Experienţa Hotpod Yoga

Pe la începutul lunii mai am participat ca voluntar la Prima Evadare (cel mai mare maraton de ciclism cross country) şi la sfârşitul evenimentului, noi voluntarii am avut o mică petrecere la un restaurant în Snagov, care s-a încheiat cu o tombolă drăguţă pentru noi. Astfel am câştigat o pompă pentru bicicletă de la Bike Fun şi am primit şi un voucher pentru o săptămână free la HotPod Yoga.

Să fiu sinceră nu auzisem până atunci de acest tip de yoga. Am citit pe voucher “yoga în studio gonflabil încălzit la 37 de grade, relaxare, detoxifiere”. Hmmm… suna foarte bine. Atunci nu prea am dat importanţă acelui detaliu – “37 de grade”. Yoga am mai făcut, acasă, nu efort intens, mai mult pentru relaxare, yoga pentru începători, nu vă gândiţi la contorsionări şi nu ştiu ce poziţii dificile. Dar cum se derulau “şedinţele” mele de yoga: cum mă aşezăm şi eu într-o poziţie mai frumoasă, mai relaxantă, hop şi animalele mele lângă mine. Motanul se aşeza ba în cârca mea, ba pe burta mea, căţeaua venea şi îmi mai dădea câte o limbă pe faţă. Aşa că nu reuşeam aproape niciodată să-mi fac exerciţiile în pace.

Văzându-mă cu voucherul acela şi gratis, am zis “hai s-o fac şi pe asta!”. A doua zi am intrat pe site-ul http://www.hotpodyoga.ro, mi-a plăcut ce-am citit acolo, mi-am făcut cont, am folosit codul de pe voucher şi mi-am luat o săptămână de hotpod yoga. Ulterior am citit mai multe despre acest tip de yoga şi am aflat nişte chestii care m-au descurajat… Spre exemplu: poate să-ţi dea hipertensiune, probleme cu respiraţia şi implicit anxietate sau probleme cu coloana (dar asta e valabil la orice tip de yoga sau alte mişcări fizice, căci nu toate exerciţiile vindecă coloana, unele fac mai mult rău mai ales dacă te ştii cu o discopatie, spondiloză etc.). Atunci m-am gândit şi la acel detaliu căruia la început nu i-am dat importanţă. Şi mi-am zis: “eu nu rezist acolo o oră, la 37 de grade şi efort intens”. Mai ales că în ultimul timp, în afară de mers cu bicicleta, alt fel de mişcare nu am făcut. Deci, condiţie fizică… nevoie mare! Iarna şi toamna trecută am vegetat. (Trebuie să ştiţi că hotpod yoga pune mai mult accent pe efort intens decât pe meditaţie faţă de alte tipuri de yoga.)

Drept urmare, am intrat pe net, pe telefon şi mi-am anulat şedinţele. Sau cel puţin aşa am crezut eu atunci. Peste 2 zile am constatat că nu-mi anulasem toate şedinţele (nu ştiu ce am făcut eu pe telefon atunci, cert este că mai aveam 3 şedinţe neanulate). Şi atunci am zis că dacă soarta vrea ca eu să mă duc acolo, trebuie să mă duc. Mi-am făcut curaj şi m-am dus… duminica trecută. Odihnită bine, după 10 ore de somn, într-o formă de zile mari, cu sticla de apă şi prosopelul în geantă (aşa scrie pe site că trebuie să mergi).

Ajunsă acolo m-au întâmpinat nişte fete drăguţe şi amabile (din câte am înţeles, ar fi cele care au adus franciza hotpod yoga în România), mi-au arătat unde e duşul şi garderoba, mi-au mai dat un prosop de-al lor, mi-au mai explicat câteva lucruri, le-am mai întrebat şi eu câte ceva şi m-au pus să semnez o declaraţie prin care am luat la cunoştiinţă faptul că hotpod yoga îmi poate cauza afecţiuni fizice sau chiar decesul. Ok, am semnat. Am mai întrebat eu ce contraindicaţii ar fi şi am aflat că bătrânii, femeile gravide şi cei cu hipertensiune nu au ce căuta acolo. Sau că unele mişcări ar putea face rău coloanei vertebrale. Fiind acolo pentru prima dată, fetele au avut grijă să-mi spună mai multe lucruri. Le-am spus şi eu de “mica” mea spondiloză şi au zis să nu fac chiar toate mişcările dacă nu pot şi când obosesc să mă pun jos şi să mă relaxez.

