Recviem pentru o umbră

Lugubrul recviem se auzea demult în depărtare. Eu valsam cu visuri, Tu te prefăceai că n-auzi. M-ai prins violent de mână să dansăm împreună, îmbătat de amintiri şi fericirea clipei şi dorinţă. Până când… Eu am vrut să zbor către ceru-ndepărtat, să-mi cresc visul. Tu ai prins rădăcini în pământ, ţintuit de lanţuri grele de fier. Pe moment am vrut să te eliberez, dar m-ai lovit cu înverşunarea ta. Zadarnic îţi vorbeam de absolut, de visuri, de virtuţi şi de frumos. Erai prea prins cu treburile lumeşti. Te-ai îmbătat cu ele pan-ai uitat de Tine. Şi de frumos şi de virtuţi şi visuri. Şi de adevăr.

Apoi am înţeles un lucru: nu lumea te-a legat în lanţuri grele, Tu singur te-ai legat şi-ţi place. Acum singur îţi scrii recviemul, deşi eşti mort demult, de când te-ai adâncit în nimicnicie. Nu mai eşti Tu. Tu ai murit. Doar umbra ta colindă neliniştită pământul căutând ceva. Ceva ce a uitat. Şi atunci… cum să găsească cândva?

Aievea auzeam şi eu funebrul recviem pentru o umbră, Tu nu-l mai auzeai, nu-l mai auzi, timpanele-ţi sunt moarte. Şi o umbră nu poate să audă bătăile destinului. Valsam în continuare, n-am mai vrut să mă întorc. Şi valsu-n zbor s-a transformat. Treptat-treptat, Eu m-am retras. Mi-am luat amintirile cu Mine, le-am pus într-un seif şi m-am înălţat uşor printre nori.
zbor
O ploaie rece însă m-a trezit şi din văzduh am aruncat seifu-n mare. Ce rost ar fi avut când totu-i trecător? Amintiri trecătoare, realitate trecătoare, sentimente trecătoare.
Şi totuşi… şi efemeridele au eternitatea lor.

Posted on 7 August 2015, in De-ale mele and tagged , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Leave a comment.

Lasa un comentariu

