Remedii pentru o piele sănătoasă şi frumoasă

Dintotdeauna am avut probleme cu tenul. Ba puncte negre şi coşuri, în adolescenţă mai mult, ba piele uscată – problema cu care mă confrunt acum. Am un ten mixt, uscat în jurul ochilor şi zona frunţii şi puţin gras în jurul gurii şi obrajilor. De aceea, dacă mă dau cu o cremă hidratantă, tenul mi se îngraşă şi îmi apar coşuri în jurul gurii şi pe obraji, iar fruntea şi conturul ochilor rămân tot uscate. O perioadă am folosit un ulei de morcov fitoactiv, pentru ten uscat, deshidratat şi parcă să zic că am văzut o îmbunătăţire, numai că, nu puteam să-l folosesc pe toată faţa pentru că-mi apăreau coşuri în zonele mai grase.

Am mai încercat creme/loţiuni pe bază de produse apicole (cu lăptişor de matcă, miere) despre care se spune că sunt foarte bune şi hidratează, dar veşnica problemă n-a dispărut: coşuri în partea inferioară a feţei şi ten uscat în partea superioară, o cauză, după cum bine ştim, a apariţiei ridurilor de expresie, accentuate şi de poziţia mea de dormit (pe burtă, cu faţa în pernă pe o parte, pielea sub ochi pliându-se şi uite aşa, treptat-treptat instalându-se ridul). Asta e, nu pot de nicio culoare să mă odihnesc pe spate… aşa că ar fi bine să rezolv problema pielii uscate din jurul ochilor şi pe frunte, predispusă la riduri.

Dar nu doar cu tenul am probleme, pielea în general o am uscată şi-mi dă bătăi de cap mai ales în sezonul rece. Loţiunile hidratante de corp pe care le-am folosit până acum mi-au rezolvat problema doar pe moment, în sensul că îmi simt pielea moale, catifelată, hidratată imediat ce m-am cremuit, însă a doua zi e la fel de uscată. Încă nu am găsit loţiunea ideală. Am încercat să-mi schimb şi stilul de viaţă şi de alimentaţie, am renunţat la unele alimente, carne spre exemplu (şi din alte considerente), nu mai mănânc gras, consum zilnic fructe şi legume şi sunt atentă să beau minim 1,5 litri de lichide pe zi. Recunosc, nu mă hidratez tot timpul corespunzător din cauză că nu pot să beau apă dacă nu mi-e sete, mai ales când e frig, toamna, iarnă. Îmi fac însă ceaiuri, fresh-uri din legume şi fructe şi am găsit variante pentru a îmbunătăţi gustul apei: o vitaminizez cu legume şi fructe. Astfel, îmi prepar apă de castraveţi şi lămâie, apă de portocale şi mentă sau cu grapefruit şi mure, zmeură, depinde ce găsesc la magazin. Ar mai trebui să renunţ la dulciuri, cam greu… poate şi la cafea. Alimentaţia îşi lasă amprenta asupra tenului, asupra pielii, nu putem nega acest lucru. La fel fumatul, poluarea, stresul.

download

Ce alte remedii şi soluţii am mai încercat pentru o piele sănătoasă şi frumoasă, veţi vedea în continuare. O perioadă am renunţat la cosmeticele din comerţ şi îmi preparam singură acasă cosmetice naturale. Încă îmi mai prepar, mai ales măşti. Am descoperit nişte reţete minunate de care mă declar mulţumită. În loc de loţiune tonică şi loţiune de curăţare a feţei, folosesc infuzii de muşeţel şi ceai verde, în loc de exfoliantele din magazine, folosesc scrub din zaţ de cafea şi mălai. Pentru hidratarea pielii: ulei de morcov, ulei de măsline combinat cu ulei de sâmburi de struguri sau ulei de migdale dulci. Nu pot să spun că sunt mulţumită pe deplin de rezultate, pentru că şi ele îmi îngraşă pielea şi mă trezesc cu coşuri, dar măcar sunt naturale. În plus, nu întotdeauna am timp să mi le prepar acasă, aşa că, încă sunt în căutarea produselor potrivite pielii mele.

Măştile mi le prepar din argilă, din fructe, cu lapte, cu miere, ou, ulei de măsline. Aş vrea să le aplic cât mai des, dar din păcate nu reuşesc asta pe cât de des mi-aş dori. Vreau totuşi să vă arăt câteva măşti delicioase pe care obişnuiesc să mi le prepar:

Mască hidratantă cu lapte şi miere (de două ori pe săptămână, după duş, timp de aplicare: o jumătate de oră)

Amestec un gălbenuş cu o lingură de miere şi 2 linguri de lapte, plus zeama de la 1/2 lămâie şi aplic pe ten, gât şi bust.

Mască regenerantă (o dată pe săptămână)

O prepar dintr-un plic de argilă, un gălbenuş, 2 linguri de ulei de măsline, 5 picături vitamina A uleioasă, o linguriţă de miere, 2 linguri de lapte şi zeama de la un sfert de lămâie. Amestec toate ingredientele de mai sus şi le aplic pe ten, gât, bust, lăsându-le să acţioneze o jumătate de oră.

