Reţetă gem şi sirop de măceşe

3

Trebuie să fii un pic nebun să te apuci să faci gem de măceşe. Înarmează-te înainte cu răbdare şi pregăteşte-te fizic şi psihic de o muncă migăloasă şi enervantă, pentru că măceşele trebuie culese şi curăţate de sâmburi şi perişori care pot fi iritanţi pentru aparatul respirator şi digestiv (etapă ce durează destul de mult). Vei avea mâinile înţepate şi tăiate, ghimpi în piele şi unghiile pătate. Eu am muncit două zile ca să fac gem şi sirop de măceşe. 7 ore mi-a luat numai curăţatul măceşelor!

În continuare, reţeta pentru gem. Dintr-un kg de măceşe mi-au ieşit 3 borcane de gem şi am mai avut nevoie de o portocală mică, un măr verde, coaja şi sucul unei lămâi, 1/2 kg zahăr şi 800 ml apă.

Mod de preparare:

Pentru început am pregătit măceşele (partea cea mai grea). Astfel, le-am spălat, le-am tăiat codiţele şi capetele, le-am tăiat pe din două, am scos sâmburii şi perişorii, le-am mai spălat o dată şi le-am pus într-o cratiţă.

4

Am adăugat portocala pe care am tăiat-o felii mai întâi şi apoi triunghiuri mici, mărul curăţat de coajă şi dat pe răzătoarea mare, coaja de lămâie dată pe răzătoarea mică şi sucul de lămâie. După care, am adăugat apa.

5

Am adus măceşele la fierbere, iar din acel moment le-am lăsat să fiarbă 30 de minute şi apoi am adăugat zahărul, lăsând să mai fiarbă la foc mediu, aproximativ 30 de minute.

6

În acest timp am sterilizat borcanele 10 minute în cuptor şi capacele le-am scufundat în apă fierbinte.

1

 

Siropul de măceşe se face mai uşor şi nu e nevoie să scoatem sâmburii şi perişorii. Am tăiat doar codiţele şi resturile de flori.

Ingrediente: 1 kg de măceşe, 1 l de apă, 500 gr de zahăr.

Am spălat măceşele şi le-am tăiat capetele. Le-am pus în apă apoi şi le-am fiert 20 de minute într-o cratiţă cu capac. Am adăugat zahărul şi am mai fiert 5-10 minute. Am pus siropul în sticlă şi când s-a răcit, l-am băgat la frigider. L-am servit diluat cu apă sau dimineaţa, o gură pe stomacul gol. Măceşele sunt bogate în vitamina C, A, B1, B2, B3 şi K, întăresc sistemul imunitar şi previn infarctul.

Am mai reuşit să culeg 2 kg de măceşe şi le-am păstrat pentru ceai, le-am pus la uscat. Ceaiul se poate face şi din fructe proaspete zdrobite (curăţate înainte de sâmburi şi perişori).

2

Posted on 20 November 2015, in Bucatareala and tagged , , . Bookmark the permalink. Leave a comment.

Lasa un comentariu

