Dacă internetul ar dispărea…

V-aţi gândit vreodată cum ar fi viaţa noastră dacă internetul ar dispărea?

Ar fi grea. Pentru că am devenit dependenţi de acesta. Eu una nu mă mai pot lăsa (am încercat), nu mă mai pot întoarce la traiul mănăstiresc dinainte de apariţia internetului. Poate dacă n-ar fi apărut în viaţa mea niciodată, să nu ştiu cum e, ar fi fost altceva. Acum mi-ar fi foarte greu dacă într-o bună zi internetul n-ar mai exista pe pământul ăsta.

internet1

De fapt, nici nu trebuie să mă gândesc cum ar fi viaţa mea fără internet, trebuie doar să mi-o amintesc. În copilărie, chiar şi adolescenţă (pentru că târziu în facultate am avut acces la internet), nici nu se pomenea aşa ceva, nici nu m-aş fi gândit că ar putea exista aşa ceva vreodată, nu era atâta tehnologie, oamenii nu petreceau 50% din timpul lor (sau chiar mai mult) la calculator, copiii se jucau afară nu la calculator, făceau mişcare, mai şi citeau cărţi… azi câţi dintre ei mai citesc?

Poate că era mai bine aşa, mai sănătos. Viaţa era mai simplă, mai frumoasă, nu eram bombardaţi cu atâtea informaţii, multe din ele inutile şi dăunătoare, şi nici nu petreceam ore întregi cocoşaţi pe un scaun în faţa unui calculator ca apoi să ne plângem de dureri de spate, de cap, de ochi. Unde mai pui că internetul tâmpeşte, la fel ca şi televizorul. Mulţi dintre noi credem tot ce ni se “bagă pe gât” şi în naivitatea noastră căutăm diagnostice pe net şi descărcăm reţete minune în care credem orbeşte, tratamente de tot felul, pentru diverse afecţiuni, diete, sfaturi de la incompetenţi, furăm referate, filme, muzică.

Nu mă imaginam acum 20 de ani citind cărţi la un dispozitiv de mărimea unei cărţi care stochează zeci, sute de cărţi, nici butonând o tabletă ca cea pe care o am acum sau o telecomandă cu ajutorul căreia m-aş fi putut conecta la internet direct de pe televizor. Da, am avut o copilărie frumoasă şi fără internet, dar acum nu aş renunţa la el nici în ruptul capului, nici la PC sau alte gadget-uri.

De 14 ani de când sunt online, îmi contactez prietenii pe messenger, scriu şi primesc mail-uri, găsesc orice informaţie vreau eu pe google, pierd timp preţios pe facebook (dar are şi facebook-ul părţile lui bune, căci fără el n-aş mai fi la curent cu toate evenimentele care au loc), scriu pe blog vrute şi nevrute, fac cursuri SEO pentru a mă pregăti temeinic în domeniul optimizării SEO pentru motoarele de căutare, citesc alte bloguri, mai citesc şi presa din când în când (numai subiectele care mă interesează), cumpăr diveste chestii faine din magazine online, plătesc facturi online, ascult orice muzică pe youtube, văd filme online, nu mă mai chinui să scriu texte cu diacritice pentru că acum există site-uri care mă ajută, citesc cărţi online şi nu mai folosesc de nu mai ţin minte când dicţionarele pentru că există dex online şi google translate. Dacă n-ar fi fost internetul nu aş fi aflat multe lucruri pe care azi le ştiu şi nici n-aş fi cunoscut oameni frumoşi care acum îmi sunt prieteni. Şi bineînţeles, n-aş mai scrie acum pe acest blog pe care apropo, vreau să-l migrez pe domeniu propriu şi să cumpăr hosting.

seo_img_2

A fost o vreme în care am avut probleme din cauza internetului, dar tot n-am renunţat la el. Furtuni domestice, uragane s-au abătut asupra mea, dar am rezistat cu stoicism. Eram acuzată mereu că sunt dependentă de calculator şi de internet. Am recunoscut şi atunci, şi recunosc şi acum, pentru mine calculatorul şi internetul reprezintă un univers indispensabil. Poate fi numită dependenţă şi este o formă de dependenţă, dar nu este în stare avansată pentru că nu am ajuns la stadiul în care să mă izolez de tot, să stau non-stop cu nasul în calculator şi să nu mai ştiu nimic altceva. Petrec zilnic câteva ore bune în faţă calculatorului, atât la serviciu cât şi acasă, iar dacă sunt plecată în vacanţe, nici atunci nu pot sta fără internet, intru de pe telefon, tabletă. Cel mai mult timp îmi ocupă bloggingul, reţelele de socializare şi apoi restul (email, informaţie, editare foto, divertisment etc). Cu toate acestea, găsesc timp şi pentru alte activităţi cum ar fi voluntariatul, plimbările, teatru şi film, evenimente culturale, cărţi (citesc foarte mult), cooking. Prietenii mei se miră câteodată cum de am timp să fac atâtea.

