Tort “Om de zăpadă”

Pentru că m-am născut iarna, în gerar, am ales să fac anul acesta, de ziua mea, un tort în ton cu sezonul şi pentru că tot n-am apucat să fac iarna asta un om de zăpadă adevărat, am zis să fac măcar un tort🙂 . Şi anul trecut am făcut tot un tort om de zăpadă de ziua mea, dar din două blaturi, cap şi trunchi. AICI găsiţi reţeta, plus alte reţete în ton cu iarna, dacă şi voi sunteţi născuţi în acest anotimp (şi vă pregătiţi să sărbătoriţi) şi vreţi să vă inspiraţi. Acum am făcut un singur blat, mai exact un cap de om de zăpadă :) .

4
Tortul nu e făcut după o reţetă anume, adică l-am conceput eu. Blat alb, cremă de vanilie, l-am îmbrăcat în frişcă şi l-am ornat cu fulgi de ciocolată albă, bombonele şi glazură.Dacă vreţi, puteţi strecura în crema de vanilie şi nişte fructe, ananas spre exemplu, ca să fie mai răcoritor sau dacă nu preferaţi prea dulce. E simplu de făcut şi nici scump nu e!

3

În continuare, reţeta:

Ingrediente:

Pentru blat: 8 ouă, 10 linguri de făină, 8 linguri de ulei, 10 linguri de zahăr, 6 linguri de apă, un praf de copt, esenţă de vanilie (opţional).

Pentru cremă: 8 gălbenuşuri, 1 litru de lapte, 100 gr de făină, 150 gr. zahăr, un pliculeţ de zahăr vanilat, esenţă de vanilie (opţional).

Pentru sirop: 250 ml apă, 150 gr zahăr, o esenţă de vanilie.

Pentru decor: frişcă (din 400 ml smântână pentru frişcă, zahăr pudră după gust, 2 întăritoare de frişcă), o ciocolată albă (din care facem fulgii), un pic de glazură pentru gură (sau creioane cu glazură colorată de la Dr. Oetker; eu nu am mai găsit pe la marketurile din zona în care locuiesc), bomboane Bonibon (pentru ochi), bomboane gumate (pentru nas). Sau îl decoraţi cum vreţi voi, cu ce vreţi.

Blatul l-am făcut aşa: Am separat albuşurile de gălbenuşuri. Albuşurile le-am bătut spumă tare. Gălbenuşurile le-am mixat mai întâi cu zahărul până s-au albit şi şi-au dublat volumul. Am adăugat apoi, pe rând, uleiul şi apa şi am mixat în continuare. Făina am amestecat-o cu praful de copt. Iar apoi, am combinat gălbenuşurile cu albuşurile mixând la viteză mică şi la final am adăugat făina în ploaie, amestecând cu o spatulă de jos în sus ca să nu-şi piardă din volum.

12507050_1286577098034804_1310399235_n

Am tapetat cu unt şi făină o tavă în formă rotundă de tort, am pus compoziţia şi am dat la cuptor circa 45 de minute (acum vedeţi şi voi în funcţie de cuptor, faceţi testul scobitorii), la 180 de grade. Blatul trebuie să fie foarte pufos. Şi creşte frumos şi uniform.

Crema am făcut-o aşa: Am pus la fiert 700 ml de lapte. Între timp, am mixat cele 8 gălbenuşuri cu zahărul şi zahărul vanilat, până s-au albit şi şi-au dublat volumul. Am adăugat apoi făina şi restul de lapte, plus esenţa de vanilie şi am mixat în continuare până s-a omogenizat. Când laptele a început să fiarbă, am turnat compoziţia de gălbenuşuri şi am lăsat la foc mic până s-a îngroşat, dar nu am fiert (adică o lăsaţi până începe să facă bule). Amestecaţi aproape în continuu în tot acest timp ca să nu facă cocoloaşe. Am lăsat să se răcească.

Asamblarea tortului

Blatul l-am tăiat în 3 părţi. Am pregătit siropul din apă, zahăr şi esenţă de vanilie. Am însiropat fiecare parte şi am pus crema de vanilie.

Pentru frişcă am bătut smântana cu zahărul pudră şi cu întăritorul de frişcă. Am îmbrăcat tortul în frişcă şi am nivelat-o cu ajutorul unui cuţit. Am dat ciocolata albă pe răzătoarea mică (puteţi la fel de bine şi pe răzătoarea mare, dacă vreţi fulgi mai mari) şi am presărat pe tort, inclusiv pe laterale. Ochii au fost 2 bombonele bonibon, nasul o bomboană gumată, gura din glazură (glazura poate fi ciocolată neagră topită sau cum vreţi voi), iar moţul căciulii tot o bomboană gumată.

7

6

1

12510474_1286523211373526_6979552547679068457_n
O iarnă superbă să aveţi, cu multă zăpadă şi oameni de zăpadă frumoşi!🙂

 

Tortul meu de anul trecut

5

 

Posted on 12 January 2016, in Bucatareala and tagged , , , , , , , , . Bookmark the permalink. 4 Comments.

  1. La multi ani, intarziat.😉 Arata delicios🙂

  2. DELICIOS, Andreea! FELICITARI!!!!

Lasa un comentariu

