Este imposibil să ai o reputaţie bună!

Am devenit răbdătoare faţă de mine însămi şi încerc să nu mă las rănită de zvonurile care circulă în jurul meu. Nu am alte resurse decât de a mă arăta aşa cum sunt. Cât despre cei care vorbesc fără să mă cunoască cu adevărat, nu pot să fac nimic, sunt neputincioasă şi renunţ… ce rost are până la urmă să le demonstrez eu lor ceva, să mă justific faţă de ei, să dovedesc.

Lumea vorbeşte, zice multe şi cel mai dureros este că unele persoane se lasă influenţate, suferă în tăcere şi sunt foarte afectate de ce zice lumea. Aud adesea cuvintele: “Ne ştie lumea…”, “Ai grijă ce faci, că ne vorbeşte lumea”, “Se uită lumea la noi!”. Lumea, lumea, lumea….Dar, dacă aţi şti voi cât de puţin îi pasă lumii de voi, că ea doar vorbeşte, doar de dragul de a vorbi, nu-i pasă de voi, îi pasă doar de ea, dar vorbeşte…

Sunt o idealistă şi o visătoare şi mi se întâmplă uneori să visez la ziua în care vom putea trăi o etică simplă, un angajament personal al fiecăruia, de a vorbi despre sine şi nimic altceva. Când nu vom mai vorbi despre ceilalţi, vom accepta în sfârşit să ascultăm tăcerile şi furtunile care ne traversează viaţa. Ne reconciliem astfel cu ceea ce este mai bun în noi!

 

“- Zeu al liniştii, zeiţă a compasiunii, voi îngeri ai respectului,

Vouă, celor care oferiţi dragoste şi luciditate necondiţionate încercărilor vieţii.

Vouă, cei care ştiţi cât de imposibil este să ai o reputaţie bună,

nu vă invoc nici pentru a mă plânge, nici pentru a vă cere ajutorul,

ci doar pentru bucuria de a împărtăşi

şi de a-mi păstra astfel respectul faţă de mine…

Dacă mă las purtată de iureşul neliniştilor cotidiene, şi îmi arăt grijile, se va spune imediat:

– Ce diletantă, ce neisprăvită!

Dacă, din contră, mă las cuprinsă de liniştea de a nu face nimic, ceilalţi nu vor ezita să spună:

– Ce nesimţită, vrea să se bucure de viaţă, fără nici un efort!

Dacă fac exerciţii de meditaţie şi înalt câteva rugăciuni soarelui, mulţumiri zilei care vine, ceilalţi vor izbucni:

– O face ostentativ!

Dacă sunt detaşată, se va spune:

– Se crede superioară celorlalţi!

Dacă voi caută compania înţelepţilor, se vor găsi unii care să zică:

– Ce novice, e doar un învăţăcel!

Dacă îi evit, voi fi judecată aspru:

– Este prea proastă pentru a înţelege esenţialul şi binefacerile învăţăturilor lor!

Dacă le-aş părea săracă, le va fi uşor să spună:

– Nu este drept!

Dacă aş fi bogată, oamenii ar urla:

– Îşi etalează succesul! şi ar adăuga jubilând:

– Ce succes îndoielnic!

Dacă vorbesc prea des, se va spune:

– Ce vorbăreaţă nesuferită!

Dacă tac, se va spune:

– Ce mută! Ce egocentrică, ne dispreţuieşte cu lipsa ei de interes!

Dacă am puţini prieteni, va fi din cauza caracterului meu urat!

Dacă am prea mulţi, se va spune: “nu e de încredere, ştiam eu!”

Dacă mă căsătoresc, vor fi voci ce vor spune: “E pierdută!

Deoarece e incapabilă să fie fericită, nu va dura prea mult, cu siguranţă, el va suferi.”

Dacă nu mă căsătoresc, se va spune: “E incapabilă să se facă iubită, se schimbă tot timpul, se vede din felul în care ne priveşte!”

Dacă nu am copii, voi fi considerată neputincioasă şi egoistă.

Dacă am prea mulţi, se va spune: “ia uite şi la asta, a mai adus pe lume câţiva nefericiţi!”

Dacă îmi place compania bărbaţilor, se va spune că sunt o seducătoare redutabilă (ca să nu zic altfel…). dotată cu o rea credinţă nemăsurată.

Mi se va arunca în faţă că: “libidoul meu e nesfârşit, că nu mă gândesc decât la asta!”

Dacă îi ţin la distanţă, ceilalţi îşi vor închipui, că sunt prea sigură de mine, că-s înfumurată…

Dacă, dacă, dacă….

Este imposibil să ai o reputaţie bună!”  (notiţe dintr-o agendă veche)

Posted on 6 January 2015, in De-ale mele and tagged , , , . Bookmark the permalink. Leave a comment.

Lasa un comentariu

