Ce facem cu albuşurile de ouă rămase?

În cazul în care nu vrem facem o omletă albă care nu e tocmai grozavă, am eu 2 propuneri: un chec pufos cu fructe confiate şi bezele cu lămâie şi frişcă.

Când am făcut prăjiturile şi torturile de sărbători, la creme am folosit numai gălbenuşurile şi mi-au rămas vreo 10 albuşuri pe care le-am împărţit aşa: din 7 albuşuri am făcut checul, iar din restul de 3, bezelele. În continuare reţetele:

Chec din albuşuri cu fructe confiate

10

Ingrediente: 7 albuşuri sau o cană de albuşuri (şi în cazul ăsta dozăm şi zahărul şi făina tot cu o cană), o cană de făină, o cană de zahăr, 100 ml de ulei, coaja unei lămâi, 200 gr. de fructe confiate (eu am avut kiwi, portocale, mango, ananas). Am folosit o tavă cu lungimea de 30 de cm.

1

2

Mod de preparare

Albuşurile le-am mixat cu un praf de sare până s-au făcut o spumă tare, după care am adăugat treptat zahărul şi am mixat în continuare până s-a format o bezea tare, lucioasă. Am adăugat treptat uleiul, coaja de lămâie şi fructele confiate, iar la final făina în ploaie, amestecând uşor cu o spatulă, de jos în sus.

Am tapetat tava de chec cu unt şi făina şi am turnat compoziţia de chec. Am dat checul la cuptorul încălzit la 180 de grade, pentru circa 40-50 de minute, fără deschid cuptorul, mai ales în prima jumătate de oră.

7

Dacă vreţi îl pudraţi cu zahăr, dacă nu, nu. Eu l-am pudrat.

8

9

Bezele cu lămâie şi frişcă

14

Ingrediente: 3 albuşuri, 150 gr. de zahăr pudră (50 gr. pentru fiecare albuş, în caz faceţi mai multe), coaja rasă de la o lămâie, frişcă sau smântână pentru frişcă şi o mixaţi cu întăritorul. Ies cam 30 de bezele, acum depinde şi cât de mari le faceţi.

Mod de preparare

Am mixat albuşurile până s-au făcut spumă tare, după care am adăugat zahărul pudră treptat şi am mixat până s-a făcut o bezea lucioasă şi tare. De preferat fie netedă şi nu grunjoasă de la zahăr. Eu sincer, n-am avut răbdare şi nu prea am fost mulţumită de cum au ieşit. Iar când scoateţi paletele din bezea, rămână ţeapănă pe palete şi cu vârfurile întinse. În bezea am adăugat coaja unei lămâi rase.

Am tapetat tava de cuptor cu hârtie de copt şi am pus bezelele. De lene le-am pus cu linguriţa şi au arătat ca nişte macarons albe, dar ca fie frumoase, le puteţi aşeza cu şpriţul.

Le-am dat la cuptor (cu gaz), treaptă minimă, cu uşa întredeschisă (am pus un creion) în jur de o oră zic, până am putut le dezlipesc uşor de pe hârtie. Dacă nu se dezlipesc, înseamnă mai trebuie lăsate.

Bezelele le-am umplut două câte două cu frişcă. Delicioase! Preferatele mele sunt cele umplute cu cremă de ciocolată şi nuci, dar cu frişcă nu încercasem niciodată, aşa au fost binevenite.

13

 

Posted on 22 January 2016, in news. Bookmark the permalink. Leave a comment.

Lasa un comentariu

