Primul Crăciun fără tine

Azi am făcut cârnaţii de Crăciun cu mami, i-am făcut în tăcere aşa, amândouă, cu lacrimi în ochi, plângând parcă să nu ne auzim una pe alta…

 

Ai lipsit tu….
Ţi-aminteşti iernile cu zăpadă şi focul din sobă, eu şi Andreea curăţam usturoiul de cu seară să fie pentru a doua zi. Apoi dimineaţa devreme, tu amestecai carnea cu mirodeniile împreună cu mami şi treceam la treaba, eu dădeam prin maşină, mamaie ţinea maţele….Şi tu montai în timpul ăsta bara în bucătărie şi duceai repede cârnaţii la scurs… Lăsai uşa deschisă în urma ta şi strigam în cor cu Andreea “uşaaaaaa”. Rădeai şi ne spuneai “staţi bre, că te coci de cald aici”.

Şi ţi-aminteşti că mereu rămânea carne doar pentru jumătate de cârnat? Pe ăla îl puneam în tigaie şi-l savuram toţi 5 pe nerăsuflate, era bunătatea pământului. A rămas şi astăzi, l-am pus în tigaie, dar să ştii că-i amar, are gust de lacrimi înnodate şi de dor nemărginit!

Nicio zi nu mai e, cum era. Crăciunul ăsta nu mai e Crăciun. Primul în care n-o mai întrebe Adi “cum facem, mergem la ai tăi şi apoi la ai mei?”. Nu mai suntai mei”, e doar “a mea“, doar mami. Pe tine o te vizitez altundeva….o te văd în poartă cu şapca ta, geaca de piele şi îmbrăcat de sărbătoare, cu mâna ridicată “nu mai veneaţi, bre, hai am făcut focul!”. Şi o aud telefonul sunândia şi nişte lulele”. Şi o te văd în pragul uşii râzând şi povestind cum “a împărţit mamaie mâncare“. Şi o mi amintesc pupăturile tradiţionale şi strânsoarea din braţele tale. Şi o ţi duc dorul, şi ce mai durere…ce mai Crăciun de trist!!!!

 

Posted on 18 December 2015, in news. Bookmark the permalink. Leave a comment.

Lasa un comentariu

