Se poartă bebelușii!

fata

Situația este așa:

  • una “bucată” bebelusă pitică, voinică și iubăreață, nevoie mare,
  • 7 kile drăgăstoase de cărat in brațe, ba la preparat mâncărică, ba pe sus, gen avion, ba drăgosteli și pupături, ba liniștire bebeluș plângăcios, ba la plimbare, că deh, cărucior nu servim aproape deloc,
  • una “bucată” mamă, pitică, voinică și iubăreață, așa ca mine,
  • un spate cam șubred, după atâta legănat și cărat bucata de bebelușă.

Asta, ca să vă faceți așa o idee pentru ce pledez în articolul ăsta: port-bebe, ce invenție minunată!

De câteva zile, am zis Stop! Intru în grevă! Dar ca să se termine greva, m-am pus pe căutat sisteme de purtare. Am întrebat în stânga și în dreapta inițial și am găsit un marsupiu la o prietena, dar era orice, numai sănătos nu. Am început să citesc pe internet pentru a găsi varianta care ni se potrivește cel mai bine. Împărtășesc cu voi ce am aflat in cercetările mele, poate vă ajută, în caz ca vreți să vă purtați bebelusii:

Purtatul bebeluşul asa cum îi spune și numele înseamnă să îţi porţi bebeluşul la piept, aproape de tine cu ajutorul unei bucăți de pânză ce poate fi ori simplă, ori complexă. Este poate una din cele mai naturale metode de purtat, si nu doar naturală, ci și practică, pentru că îți permite să te miști în voie, ai mâinile libere, iar mai presus de orice, bebele te are aproape și se simte in siguranță.
În varianta modernă, purtatul bebelușul se numește Babywearing.

anastasiaBebelușa mea, Anastasia

De ce e bun un port-bebe pentru bebeluși?

Cel mai bun argument este zic eu, acela ca, bebelușul te are aproape, stă la pieptul tău, îți simte respirația și bătăile inimii și se simte în siguranță, toate astea contribuind la o dezvoltare emoțională armonioasă.

Un alt argument, deloc de neglijat, un sistem de purtare corect poziționat, ergonomic, menține picioarele bebelușului depărtate și flexate și pot preveni chiar displazia de șold.

Colicile…bau-baul tuturor bebelușilor, dar mai ales al părinților nedormiți din cauza lor, pot fi atenuate printr-un sistem de purtare, întrucât permite bebelușului să simtă căldura de la pieptul mamei și astfel să se liniștească

Un alt argument este cel legat de plânsul bebelușului. De când sunt mamă, am constatat că brațele mele sunt cel mai bun remediu pentru bebelușa mea și contrar vorbelor de duh că am sa răsfăț copilul sau că am s-o învăț în brațe ( doar n-o să stea până la 50 de ani la mine în cârcă, deși tare mi-aș dori ), mi-am luat mereu bebelușa în brațe și drept urmare plânge mai puțin. Un sistem de purtare e ca brațele tale deci, avantajul e că spatele tău nu are de suferit.

De ce e bun un port-bebe pentru părinti?

Dacă am spus ca bebelușul te are aproape, o să spun desigur ca și tu îl ai aproape. Stabilești permanent o legătură strânsă cu el, răspunzi prompt nevoilor sale, îi oferi siguranță și afecțiune.

Off… durerile de spate… marea mea problemă și a multor mămici, sunt sigură. Un sistem de purtare corect care distribuie uniform greutatea copilului diminuează considerabil aceste dureri. Atunci când vrei sa fii mereu aproape de copil, dar “să ții și casa”, cum ar spune o prietenă (adică să faci mâncare, să speli, să faci curat, să-ți aștepți soțul asa cum se cuvine, cu un zâmbet pe față și cu un bebeluș fericit, nu cu dureri de spate), un sistem de purtare este soluția ideală. Îți permite să te miști în voie, poți sa faci entertainment bebelușului și să nu-l lași în pătuț singur, cât îți faci treburile. E un avantaj desigur pentru cei care stau la etaj, la bloc și e greu cu coborâtul căruciorului pe scări.

Variante ergonomice pentru babywearing: 

Marsupi Plus este un sistem de purtare practic și ușor de montat, cu prindere flexibilă și sigură cu arici. Poate fi purtat încă de la naștere, menajând coloana și oferind o susținere perfectă pentru bebeluș. 

marsupi-plus-maro-ciocolata-8335578

Manduca este recomandată în special persoanelor care au probleme cu spatele, distribuind greutatea bebelușului în mod corect, pe umeri și pe talie. Este potrivită atât pentru nou născuți (peste 3500 grame), cât și pentru copii, pana la aproximativ 20 kilograme.

Wrap-ul este de fapt o eșarfă lungă ce poate fi legată în diferite moduri pentru a obține un port-bebe. Are de obicei între 3 și 5 metri și poate fi folosit din primele zile ale bebelușului. Wrap-ul elastic poate fi folosit până la 15 kilograme, bebelușul poate fi pus vertical sau orizontal. Wrap-ul țesut nu este elastic și poate fi folosit până la preșcolari. E un pic mai complicat de legat la început.

wrap-elastic-isara-uni-diverse-culori-7850609

Boba 4G este un port-bebe ergonomic conceput dintr-un material moale (100% bumbac), acesta mulânduse pe spatele bebeluşului, luând forma acestuia, astfel nu va forţa coloana vertebrală. Boba 4G este potrivit atât pentru nou-născuţi (peste 3.1 kg) cât şi pentru copii (rezistă până la 20.4kg).

port-bebe-boba-4g-wearallthebabies-transport-gratuit-8335020

Sling-ul cu inele este recomandat pentru purtatul copiilor între 3,5 şi22 kg.

Un sling este uşor, se poate purta atât vara cât şi iarnă, este foarte moale şi maleabil încă din prima zi. E confecţionat din bumbac pieptănat, un bumbac fin şi foarte plăcut laatingere. Slingul rezistă la greutăţi mai mari, însă, în general, părinţii nu mai pot purta un copil mai greu de 22 kg, cu susţinere pe un singur umăr şi spate.

sling-reglabil-din-bumbac-thetis-ng-poarta-ma-8335422

 

Personal, după analiza mea, cred ca mie și bebelușei mele ni se potrivește Marsupi Plus, e ușor de poziționat, compact, are un design frumos, nu mă complic cu inele sau eșarfe, e rapid de poziționat, susține spatele bebelușului și ce îmi place cel mai mult e că se poate pune și în față, pe șold sau pe spate.

Mai multe produse port-bebe găsiţi pe Scutecila.ro, magazin online multi-brand ce promovează, în special, purtarea sănătoasă a bebeluşilor. De asemenea, puteţi vedea, testa şi cumpăra marsupiile oferite de Scutecila.ro la showroom-ul din Bucureşti (Aleea Lunca Siretului, 10, Bl. M45B, sc.3, et.5, ap. 110). Iar până pe 20 decembrie sunt reduceri la toată gama de marsupii ergonomice!

12348122_552535094896937_5891767391933630562_n

Vă doresc purtare plăcută și informați-vă temeinic pentru a alege un sistem de purtare corect pentru voi și bebelușii voștri.

Pupici de la Anastasia🙂

bebe

Posted on 16 December 2015, in Recomandari and tagged , , , , , , , . Bookmark the permalink. 1 Comment.

  1. O DULCE …! Sa-ti traiasca si sa te bucuri de ea, Andreea!

Lasa un comentariu