Mască revigorantă cu fructe (o dată pe săptămână)

Pisez o banană şi 3 felii de kiwi, le amestec, adaug un gălbenuş de ou, zeama de la 1/2 portocală, 2 linguri de lapte şi omogenizez. Curăţ faţa înainte şi apoi aplic pasta, lăsând să acţioneze o jumătate de oră.

Mască abrazivă şi hidratantă în acelaşi timp (o dată la 3 săptămâni)

Un gălbenuş îl combin cu o lingură de miere, o lingură de iaurt, o lingură de ulei de măsline şi o lingură cu vârf de mălai şi aplic pe ten cu un disc sau cu mâna. Las să acţioneze 15 minute.

 


Pentru înfrumuseţarea şi sănătatea pielii folosesc şi argilă, un miracol al naturii. Prin calităţile sale deosebite, aceasta poate fi folosită cu succes în tratamentul tuturor tipurilor de ten, chiar şi în cazul celor sensibile: alergice, seboreice, acneice, iritate, cuperozice, ridate dar şi în tratamentele cosmetice naturiste: măşti instant. Eu amestec pudra de argilă cu diverse sucuri de fructe, legume, cu iaurt, cu miere de albine, ulei de măsline sau gălbenuş de ou. Pentru ten uscat, o amestec cu ingrediente nutritive şi cu efect hidratant precum: miere, lapte, ulei de măsline, gălbenuş de ou, ţelină.

Îmi mai prepar o pastă exfoliantă dintr-o ceaşcă de ulei de măsline, una de zahăr brun şi o linguriţă de scorţişoară măcinată. Pielea rămâne hidratată şi fină, nici nu mai e nevoie să folosesc apoi loţiune de corp hidratantă, pentru că nimic nu hidratează mai bine ca uleiul de măsline. Zahărul curăţă şi îndepărtează celulele moarte, conferă strălucire pielii; uleiul de măsline hidratează pielea, iar scorţişoara o parfumează.

Vă spuneam mai înainte că folosesc zaţul de cafea ca un scrub. E bio, e ieftin şi simplu de folosit. Pentru hidratarea pielii adaug puţină miere şi ulei de măsline. Rezultatul: o piele curată şi catifelată şi care miroase bine. Poate la început pielea pare grasă, unsuroasă, dar dispare această senzaţie şi pielea devine catifelată, plăcută la atingere.

Bineînţeles că nu am renunţat să mai cumpăr cosmetice, dar am mare grijă să fie cât mai naturale, să nu conţină parabeni, ftalaţi, aluminiu şi alte chimicale nocive. De frumuseţea pielii mele are grijă gama Gerovital H3 Derma+, prima linie de produse dermatocosmetice de la Farmec.

Farmec_Derma

Farmec a lansat această linie de produse dermatocosmetice în colaborare cu specialişti din domeniul sănătăţii, pentru a răspunde diferitelor nevoi şi sensibilităţi ale pielii şi părului. Purtând emblema Pharmaceutical Concept, gama este destinată farmaciilor, oferind consumatorilor soluţii cosmetice de înaltă performanţă.

Eu folosesc produsele pentru ten deshidratat, respectiv crema activ hidratantă 24h, crema-mască calmantă şi regenerantă şi fluidul de curăţare şi demachiere faţă şi ochi.

Pielea deshidratată şi uscată este o piele sensibilă, deficitară în lipide şi apă, iar crema hidratantă este gândită să refacă bariera hidrolipidică şi să compenseze deficitul de hidratare în profunzime a pielii uscate, stimulând capacitatea celulelor de a reţine apa.

ten-deshidratat-1

Crema-mască are un conţinut ridicat de substanţe nutritive şi emoliente, care refac filmul hidro lipidic protector al pielii. Masca conţine principii active cu acţiune antiiritantă şi descongestionantă imediată, care o recomandă pentru desensibilizarea tenului iritabil, pentru calmarea iritatiilor epidermei.

ten-deshidratat-2

 

Formula fluidă, asocierea substanţelor emoliente blânde şi a ingredientelor cu acţiune calmantă în cazul produsului de curăţare şi demachiere, sunt ideale pentru curăţarea tenului sensibil.

ten-deshidratat-3

Lansate cu mai bine de 45 de ani în urmă, cosmeticele Gerovital sunt produse de tradiţie şi reprezintă prima gamă anti-age din lume. Povestea brandului românesc a început în 1967, atunci când Prof. Dr. Ana Aslan, pionier al gerontologiei medicale mondiale, a încredinţat formula Gerovital H3 companiei Farmec pentru a fi unicul producător al cosmeticelor careau făcut istorie.

Gerovital, Doctor în frumuseţe, reprezintă garanţia inovaţiei şi a calităţii, iar noile produse din gama Gerovital H3 DERMA+ Prof. Dr. Ana Aslan certifică clinic eficienţa produselor.

 

Articol înscris la SuperBlog 2015, proba nr. 19, sponsor Farmec.

farmec_superblog_proba

 

Posted on 18 November 2015, in Advertoriale, Recomandari and tagged , , , , , . Bookmark the permalink. 1 Comment.

  1. Or face ele (toate aceste produse) tenul frumos …, dar nimic nu face mai frumos decat ce a lasat “mama-natura” …!!!! Parerea mea …

Lasa un comentariu