Nu văd nimic rău în a naviga zilnic pe internet, atâta timp cât ai nişte limite. În acelaşi timp, sunt de părere că excesele de orice fel dăunează grav, iar utilizarea internetului în exces duce la izolare, distanţare de tot ce întâmplă adevărat în jurul tău, riscând să ajungi să trăieşti într-o lume virtuală, falsă, ceea ce nu e normal.

net2

Haideţi să ne imaginăm acum un scenariu apocaliptic: Dispariţia Internetului. Puţin probabil, dar nu imposibil.

Dacă s-ar întâmpla acest dezastru, am fi nevoiţi să ne întoarcem la vremurile în care trimiteam scrisori şi să vorbim mai mult la telefon pentru a ţine legătura cu prieteni cu care comunicam pe facebook, skype, yahoo. Astfel, facturile la telefonia mobilă ar creşte considerabil. Obişnuiţi cu toată informaţia pământului de pe internet, dintr-odată am fi privaţi de ea şi multe publicaţii care au renunţat la tipărirea informaţiilor pe hârtie, vor începe din nou să vândă ziare, reviste. Ne vom întoarce cu toţii la tv, radio, ziare şi telefon, aşteptând cu nerăbdare revenirea conexiunii. Probabil, reţelele de telefonie ar ceda datorită fluxului ridicat de utilizare. Dar acesta ar fi poate, răul cel mai mic… o criză politică ar fi iminentă, iar impactul asupra economiei ar fi unul dezastruos. Multe companii cu afaceri online, magazine online ar da faliment, Google, Youtube, Amazon etc. n-ar mai exista, în domeniul IT toate proiectele ar fi stopate, acţiunile ar începe să scadă vertiginos şi mulţi oameni ar rămâne fără loc de muncă. În alte domenii, angajaţii s-ar descurca foarte greu fără internet, productivitatea ar scădea, livrările de bunuri şi alimente ar fi întârziate, la fel şi transporturile feroviare, aeriene. Haosul ar pluti peste tot şi panica ar începe să se instaleze în rândul populaţiei. În tot acest timp, minţile luminate ale planetei şi-ar pune creierele la contribuţie pentru a găsi soluţii. Un scenariu nefericit pentru mulţi dintre noi. Scenariu de film… ar putea fi.

internet-buggy-things-showcase_image-4-p-1862

Ce m-aş face eu fără internet?

Nu aş mai putea scrie pe blog, nu aş mai putea posta poze pe facebook. Trist! I-aş trimite fotografii mamei pe cd sau pe stick, prin poştă şi mi-aş citi blogul cu voce tare prin pieţe, localuri, deşi nu-mi surâde ideea de a vorbi în public. Informaţia mi-ar lipsi foarte mult… şi socializarea.

Acum lăsând la o parte gluma, având în vedere că în afara job-ului offline, tot ce ştiu să fac are legătură cu calculatorul şi internetul şi asta îmi mai aduce nişte bani în plus, ar fi chiar nasol fără internet. Aş fi nevoită să mă orientez către alte activităţi. M-aş duce la ţară şi m-aş apuca de agricultură ecologică, că şi-aşa îmi place natură, sunt ecologistă şi de la un timp sunt foarte preocupată de sănătatea mea şi nici nu vreau să mor tânără de boli sedentare. Dar şi pentru asta ar trebui să mă informez înainte de a începe şi dacă internetul nu mai există, ce-aş face??

Un scenariu horror, nici nu vreau să mă gândesc. Bine că există internet!

Şi acum pe final, dau leapşa mai departe: Vouă cum v-a schimbat internetul viaţa?

Posted on 14 September 2015, in De-ale mele, Recomandari and tagged , , , , . Bookmark the permalink. 2 Comments.

  1. Pai…avand in vedere ca sunt pe internet si in culcare si in sculare, cred ca as avea nevoie de medicamente fara internet😀
    Lasand gluma la o parte, ptr mine e un scenariu horror, e parte din viata mea, ma ajuta sa ma informez, sa lucrez, sa ajut, sa tin legatura cu prietenii, familia.

Lasa un comentariu

