Dezvoltare personală prin voluntariat

voluntariat

Voluntariatul înseamnă mai mult decât activităţi, experienţe noi şi acumulare de experienţă profesională. Pe lângă faptul că îţi dezvolţi abilităţile conversaţionale, cunoşti alţi oameni, participi la tot felul de evenimente, acţiuni care te ajută să-ţi îmbogăţeşti cultura generală şi înveţi să gestionezi crizele de orice fel, voluntariatul înseamnă investiţie în propria persoană, dezvoltare personală, şcoala vieţii, dacă vreţi. Prin voluntariat îţi îmbunătăţeşti calitatea vieţii şi totodată vei contribui la schimbarea în bine a mediului în care trăieşti şi a vieţii altor persoane, contribui la dezvoltarea comunităţii.

Ca voluntar înveţi, lucrezi în echipă, experimentezi, te implici în proiecte în beneficiul comunităţii tale sau al unei cauze, te confrunţi cu diferite situaţii, probleme, întâmplări neobişnuite care te vor învăţa cum să reacţionezi când eşti pus în faţa lor şi te vor ajuta să dobândeşti noi abilităţi. Intrând permanent în contact cu oameni din diverse medii sociale, vei reuşi să te adaptezi oricărei situaţii şi să dezvolţi atitudini noi atât faţă de oamenii din jurul tău, cât şi faţă de mediul înconjurător şi vei învăţa tehnici şi metode de socializare, dezvoltarea rapidă a abilităţii de comunicare fiind un element definitoriu al voluntariatului. Timiditatea, teama de a vorbi în public, greutăţile întâmpinate în legarea de prietenii noi, vor dispărea, pentru că voluntariatul creează punţi între oameni. Socializezi mai mult, eşti mai activ în timpul tău liber şi ţi-l petreci într-un mod plăcut şi util, devii parte a unei echipe sau organizaţii, ai ocazia să întâlneşti şi să ajuţi oameni mai puţin norocoşi ca tine sau oameni care trec prin aceleaşi probleme ca şi tine, înveţi să-ţi asumi responsabilităţi şi să realizezi ceva singur, ceva ce ţi-ai dorit dintotdeauna poate. Oricare ar fi motivaţia ta, treci la acţiune, fii voluntar, implicarea ta e valoroasă, să ştii!

download

Motivele pentru care eu am început să fac voluntariat au fost mai multe. În primul rând, am vrut să ajut oamenii aflaţi în dificultate, astfel că prima dată când m-am înscris ca voluntar a fost la o asociaţie care derula proiecte ai căror beneficiari erau persoane din toate categoriile dezavantajate ale societăţii. Eu am lucrat cu copii de şcoală generală. Făceam împreună lecţii de matematică şi gramatică dar aveam şi activităţi distractive: desen, pictură, lucru manual, cântam, dansam, ne jucam.

A urmat o perioadă în care din cauza serviciului care-mi ocupa foarte mult timp, n-am mai avut timp de voluntariat. Însă de 5 ani încoace, sunt voluntar pentru mai multe cauze – mediu, comunitate, animale şi particip frecvent, constant, la acţiuni de voluntariat. Fac voluntariat pentru că vreau să ajut oameni şi animale, pentru că sper într-o lume mai bună, pentru că vreau să trăiesc şi să trăim cu toţii într-un mediu mai curat, mai frumos, pentru că vreau şi încerc să las lumea un pic mai bună decât am găsit-o şi vreau să las ceva în urma mea. Vreau să fiu voluntar pentru că aşa îmi petrec timpul liber într-un mod util şi distractiv, pentru că aşa am ocazia să întâlnesc oameni buni şi frumoşi şi pentru că sper şi cred într-un viitor mai bun, un viitor luminos aşa cum ne dorim cu toţii.

