Voluntar pentru păsărele

Cei de la SOR (Societatea Ornitologică Română) fac nişte lucruri tare faine pentru păsărelele din Bucureşti şi nu numai, adică au grijă de ele, le construiesc şi montează hrănitori şi cuiburi, le hrănesc în sezonul rece când e mai greu pentru ele şi le apără luptându-se cu braconierii care s-au înmulţit în ultimul timp. Îi urmăresc mai demult pe pagina lor facebook şi îi admir pentru ceea ce fac şi de curând am văzut o postare de-a lor în care cereau ajutorul voluntarilor pentru a se ocupa de hrănitorile din parcurile bucureştene. Aşa că, m-am înscris şi eu ca voluntar, iar la începutul săptămânii am mers la întâlnirea de la sediul lor pentru a-mi lua în primire hrănitoarea şi a afla mai multe despre păsări şi cum le pot ajuta.

12

Mi-am ales o hrănitoare din Herăstrău, pe lângă Grădina Japoneză şi ieri am primit sacul cu seminţe de la SOR, aceştia aducându-mi-l chiar la uşă. Astăzi am fost pentru prima dată să alimentez hrănitoarea şi am stat puţin ca să urmăresc păsărelele, dacă-şi fac apariţia, ce specii vin, etc. Am şi o fişă de teren, unde notez locaţia, data alimentării şi speciile care vin acolo.

9

DSCF0005

DSCF0003

11

10

În cazul în care nu observ păsări acolo sau hrănitoarea nu se goleşte până la următoarea alimentare, aceasta va fi mutată de acolo.Dar nu se pune problema în Herăstrău care e foarte populat de păsări. Cintezoi şi vrăbiuţe am văzut cât am stat acolo. Hranitoarea o voi alimenta la 3 zile dacă este frig (dar cred că nu va mai fi cazul) sau la 5-7 zile, până-n aprilie.

Din câte am înţeles eu ar mai fi nevoie de voluntari. Dacă doriţi şi voi să ajutaţi păsărelele, trimiteţi un mail la office@sor.ro

Despre SOR

Societatea Ornitologică Română (SOR) este o organizaţie neguvernamentală, nonprofit, care derulează activităţi pentru protecţia păsărilor şi a naturii cu sprijinul membrilor, voluntarilor, pe bază de donaţii şi proiecte. Din 1997 este partener al BirdLife Internaţional – o reţea mondială care cuprinde 105 organizaţii naţionale pentru conservarea păsărilor şi a naturii.

10734277_995225823836977_811939074613082959_n

Activitatea SOR se desfăşoară în cele trei birouri din Bucureşti, Cluj-Napoca şi Tulcea, cu sprijinul sucursalelor şi a grupurilor şcolare. Având acoperire naţională, SOR este solicitată pentru a oferi consultanţă la nivel local, regional şi naţional în domeniul protecţiei păsărilor. De asemenea, desfăşoară o semnificativă activitate de lobby pe lângă guvern şi reprezentanţii săi din teritoriu pentru respectarea şi aplicarea legislaţiei naţionale de mediu şi alinierea cu cea a Uniunii Europene. Mai multe pe site-ul lor: www.sor.ro

12509401_1289236851102538_8413898015168053528_n

 

Posted on 12 February 2016, in De-ale mele, Se intampla in Bucuresti! and tagged , , , , , . Bookmark the permalink. Leave a comment.

Lasa un comentariu