hotpod

Mi-am luat inima în dinţi (recunosc, am avut emoţii mari, am zis că poate mi se face rău de la căldură, nu neapărat din cauza efortului) şi am intrat în studio. Cum am făcut primul pas, m-a izbit un val de căldură şi inima a început să-mi bată tare. Inc-o dată mi-am zis în gând “frate, eu nu rezist aici o oră; ori mă ia ăştia cu salvarea de aici, ori plec eu după câteva minute”. Dar am rezistat🙂 . Ba chiar m-am uimit pe mine însămi: am putut face şi podul şi lumânarea şi n-am avut decât un pic de febră la muşchii de la spate, spre surprinderea mea (nu ştiu, poate şi pentru că am mers cu bicleta în fiecare zi, cu câteva zile înainte). N-am prea ascultat-o pe Ioana (instructorul) şi m-am forţat la unele poziţii, aşa că după şedinţa, m-am ales cu nişte dureri de spate, nu mari şi nici nu m-au ţinut prea mult. Tot spre surprinderea mea, am constatat că nu a fost aşa de greu cum mă aşteptam şi dacă am rezistat eu la condiţia mea fizică inexistentă… E adevărat, mi-a fost destul de greu să-mi sincronizez respiraţia cu mişcările, mai ales la 37 de grade. Udă leoarcă am ieşit de acolo, cu hainele parcă scoase din mașina de spălat, dar eram ok.

După şedinţă am făcut un dus şi am plecat de acolo fresh, ca nouă. Însă, la o jumătate de oră au început durerile de spate de care vă vorbeam mai înainte. Am scăpat de ele rapid, din fericire. Şi pentru că am ieşit de acolo cu o foame de lup, m-am dus repede la Festivalul Turcesc, la Sala Palatului (care e la 5 minute de studioul yoga) şi mi-am luat înapoi caloriile pierdute la yoga, savurând diverse preparate turceşti.

Trebuia să mai merg ieri, nici nu am lucrat ieri, puteam să merg, dar lenea e mare şi nu m-am dus. Acum îmi pare rău că nu am fost la toate şedinţele, dar probabil că voi mai merge altă dată. În concluzie, recomand hotpod yoga. Trebuie să ştiţi însă că  beneficiile se văd dacă mergeţi cel puţin de 2 ori pe săptămână.

Şi acum câteva lucruri despre hotpod yoga, în caz că vreţi să practicaţi.

Hotpod Yoga oferă o variantă foarte accesibilă de hot yoga vinyasa într-un spaţiu unic – un studio gonflabil încălzit la 37 °C, cu umiditate (altfel ar fi periculos pentru sânge şi organele interne care s-ar putea încălzi prea tare).  Puteţi veni la şedinţele de Hotpod pentru a obţine un abdomen plat şi să ardeţi calorii sau dacă vreţi să fiţi mai conectat cu voi înşivă într-un mod spiritual.

De ce yoga?

Beneficiile fizice şi mentale ale yoga sunt numeroase. În afară de un exerciţiu fizic intens, persoanele care practică yoga (yogis) caută un echilibru al corpului şi al minţii prin exerciţiu fizic sincronizat cu respiraţia – este vorba despre acel sentiment de bunăstare. Pentru unele persoane acest sentiment este pur fizic, pentru altele e mai mult mental. Meditaţia ne ajută să ne eliberăm de stress şi anxietate, încurajează claritatea minţii, puterea de concentrare şi nivelul energiei.

Yoga nu are nicio legătură cu religia, este o practică foarte veche, de mii de ani, având originea în India. Practica yoga este complet seculară însă conţine anumite elemente de spiritualitate, nu este doar o practică fizică, ci se concentrează de asemenea şi pe starea de bine mentală.

De ce hot yoga?

Căldura îţi va face inima şi plămânii să lucreze mai mult, ajutându-te să arzi mai multe calorii şi să beneficiezi de un exerciţiu cardio intens. De asemenea căldura creşte flexibilitatea, relaxând muşchii şi încheieturile şi în acest fel prevenind accidentările. Transpiraţia ajută la eliminarea toxinelor, curăţând întregul corp. Dar mai mult decât orice, este pur şi simplu plăcut şi perfect pentru relaxare!

Care sunt beneficiile pentru sănătate?

Beneficiile sunt majore. Beneficiile fizice includ: o flexibilitate crescută, muşchi mai puternici, tonifiere, pierderea în greutate, rezistenţă cardio mărită, articulaţii mai flexibile, o postură mai bună, detoxifiere, piele mai strălucitoare. Nu este deloc important să fii flexibil de la început. Căldura poate ajuta în acest sens – relaxează muşchii şi creşte flexibilitatea, iar poziţiile de yoga ţi se vor părea mai uşoare. Pentru bărbaţi în special, care tind să fie mai puţin flexibili în mod natural, căldura poate fi un ajutor imens.

Beneficiile mentale: putere de concentrare mai mare, calm al minţii, un somn mai profund, reducerea stresului şi anxietăţii.

Hotpod Yoga nu e numai pentru fete. Dimpotrivă, cei doi fondatori ai Hotpod sunt bărbaţi. În toată lumea există milioane de bărbaţi care practică yoga. Beneficiile hotyoga sunt la fel de importante pentru bărbaţi cât şi pentru femei.

Locaţia se află chiar în centrul Bucureştiului, pe lângă Cişmigiu, în spaţiul de la mansarda clădirii Universul din Strada Brezoianu, nr.23

Citiţi mai multe despre hot yoga pe site: www.hotpodyoga.com/ro/yoga-classes/bucharest/

Posted on 27 May 2015, in Pe unde am mai umblat..., Recomandari and tagged , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Leave a comment.

Lasa un comentariu