Sunt 5 ani de când particip la numeroase acţiuni de voluntariat care au contribuit la dezvoltarea mea personală şi asta o spun cu convingere, 5 ani în care am trăit experienţe frumoase care mi-au marcat viaţa într-un mod pozitiv şi care mi-au dat motive să continui ce am făcut până acum. Am făcut curăţenie în mai multe locuri din ţară, participând la cel mai mare proiect de implicare socială în România – Let’s Do it România, am plantat copaci cu Mai Mult Verde, am grădinărit şi am făcut curăţenie în fiecare primăvară şi toamnă la Grădina Botanică din Bucureşti cu Team Work, am făcut permacultură tot la Grădina Botanică în cadrul unui proiect urban deosebit – Grădina din Grădină, m-am implicat în campania de salvare a Roşiei Montane şi în mai multe proiecte de strângere de cadouri, fonduri pentru copii sau persoane defavorizate, am ajutat la construirea de adăposturi pentru animalele străzii, am deszăpezit căţeii într-un adăpost de animale îngropat de zăpadă, am adoptat la distanţă animale sau am căutat adoptatori pentru acestea şi ultima dată (luna aceasta) am participat ca voluntar la o acţiune foarte foarte drăguţă, prin intermediul căreia am aflat multe lucruri interesante despre lilieci şi despre un concept de inginerie ecologică ce urmează a fi implementat experimental în capitală cu scopul de a face mediul urban o zonă prietenoasă pentru aceste specii protejate prin lege, iar prin serviciile oferite de ei, să putem beneficia cu toţii de un mediu cu o încărcătură mai mică de poluanţi; practic am ajutat la hrănirea unei colonii de o sută şi ceva de lilieci şi astfel am avut ocazia de a intra în contact direct cu aceste fiinţe, de a le cunoaşte şi a le înţelege mai bine.

11

12

Team Work la Grădina Botanică

team work

Mega Copacul 2014 – plantare cu Mai Mult Verde la Comana

plant

mmv

copaci

Curăţenie la Grădina Botanică cu Team Work

curatenie2

grebla

gradina

Plantare cu Mai Mult Verde Ploiesti

ploiesti

ploiesti2

Let’s Do It Romania Ilfov

curat

let's do it

Permacultură la Grădina din Grădina Botanică

plantam

pom

rasaduri

Plantare de Ziua Pământului, Brăneşti

copacel

Let’s Do It Romania, comuna Gruiu

wedidit

ShoeBox 2013, Târgu Jiu

shoebox

tg jiu

Iarmaroc caritabil de primăvară cu Asociaţia Umanitate

iarmaroc

Campanie pentru Roşia Montană, anti-gaze de şist, pentru un mediu mai curat

proteste

protest

Ei bine, 5 ani frumoşi de care sunt mândră şi nu o spun ca să mă laud, ci doar pentru că sunt bucuroasă şi mulţumită de mine, de ce-am făcut şi mă simt împlinită. Şi acum, ca să fiu un pic mistică, spun despre cifra 5 că este un semn al unirii, al centrului, al armoniei şi al echilibrului şi totodată se crede despre 5 că este o cifră favorabilă şi prezice reuşita.

5

Aleg să sărbătoresc cei 5 ani de voluntariat la Sun Plaza. Pe 28 februarie, Sun Plaza împlineşte 5 ani de la deschidere. 5 ani de reuşite, 5 ani de când Sun Plaza continuă să înregistreze îmbunătăţiri ale performanţei şi să-şi satisfacă clienţii pe toate planurile: divertisment, shopping, food, etc. La cinci ani de la inaugurare, Sun Plaza Shopping Center îşi consolidează poziţia în preferinţele bucureştenilor, situându-se în top trei centre comerciale din capitală.

Cu această ocazie organizează pentru vizitatorii săi un spectacol de 5 stele, ce se va încheia cu un concert incendiar Ştefan Bănică jr. În program: talentatul cor de copii Bravissimo, spectacol de dans, show de magie cu senzaţionalul Johannes. Apoi, tu, #clientde5stele, aflii dacă ai câştigat cadourile surpriză oferite de Sun Plaza. Regulamentul concursului aici.

Iar în încheiere, de la ora 19:00, o s-o facem lată alături de mult îndrăgitul Ştefan Bănică, într-un spectacol incendiar.

sun plaza

Lasa un comentariu

