Alte reţete în ton cu primăvara: Tort de dovlecei şi Prăjitură “Floricele pe câmpii”

Dacă vreţi să pregătiţi ceva de 8 Martie, iată 2 sugestii: un tort cu dovlecei şi o prăjitură cu cremă de vanilie şi ananas pe care am intitulat-o eu prăjitură “floricele pe câmpii”. Aruncaţi un ochi şi aici, pentru alte reţete: Idei de aperitive şi deserturi simple de Mărţişor

Pentru tortul de dovlecei aveţi nevoie de 2 dovlecei, 2 ouă, făină, maioneză, verdeaţă, iaurt, usturoi, sare şi piper, ulei pentru prăjit, roşii cherry şi măsline negre pentru ornat.

Dovleceii i-am curăţat de coajă, i-am dat pe răzătoare, i-am sărat şi i-am lăsat la scurs. Apoi i-am amestecat cu ouăle şi făina. Făină am pus cât să rezulte o compoziţie ca de clătite, dar un pic mai groase.

Am încins ulei într-o tigaie şi am prăjit clătitele de dovlecei. Mi-au ieşit 3.

Maioneza am amestecat-o cu usturoi şi iaurt şi am uns fiecare clătită. I-am dat forma unui tort şi l-am îmbrăcat în maioneză. Am ornat cu verdeaţă şi am făcut nişte buburuze din roşii cherry şi măsline negre.

2

 

Prăjitură “Floricele pe câmpii”

Pentru blat: 4 ouă, 4 linguri de făină, 4 linguri de zahăr, 2 linguri de ulei, coajă de lămâie rasă, un praf de copt.

Pentru cremă: 100 gr unt, 2 linguri de amidon, 350 ml lapte, 100 gr. unt, esenţă de vanilie, compot de ananas.

Pentru decor: nucă de cocos verde şi margarete din napolitană.

Blatul l-am făcut aşa:

Albuşurile le-am bătut spumă cu zahărul. Gălbenuşurile le-am frecat cu ulei. Am adăugat coajă de lămâie rasă, după care le-am omogenizat. Făina am amestecat-o cu praful de copt şi am pus treptat în cealaltă compoziţie, amestecând încet cu o spatulă de lemn, de jos în sus.

Am pus aluatul într-o tavă (20×30) tapetată cu unt şi făină şi am lăsat la cuptor circa 30 de minute până s-a rumenit blatul.

Crema:

Amidonul l-am amestecat cu zahărul, am turnat laptele încet şi am amestecat să nu se facă cocoloaşe. Am pus cratiţa pe foc mic şi am fiert, dar nu am dat în clocot, până s-a îngroşat. Am lăsat deoparte să se răcească şi între timp am frecat untul cu mixerul. Când budinca s-a răcit, am adăugat-o treptat la unt şi am omogenizat.

Bucăţile de ananas din compot le-am amestecat cu crema şi am păstrat zeama cu care am însiropat blatul.

Am pus crema pe blat şi am dat un pic la frigider. Am ornat cu nucă de cocos verde şi margarete.

verde

1

Posted on 7 March 2015, in Bucatareala and tagged , , , , , , , . Bookmark the permalink. 1 Comment.

Lasa un comentariu

