Fericire într-o cană

Fericirea stă în lucrurile mărunte, acelea cărora nu le acordăm nicio importanţă de multe ori. Fericirea e o stare de bine, de iubire, de frumos, pe care trebuie s-o preţuim de fiecare dată şi pe care o obţinem din lucrurile simple: un gând, un cuvânt sau un gest frumos, o îmbrăţişare, o faptă bună, o plimbare în natură, un pahar de vin alb cu gheaţă servit seara pe balcon ori în grădina casei. Pentru mine fericirea are diverse forme, are gust, are culori, ba chiar are şi miros. Fericirea-mi miroase a pădure şi a iarbă verde, a flori, a munte, a mare, a alge şi a nisip, a aer curat în noapte, a ploaie de vară, a zăpadă şi a prima ninsoare. Fericirea are mirosul pielii lui, a primei nopţi de dragoste, al patului meu, al unui loc drag, al mâncării preferate, a bucătăriei mamei mele, a unui ceai fierbinte savurat acasă, alături de o carte bună, în timp ce afară plouă sau, cafeaua de dimineaţă savurată în ceşcuţa preferată sau orice altceva îmi bucură simţurile şi imi îmbogăţeşte spiritul.

Adesea găsim fericire în ritualurile cotidiene, majoritatea dintre noi având tabieturi mai ales în primele momente ale zilei, dimineaţa. Cei mai vicioşi se bucură la maxim de duetul cafea-ţigară, în timp ce cafegiii cu experienţă sunt de părere că gustul cafelei nu trebuie stricat de fumul de ţigară. Alţii preferă să bea un fresh de fructe şi legume detoxifiant, ceai verde sau o cană de lapte de soia energizant. Însă, în mai toate tabieturile de dimineaţă, cafeaua este prezentă.

cafea2

Am fost şi sunt o mare cafegioaică. Nu beau multă cafea, 1-2, maxim 3 cafele (ceşcuţe) pe zi, dar îmi place să mi-o prepar în fel şi chip: cu lapte, cu frişcă, îndulcită, neîndulcita, cu miere, cu scorţişoară, frape, capuccino, cuburi de gheaţă de cafea, la ibric, la filtru, la expressor. Toate sunt speciale în felul lor, nu pot să spun că îmi place una mai mult, pentru că sunt diferite. Şi-mi mai place să încerc diverse sortimente, astfel că mereu am în casă ba cafea grecească, ba cafea turcească, indiană, braziliană, etc. Iar atunci când vreau ceva mai select, mai special, ieş în oraş cu prietenii la un expresso din cafea originară din Honduras, sau la o cafea indiană, cu note de condimente ori o cafea etiopiană cu gust de piersică Michigan (mmmm….delicioasă!).

cafea la nisip

Dimineaţa, nici nu fac bine ochi şi cum sar din pat, primul lucru pe care-l fac este cafeaua. Cateodata micul dejun inainte, apoi ţigărica şi cafeaua. Pot spune că cel mai mişto tabiet pe lumea asta e o cafea împreună cu o ţigară dimineaţa. Dacă mâine mi-ar spune cineva că o să mor şi că am dreptul la o ultimă dorinţă, aceea ar fi să mă lase să-mi beau ultima cafea din viaţa mea şi să fumez o ţigară.

Cafeaua-si-tigarile-fac-bine-creierului

coffee

Şi mai sunt şi o mare băutoare de ceai, de toate felurile. Beau ceai în orice anotimp şi câteodată de mai multe ori pe zi, mai ales iarna. Ador să stau tolănită în pat cu motanul lângă mine torcând, să mănânc gogoşi calde şi pufoase, să beau un ceai fierbinte şi să citesc o carte sau să mă uit la un film bun.

Şi pentru că am un adevărat ritual când vine vorba de cafea şi ceai, pentru mine contează foarte mult şi cănile, ceşcuţele din care beau. Trebuie să fie plămădite din cel mai fin, sensibil şi frumos porţelan sau să-mi fie dragi, să zâmbesc când le privesc, iar ele să se bucure când le ating cu dragoste şi le ţin în căuşul palmei… e o nebunie, ştiu, dar chiar aşa e, zâmbesc şi mă simt extraordinar de bine când îmi savurez cafeaua şi ceaiul din cănile preferate, fie ele pictate, personalizate, căni amuzante, căni croşetate sau aduse de prin alte ţări, suveniruri.

cana-dimineti-cu-cafea-PUuve

cana-frunze-de-ceai-sL4BV

cana-inimioare-mari-si-mici-ahsZDcana-frunze-de-toamna-P32rLMi-s dragi tare cănile handmade, pictate, croşetate sau cele funny cu animăluţe.

cana-pisicute-indragostite-UlTLT

cana-pufoasa-cu-inimioara-vxC6I

set-zoo-TLn00

Nu e niciun lux, nu e nici moft, e doar o plăcere de-a mea, o evadare din cotidian, o oprire din fuga zilnică şi de ce nu, o victorie în lupta cu timpul, dacă găsesc răgaz să mă răsfăţ. Lucrurile frumoase din viaţa noastră, chiar şi o cană de cafea, de ceai, ne ajută să savurăm simplitatea momentelor naturale, fireşti.

Articol înscris la SuperBlog 2015, proba nr. 10, sponsor MagazinuldeCani.ro.

Super-blog-MagazinuldeCani-300x187

Posted on 28 October 2015, in Advertoriale, Recomandari and tagged , , , , . Bookmark the permalink. 1 Comment.

Lasa un comentariu

