de sus în jos.

Am tapetat cu unt şi făină o formă rotundă de tort, am turnat aluatul în ea şi am dat la cuptor la 180 de grade, pentru circa 30 de minute.

Între timp am mixat frişca lichidă conform instrucţiunilor de pe ambalaj şi am dat-o la rece.

După ce s-a răcit blatul, l-am tăiat în 3 părţi egale, pe care le-am însiropat câte puţin. Pe fiecare foaie am întins un strat de dulceaţă de zmeură şi unul de frişcă. La final am ornat tortul cu frişca rămasă şi cu inimioare şi fluturaşi.

La mulţi ani, femeie!

Lasa un comentariu

