Suflet fără pază

eu

Am căutat liniştea sufletului în natură, oameni, cărţi, idei, dar el tresaltă dincolo de soare, pluteşte în astral. Când prins de cătuşele trupului e, se zbate cu dor de înec în absolut până se eliberează, lăsând în urmă materia. Hoinar cum e, nu ţine tovărăşie lucrurilor lumeşti şi fără pază, o ia nebun către cer. Nu-i place rolul de victimă într-un corp, în nimicnicie.

Uneori îmi simt sufletul alături de trup, alteori, e departe, pe creştetele lumii. Uneori aş vrea să mor de mii de ori, pentru a călători prin lumea dintre lumi, ca apoi să reînviu. Singura condiţie ar fi să-mi amintesc. Alteori aş vrea să am alt suflet, sterp, fără rost, captiv în bucata asta de carne pe care o vede ochiul lumesc şi mintea să-mi stea în loc, gândurile să-mi dispară şi să nu mă mai macine întrebările existenţiale, să mă sfâşii până la moarte în nicăieri, dar nu mai pot uita acum. Nu pot uita că din tot ce sunt, nu-i viaţă decât în suflet şi din el au mijit aripi să zboare spre întinderi cosmice şi doar acolo mintea mi se odihneşte şi doar acolo sufletul găseşte tihna.

O zvâcnire violentă, ucigaşă chiar – ar spune ignoranţii – mi-a tăiat legăturile terestre. E setea de fericire dincolo de fericirea terestră, e setea de viaţă dincolo de viaţă. Doctrinele sunt stupide, teoria e zadarnică, convingerile ridicole, materialul e umbrela unei ignoranţe asumate. Din tot ce suntem, viaţă nu-i decât în suflet, suflet fără pază.

citate-despre-suflet

Posted on 4 October 2015, in De-ale mele and tagged , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Leave a comment.

Lasa un comentariu

