Tort de Revelion

E un tort cu 2 creme: de vanilie şi de ciocolată şi îmbrăcat în glazură neagră. Făcut de ieri dar n-am avut timp -l postez.

Ingrediente:

Pentru blat: 6 ouă, 6 linguri de făină, 6 linguri de zahăr pudră, 3 linguri de ulei, esenţă de vanilie.

Pentru crema de vanilie: 3 linguri de făină, 2 gălbenuşuri, 100 gr zahăr pudră, 375 ml lapte, 150 gr. unt, un pliculeţ de zahăr vanilat, esenţă de vanilie.

Pentru crema de ciocolată:  500 ml frişcă lichidă, 350 gr. ciocolată amăruie.

Pentru sirop: apăesenţă de vanilie şi zahăr.

Pentru decor: ciocolată albă, creioane cu glazură colorată de la Dr. Oetker.

Blatul l-am făcut aşa:

Am separat albuşurile de gălbenuşuri. Albuşurile le-am bătut spumă cu un praf de sare, apoi am adăugat zahărul şi am mixat până când s-a făcut o spumă ca de bezele. Gălbenuşurile le-am frecat cu uleiul şi esenţa de vanilie şi le-am adăugat la albuşuri. Am adăugat apoi făina, amestecând de jos în sus, uşor, cu o spatulă, rămână pufos aluatul.

20141229_221410

 

20141229_224017

Crema de ciocolată am făcut-o aşa:

Am pus la bain-marie frişca lichidă împreună cu ciocolata. Am lăsat până s-a topit ciocolata, am amestecat bine, apoi am lăsat crema se răcească, după care am dat la frigider 2 ore. În acest timp crema s-a întărit. Am scos-o din frigider şi am mixat până a căpătat consistenţa unei creme.

ATT_1419443448746_20141224_193611

Crema de vanilie am făcut-o aşa:

Într-o oală am amestecat făina cu zahărul pudră, am adăugat laptele şi am amestecat din nou bine,  nu se facă cocoloaşe. Am pus şi gălbenuşurile şi apoi am pus oala pe foc, amestecând continuu până ce s-a îngroşat crema.

Până s-a răcit crema, am mixat untul cu un pliculeţ de zahăr vanilat şi am adăugat treptat crema răcită.

20141231_134028

Am tăiat blatul în 3 şi l-am însiropat. Am pus cremele şi l-am îmbrăcat în glazură neagră.

20141231_132009

20141231_132837

 

20141231_133305

 

 

Am decorat cu ciocolată albă şi cu creioanele cu glazură colorată de la Dr. Oetker. Ciocolata albă am topit-o pe bain-marie şi am pus-o în nişte forme mici pe care le-am dat la frigider. Când s-a întărit, am scos-o din forme şi am aşezat pe tort mimând un ceas căruia i-am făcut orele cu glazură colorată.

La mulţi ani şi un an nou fericit cu împliniri va doresc!

IMG_20141231_192410

 

Posted on 31 December 2014, in Bucatareala and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink. Leave a comment.

Lasa un comentariu

