Nu te zgârci la bani când vine vorba de dinţi!

Sunt în viaţă câteva situaţii când nu trebuie să ne zgârcim la bani. Şi una din ele e sănătatea noastră şi dantura, iar cele două sunt în foarte strânsă legătură. Cum dantura face parte din aparatul masticator, element constitutiv al unei bune funcţionări a organismului, dacă aceasta este afectată, şi starea generală de sănătate poate fi afectată. Valabilă şi viceversa. Dacă starea de sănătate e una proastă, dinţii şi gingiile sunt afectate. Problemele din sfera dentară pot cauza sau pot înrăutăţi bolile de inimă, accidentele vasculare, diabetul sau afecţiuni ale plămânilor.

p-fundeal-si-green-dental-te-provoaca-la-o-dantura-perfecta_3_size2

Recunosc, sunt destul de atentă cu banii mei, nu-i arunc aiurea, dar am făcut o mare greşeală zgârcindu-mă la bani când a fost vorba de dentist. Care a fost contextul? Dintotdeauna am avut probleme cu dantura, în sensul că de mică am o ocluzie dentară deschisă pe care nu am reuşit s-o corectez cu aparatul dentar nici până-n ziua de azi. Când am fost mică am purtat aparat dentar (mobil) dar nu suficient, pentru că mă incomoda la vorbit, la şcoală, iar eu eram foarte activă la ore, mai ales la română. Şi apoi, ştiţi şi voi cum sunt copiii la şcoală, sunt răutăcioşi, fac glume… pe la 14 ani nu l-am mai purtat. Mai târziu, la 27 de ani am hotărât să-mi pun din nou aparat dentar (fix) şi am găsit un dentist mai ieftin, fără experienţă, din câte am înţeles mai târziu, care mi-a permis să-l achit în mai multe rate, după posibilităţi. Şi aşa a fost un efort considerabil, dar faptul că a fost mai ieftin decât la alte clinici şi că am putut să-l achit în mai multe rate, m-a ajutat foarte mult. Măcar dac-aş fi reuşit să-mi rezolv problema… Am cheltuit câteva zeci de milioane bune (aparatul, plus consultaţiile şi intervenţiile lunare, timp de un an şi jumătate) şi am fost foarte optimistă. Medicul chiar mi-a garantat că se va corecta ocluzia. Însă ne-am lovit de o problemă la câteva luni de purtat: dinţii mi se mişcau foarte tare, în special cei de jos şi după un an şi 3 luni, dentistul a hotărât să mi-l dea jos, de frică să nu pierd dinţii. Dinţii de jos care erau strâmbi s-au corectat, dar muşcătura încă nu era perfectă. Dacă dentistul a hotărât că trebuie să mi-l dea jos, am zis că ştie el bine şi m-am conformat. Ulterior m-am gândit că poate ar fi fost mai bine să consult un alt ortodont înainte, dar cum nu te gândeşti întotdeauna la toate, mai faci şi greşeli. După ce mi-a dat aparatul jos, mi-a montat alte 2 aparate de susţinere pentru ca dinţii să nu revină la poziţia veche (alţi bani, altă distracţie), aparate cu care am avut mereu probleme în sensul că se rupeau şi trebuia să-mi pună altele… din nou alţi bani. Ba mai mult, observam pe zi ce trece că şi cu acestea, dinţii se întorceau la “origini”. Dezamăgirea a fost cu atât mai mare cu cât mi-au fost scoase patru măsele sănătoase, două jos şi două sus pentru că dinţii erau înghesuiţi şi să aibă loc să se îndrepte. Spaţiile de jos s-au acoperit, dar cele de sus nu. Într-un final, m-am săturat să tot dau bani pe acele aparate şi să văd că dinţii revin încet dar sigur la poziţia anterioară şi am renunţat. Am capitulat!

aparat

Mai târziu mergând la dentist cu alte probleme, am aflat alte lucruri pe care nu le ştiam. Vedeţi, de aia e bine să consultăm înainte mai mulţi medici şi să tragem apoi concluziile, să cerem sfaturi, să căutăm recomandări şi mai ales să nu ne zgârcim la bani aşa cum am făcut eu. Am aflat printre altele că ar fi trebuit să-mi fac o operaţie de alungire a mandibulei (dacă am înţeles eu bine). Nu ştiu dacă aş fi fost dispusă pentru această operaţie, nici din punct de vedere material, nici psihic sau fizic (am înţeles că recuperarea este destul de dureroasă). De asemenea, faptul că mi se mişcau foarte tare dinţii ar fi putut fi din cauza că aparatul a fost strâns prea tare şi a forţat dintîi. Şi am mai aflat că unii ortodonţi nu recurg la extracţii pentru “a face loc”. Acum, nu ştiu nici eu ce să mai cred… unii zic aşa, alţii zic alta.

