România frumoasă: Vulcanii Noroioşi

România frumoasă » Expediție la Vulcanii Noroioși

Nu mă pot decide care este locul meu preferat din România… litoralul şi Marea cea Neagră, inegalabila Deltă a Dunării, platoul Bucegilor sau Vulcanii Noroioşi? Totuşi, înclin mai mult către vulcani pentru că aici mă simt parcă pe altă planetă, într-o altă lume…

I-am vizitat într-o zi însorită şi călduroasă de vară şi am fost impresionată de peisajul ciudat pe care-l formează vulcanii în miniatură. Aceştia se află în judeţul Buzău, la 12 km de Berca şi reprezintă una dintre cele mai interesante rezervaţii din România.

Ţara noastră are multe locuri frumoase, dar Vulcanii Noroioşi sunt unici. Aceştia au fost descoperiţi prima dată la noi în ţară în anul 1867, de către francezul H. Cognand, cu ocazia unor prospectări petroliere. Sunt cunoscuţi în zonă sub numele de pâcle şi au aceeaşi structură ca şi vulcanii adevăraţi, iar în interiorul lor se produc procese similare. Acest fenomen natural este spectaculos şi rar întâlnit în lumea întreagă.

Prin craterele vulcanilor, gazele din adâncuri aduc noroi sub forma unei paste de culoare alb-gri sau brun-cenuşie care curge. Această aşa zisă lavă rezultă din dizolvarea marnelor şi argilelor întâlnite în cale de apa care este antrenată de presiunea gazelor, spre suprafaţă. Solul este sulfuros şi în ciuda acestui fapt, aici s-a dezvoltat o vegetaţie care s-a adaptat la salinitatea ridicată a zonei. Găsim aici plante deosebite, unice la noi în ţară şi specifice unei clime central asiatice.

Am văzut atât Pâclele Mari, cât şi Pâclele Mici (nu sunt departe unele de celelalte şi se ajunge uşor la ele). Peisaje selenare extraordinare!

Vă recomand să vizitaţi vulcanii când e cald şi frumos afară. Dacă plouă sau e zăpadă, o să vă pierdeţi încălţările pe acolo, în noroi. Aţi fost avertizaţi!

Vă invit să admiraţi câteva fotografii de la Pâclele Mici:

Sol arid, străbătut de nenumărate şanţuri mai mari sau mai mici:

Este în zonă şi un restaurant (unul singur sau cel puţin aşa era când am fost eu) unde vă puteţi odihni şi puteţi mânca ceva.

După ce am făcut un scurt popas la restaurantul din zonă, ne-am continuat drumul şi ne-am îndreptat către Pâclele Mari. Am mai mers circa 20 de minute pe jos până la vulcani. Drumul a fost însă deosebit de plăcut.

În drumul spre Pâclele Mari…

Şi am ajuns la Pâclele Mari!

 

  Moment de relaxare….

 

 

 

Posted on 25 May 2015, in Pe unde am mai umblat... and tagged , , , , , . Bookmark the permalink. 1 Comment.

  1. multumesc pentru recomandare. foarte frumos, poate ajung si eu anul acesta !

Lasa un comentariu

