De ce să foloseşti un deodorant cu piatră de alaun

piatra alaun stick-228x228

De curând am primit pentru testare un deodorant stick cu piatră de alaun de la Jovis. E prima dată când folosesc piatra de alaun, iar la început am fost reticentă întrucât nu mirosea, nu-l simţeam pe piele şi atunci mă întrebam cum poate să-şi facă efectul. Însă am văzut din prima zi efectele. Am mai încercat deodorante naturale, dar nu am fost mulţumită, după 3-4 ore apărea mirosul, astfel că trebuia să le ţin permanent în geantă, iar vara nu făceau faţă. I le-am dat mamei şi pentru ea s-au dovedit a fi bune, deci depinde şi de organism. Până acum mulţumită de rezultate am fost doar de deodorantul pe care mi l-am făcut singură cu bicarbonat şi amidon, dar fiind un praf, mi se pare incomod de utilizat.

Cum funcţionează piatra de alaun?

Piatra de alaun fiind un mineral natural cu proprietăţi antibacteriene, astringente şi hemostatice, utilizată ca deodorant, formează o peliculă fină care împiedică dezvoltarea bacteriilor responsabile pentru mirosurile neplăcute.  Este hipoalergenică, neparfumată, nu blochează porii (deci, transpiri, dar nu miroşi) şi nu lasă urme pe haine.

Cum se utilizează?

Prima dată n-am ştiut cum se foloseşte. Am desfăcut capacul şi m-am dat la subraţ. Nu se întâmpla nimic, nu aluneca, eram confuză. Apoi am văzut la instrucţiuni că mai întâi se umezeşte piatra de alaun şi apoi se aplică pe piele sau se poate aplica pe pielea umezită în prealabil (pielea să fie curată) şi formează o peliculă fină care previne dezvoltarea bacteriilor responsabile de mirosurile neplăcute.

1

2

Datorită proprietăţilor sale astringente, piatra de alaun poate fi folosită şi pentru tratatea acneei sau ca aftershave întrucât calmează pielea după bărbierit şi ajută la vindecarea micilor tăieturi sau iritaţii.

Dacă vreţi fie parfumat, puteţi combina deodorantul cu uleiuri esenţiale.

De ce să foloseşti un deodorant cu piatră de alaun?

Este cunoscut faptul că antiperspirantele de pe piaţă cu aluminiu blochează porii şi împiedică formarea transpiraţiei, fapt nedorit întrucât organismul nu poate elimina toxinele. Piatra de alaun nu face acest lucru!

Proprietăţile pietrei de alaun:

– permite pielii să respire, lăsând porii liberi
– hemostatică: utilă pentru a reduce sângerarea în cazul tăieturilor minore
– antibacteriană: blochează proliferarea bacteriană responsabilă pentru mirosul neplăcut în zonele cu transpiraţie
– purifiantă şi calmantă: în caz de pişcături, înţepături, iritaţii la copii şi adulţi
– calmează mîncărimile
– uşor cicatrizantă
– astringentă, restrânge porii
– nu este parfumată, este inodoră şi incoloră la aplicare
– este foarte economică: ţine mult timp (circa 12 luni) deoarece se utilizează extrem de puţin la o aplicare.

De reţinut: Deodorantul cu piatră de alaun nu este antiperspirant, adică nu împiedică procesul fiziologic al transpiraţiei şi eliminării toxinelor din organism. Nu reduce transpiraţia suficient, mai ales pentru persoanele care transpiră abundent. Din experienţa mea, efectele durează cam 8 ore. Mai rămâne acum să-l încerc şi în sezonul cald ca să văd cum mă ajută să fac faţă transpiraţiei.

 

Posted on 25 February 2016, in Recomandari and tagged , , , . Bookmark the permalink. 6 Comments.

  1. “Piatra de alaun”?? E prima oara cand … aud! (na, ca si rimeaza!)
    Interesant! Si … practic si pentru noi, barbatii!

  2. Am auzit de ceva ani buni de Piatra de Alaun. Recunosc nu am incercat. Sunt extrem de curioasa, though. Poate am sa casc ochii prin magazinele de profil. Nici nu stiu cat costa….

  3. Am luat eu. Nu e buna de nimic!

Lasa un comentariu

