Câteva reţete în ton cu sezonul. Reţete de iarnă

Deşi m-am născut iarna, nu iarna e anotimpul meu preferat, ci vara. Mai bine mă topesc de căldură şi curg apele şiroaie pe mine, decât să-mi fie frig, să ies afară înfofolită, cu 5 bluze pe mine, 3 perechi de pantaloni, şuba şi tot să-mi fie frig. Iubesc soarele, căldura, nopţile şi ploile de vară, marea. Iarna îmi place zăpada şi-mi plac oamenii de zăpadă. Dacă s-ar putea să fie zăpadă şi să fie cald, ar fi perfect.

Şi pentru că m-am născut iarna, anul acesta am pregătit de ziua mea nişte reţete în ton cu sezonul. Am făcut nişte bulgăraşi de zăpadă aperitiv, nişte oameni de zăpadă din cartofi, o prăjitură a zăpezii şi un tort mare om de zăpadă. A fost o petrecere cu tematică: zăpada.🙂 Aşa că, dacă şi voi sunteţi născuţi iarna şi faceţi pregătiri de ziua voastră sau pur şi simplu sărbătoriţi ceva special şi aveţi musafiri şi vreţi să pregătiţi ceva de sezon, iată sugestiile mele. Încă suntem în toiul iernii şi chiar dacă ziua mea a fost acum 2 săptămâni, zic eu că n-am postat târziu reţetele, în cazul în care vreţi să va inspiraţi.

8

Bulgăraşii de zăpadă i-am făcut din cremă de brânză cu smântână, caşcaval, maioneză şi usturoi. Le-am amestecat pe toate (caşcavalul dat pe răzătoarea mică şi usturoiul pisat). Am modelat în palme nişte bulgăraşi pe care i-am tăvălit apoi prin caşcaval ras tot pe răzătoarea mică.

6

Oamenii de zăpadă din cartofi i-am făcut aşa: Am fiert cartofii în coajă, i-am curăţat apoi, i-am pisat, am pus nişte ulei de măsline, zeama de la o lime, sare şi nişte praf de ardei. Am modelat omuleţii şi i-am decorat cu măsline şi morcovi.

20150111_162745

 

3

Prietenii mei au zis că seamănă cu nişte puişori sau cu nişte călugări taoişti… în fine :)))

Şi am mai împodobit un copăcel pentru aperitiv, cu roşii cherry, măsline verzi şi negre, avocado. Nu are legătură cu iarna, dar am ţinut eu să vi-l arăt😀

1

 

Nu-mi place să fac prăjituri cu foi pe dosul tăvii, dar pentru că nu mai pregătisem demult, am zis că fac un efort. Şi am făcut o prăjitură a zăpezii. Seamănă cu prăjitura Albă ca Zăpadă.

Ingrediente:

Pentru foi: 450 gr. făină, 6 linguri de ulei, 8 linguri de zahăr, 8 linguri de lapte, o lingură rasă de amoniac, un ou şi un praf de sare.

Pentru cremă: 1/2 l lapte, 8 linguri de făină, 250 gr. zahăr pudră, un pachet de unt, 3 pliculeţe de zahăr vanilat.

Pentru decor: fulgi de nucă de cocos.

Foile le-am făcut aşa:

Am încălzit puţin laptele şi am dizolvat amoniacul în el. Apoi am adăugat oul, uleiul, zahărul, puţină sare şi făină. Am amestecat şi am frământat bine, apoi am lăsat aluatul să se odihnească. Am împărţit aluatul în 4 şi am început să întind foile cu sucitorul.

Dosul unei tavi întinse de cuptor l-am uns cu ulei şi l-am tapetat cu făină, după care am întins foaia şi am dat la cuptor circa 7-8 minute (la cuptorul meu electric, la 180 de grade). O să miroasă tare şi urât a amoniac dar în foile coapte nu se mai simte deloc.

20150109_231457

 

20150110_161938

 

ATT_1422140460929_20150110_163145

Crema am făcut-o aşa:

Am amestecat laptele cu făina şi am pus oala pe foc până ce s-a îngroşat. Am lăsat să se răcească şi în acest timp am frecat untul moale cu zahărul pudră şi cu zahărul vanilat. Când s-a răcit crema, am adăugat-o treptat la unt şi am mixat.

Am întins crema între foi. Am pus un strat de cremă subţire şi deasupra prăjiturii şi am ornat cu fulgi de cocos.

Prăjitura am lăsat-o la frigider şi am tăiat-o a doua zi ca să aibă timp foile să se înmoaie.

2

Omul de zăpadă tort l-am făcut din 2 blaturi negre (unul mai mare, unul mai mic) cu cremă de cappuccino, l-am îmbrăcat în frişcă şi l-am decorat cu bomboane bonibon.

Pentru blaturi am avut nevoie de:

– 200 gr. ciocolată amăruie
– 200 gr. unt
– 100 gr. zahăr
– 6 ouă
– 400 gr. făină
– 1 plic praf de copt
– 200 ml. lapte

Cantităţile de mai sus le-am împărţit la jumătate şi am făcut 2 blaturi separat. Unul l-am pus într-o tavă mai mare, celălalt (capul) într-o tavă mai mică.

Pentru crema de cappuccino: 2 ouă, 300 gr. zahăr, 100 ml lapte, 3 plicuri cappuccino, un pachet unt.

Pentru krantz: 50 gr. zahăr, câteva nuci.

Siropul: apă, zahăr, un plic de cappuccino.

Pentru decor: 400 ml smântână pentru frişcă, 2 pliculeţe de întăritor de frişcă, zahăr pudră după gust, bomboane bonibon (pt ochi, gură, nasturi), ciocolată (pentru papion), o crenguţă de brad (mătura).

Se topeşte ciocolata în bain-marie. Se lasă să se răcorească. Între timp se freacă untul cu zahărul. Se adaugă ouăle pe rând.

Făina se amestecă cu praful de copt şi se adaugă la compoziţie împreună cu laptele.

20150109_230320

 

20150109_224534

 

 

 

Se pune într-o tavă rotundă de cuptor la 180 grade până se rumeneşte. Aşa cum am spus mai înainte, am făcut 2 blaturi, unul într-o formă mai mare şi unul într-o formă mai mică.

20150109_225551

Crema:

Ouăle le-am frecat cu zahărul, apoi am adăugat laptele şi am fiert pe aburi pe aburi până s-a îngroşat. Am adăugat şi plicurile de capucino şi am mai lăsat puţin. După ce s-a răcit, am amestecat cu untul frecat cu mixerul. Şi am adăugat şi un pic de krantz (nu foarte mult). Krantzul l-am făcut din zahăr şi nuci caramelizate.

Am tăiat blaturile pe din două şi am pus crema de capuccino. Blaturile le-am şi însiropat un pic. Siropul făcut din apă, zahăr şi un plic de cappuccino.

20150110_184554

 

20150110_184711

Am dat la frigider şi între timp am pregătit frişca. Am bătut smântâna cu zahărul pudră şi am adăugat 2 pliculeţe de întăritor de frişcă.

Am ornat cu bomboane bonibon, ciocolată şi o crenguţă de brad, după cum vedeţi.

5

Omul de zăpadă căsăpit😀

4

 

20150111_203248

 

7

 

 

Vezi alte reţete de iarnă: Pinguini aperitivSalată Om de zăpadăBrăduţi ninşiRetete de Craciun.

Posted on 25 January 2015, in Bucatareala and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink. 1 Comment.

Lasa un comentariu

