Mucenici moldoveneşti (sfinţişori)

Ingrediente pentru 10-12 bucăţi (depinde cât de mari îi faceţi): 500 gr. făină, 25 gr. drojdie uscată, 200 ml lapte, 100 gr. unt, 150 gr. zahăr, un ou, un gălbenus, miere, miez de nucă, puţină sare.

În varianta de post, înlocuiţi laptele cu apă şi untul cu ulei şi nu mai puneţi ou.

Am făcut o maia din drojdie, făină, lapte călduţ şi am lăsat-o să crească.

Am pus făina într-un vas mare cu o linguriţă de sare şi am adăugat maiaua. Ouăle le-am mixat cu zahărul, apoi le-am adăugat la făină împreună cu laptele călduţ şi am frământat bine. La final am adăugat untul topit şi am frământat din nou. Am lăsat la dospit până şi-a dublat volumul.

Am rupt bucăţi din aluat şi pe masa de lucru unsă cu ulei, am făcut nişte rulouri lungi pe care le-am aşezat într-o tavă tapetată cu hârtie de copt, în formă de cifra 8. Sau îi puteţi face în formă de litera S.

15

Am uns mucenicii cu gălbenuş de ou şi lapte şi i-am dat la cuptor până s-au rumenit.

Din apă şi zahăr am făcut un sirop în care am scufundat sfinţişorii fierbinţi ca să se păstreze moi şi pufoşi.

I-am uns apoi cu miere şi am presărat nucă măcinată.

16

18

19

Mucenici în formă de S:

5

6

7

8

10

14

13

12

Mucenici munteneşti:

Pe aceştia i-am cumpărat gata făcuţi, că nu am răbdare să-i fac. Când eram mai mică, îi făceam cu mamaie.

3

I-am fiert conform instrucţiunilor de pe ambalaj şi am adăugat mirodenii, scorţişoară, coajă de lămâie, nucă.

4

Lasa un comentariu

