Gânduri: Libertatea de a fi tu însuţi

afis

S-ar putea să te enerveze ce-ai să găseşti scris aici, să te enerveze atitudinea mea faţă de viaţă. Nu-i nimic, nu mă supăr, e dreptul tău să ai o părere, altă părere. Eu am învăţat să tolerez, să accept, dar e ceva ce nu pot accepta: să-mi îngrădească cineva libertatea de a fi eu însămi. Atunci iau atitudine. E cea mai mare libertate a mea şi poate singura. Ţi-ai uşura şi tu existenţa dacă ai învăţa să-i înţelegi pe ceilalţi şi să-i accepţi aşa cum sunt. Fiecare e liber să-şi trăiască viaţa aşa cum doreşte, să aibă propriile gânduri. Suntem diferiţi, lumea nu e trasă la indigo, dac-ar fi aşa, totul ar fi prea monoton. Ce ţie îţi place nu e obligatoriu să-mi placă şi mie sau dacă tu-ţi trăieşti viaţa într-un anumit mod, nu înseamnă că şi eu trebuie să fac la fel. Ai înţeles? Despre asta-i vorba.

Poate că singura etapă din viaţa ta în care ai fost autentic, tu însuţi, sănătos din punct de vedere emoţional, a fost copilăria. Apoi, odată ce a intervenit educaţia, ai crescut, te-ai maturizat, te-ai căsătorit, ai trecut prin mai multe experienţe şi te-ai izbit de dificultăţi materiale, financiare, de condiţionări sociale, familiale şi reguli impuse de societatea în care trăieşti, reguli care te constrâng, caracterul ţi s-a deformat. Nimic nu mai e aşa cum te aşteptai să fie, lumea, viaţa nu mai e cea pe care ţi-o doreai, iar tu nu mai eşti tu însuţi. Ţi se face observaţie mereu că alegerile tale nu corespund aşteptărilor şi începi să trăieşti după reguli, te iei după alţii, faci ce fac alţii, încerci să le faci altora pe plac, devii practic ceea ce vor alţii să fie. Te anulezi pe ţine însuţi. Şi poate conştientizezi sau nu asta. Dacă eşti conştient de asta, e un pas înainte, un pas spre libertate. Şi atunci fă ce am făcut şi eu: Rupe barierele preconcepute! Eu am început demult o bătălie grea cu nevoia de control a celorlalţi. Ceilalţi care mă “iubesc” şi se simt răniţi dacă nu fac ca ei. Ceilalţi nici măcar nu ştiu ce e iubirea. Pentru că dac-ar ştii, s-ar iubi în primul rând pe ei însuşi şi ar înţelege că cea mai mare libertate e aceea de a fi tu însuţi şi atunci n-ar mai crea bariere şi limitări şi n-ar mai încerca să deţină controlul asupra vieţii altora. Iubirea e necondiţionată, altfel e doar dependenţă. De aici şi gelozie, frustrări, ură, invidie, violenţă.

Cum sa fii tu insuti - O poveste de Kahlil Gibran

Toate condiţionările sociale, familiale, tiparele educaţionale, viaţa pe care o trăieşti aşa cum vor alţii, te fac să uiţi cine eşti, să uiţi de unde ai venit şi să nu mai fi ce vrei cu adevărat (asta dacă ajungi să conştientizezi aceste lucruri, pentru că s-ar putea să uiţi chiar totul). Dacă ai realizat toate aceste lucruri, nu trebuie să te simţi mizerabil! Nu te mai compara cu alţii şi vezi-ţi de viaţa ta! Familia, societatea, religia îţi ştirbesc prin principiile impuse, modul în care te dezvolţi, te îngrădesc cu tot felul de norme care-ţi distrug individualitea. Te subjugă.

Eu îţi propun să te eliberezi de toate constrângerile căpătate în cadrul unei familii. Eşti liber să-ţi trăieşti viaţa aşa cum îţi doreşti! Dar atenţie, libertate, nu înseamnă să faci rău altora, pentru că implicit îţi faci rău ţie însuţi. Nu-i judeca pe alţii şi nu-i pedepsi după propriile legi, doar pentru că eşti liber să faci ce vrei. Asta nu e libertate. Iubeşte, atât! Dar iubeşte necondiţionat!

osho

 .
Lasa un comentariu