Până la urmă cum alegem un dentist bun? Părerea mea ar fi c-ar trebui să căutăm printre cunoscuţi în primă fază şi de ce nu, pe forumurile de specialitate. Să punem întrebări despre locaţie, echipamente, medici, asistente. De asemenea, contactul cu medicul este iarăşi esenţial pentru a ne forma o părere. La consultaţie, discutând cu el, ne putem da seama dacă este un stomatolog bun, dedicat, cu grijă faţă de pacienţi, care-şi face cu plăcere meseria.

Dentistul meu căruia i-am povestit păţania cu aparatul dentar, m-a încurajat să încerc un nou tratament ortodontic, să nu mă dau bătută şi mi-a recomandat o clinică stomatologică recunoscută pentru terapiile profesionale propuse pacienţilor. Personal medical competent, bine pregătit, cu deschidere faţă de pacienţi, tratamente profesionale şi preţuri accesibile, inclusiv posibilitatea achitării în 12 rate cu cardul.

La Cris Smile beneficiaţi de cele mai potrivite cure stomatologice atât pentru adulţi, cât şi pentru copii, începând de la cele de ortodonţie şi profilaxie dentară, până la cele de pedodontie şi estetică facială. Aici totul e posibil, inclusiv terapiile fără durere. Amabilitatea şi disponibilitatea sunt calităţile esenţiale ale medicilor pentru care bunăstarea fizică şi mentală a pacienţilor este prioritară. Iar diagnosticarea şi terapiile corespunzătoare se fac cu ajutorul aparaturii de ultimă oră şi a tehnologiei avansate. Fiecare pacient este informat corect în ceea ce priveşte planul terapeutic recomandat şi tarifele practicate. Aşadar, transparenţă totală! Şi preţuri rezonabile. Totodată un ambient plăcut şi sigur, în conformitate cu normele igienico-sanitare.

banner-cris-smile_1wui

În continuare, lista completă de tratamente profesionale stomatologice pentru copii şi adulţi:

  • ortodonţie (aparat fix sau mobil, lingual sau invizibil)
  • profilaxie dentară (detartraj, fluorizare, sigilare, periaj profesional)
  • endodonţie (tratamente pentru dinţii afectaţi de leziunile cariogene)
  • estetică dentară (faţete ceramice, remodelare estetică, bijuterii estetice pentru înfrumuseţarea zâmbetului)
  • restaurări dentare (punţi dentare, coroane sau proteze dentare)
  • implantologie (implant dentar, adiţia de os, sinus lift, fast & fixed)
  • chirurgie dentară
  • parodontologie (diagnosticarea, prevenirea şi tratamentul celor mai frecvente boli parodontale)
  • pedodonţie (tratamente stomatologice pentru dinţii de lapte ai copiilor)
  • anestezie (inhalosedare şi sedare generală IV asistată de medic ATI)
  • estetică facială (remodelarea şi mărirea volumului buzelor / umplerea ridurilor cu acid hialuronic, procedură total neinvazivă)

Tratamentele dentare de la Cris Smile reprezintă cea mai bună alternativă pentru ameliorarea danturii şi pentru înfrumuseţarea zâmbetului.

Large group of a cheerful people are holding a big paper for commercials. They are isolated on white background. [url=http://www.istockphoto.com/search/lightbox/9786738][img]http://dl.dropbox.com/u/40117171/group.jpg[/img][/url]

V-am povestit experienţa mea personală cu aparatul dentar… AICI găsiţi şi un articol util pentru cei care au nevoie de tratament ortodontic sau se pregătesc să-şi monteze un aparat dentar. Articolul l-am scris în perioada în care purtam aparat dentar şi eram foarte optimistă în ceea ce priveşte rezultatul. Chiar dacă am capitulat după neplăcerile de care am avut parte, asta nu înseamnă că am renunţat definitiv la ideea de a-mi îndrepta dinţii. Momentan însă, nu sunt pregătită pentru un nou efort financiar. Când voi fi pregătită din nou atât din punct de vedere psihic, cât şi financiar, voi ţine cont de recomandarea dentistului meu şi voi apela la tratamentele ortodontice oferite de clinica Cris Smile.

logo-cris-smile

Şi nu uitaţi: Nu vă zgârciţi la bani când vine vorba de dinţi! 🙂

Lasa un comentariu

