Un Crăciun special: Crăciuniţă pentru o seară + Ateliere de pictat turtă dulce şi decoraţiuni de Crăciun. Bonus: o reţetă faină de turtă dulce

Anul acesta am primit o provocare/leapşă foarte drăguţă: aceea de a fi asistenta moşului – Moaşa Crăciuniţă şi să fac cadouri cui vreau eu. Aşa că mi-am luat rolul în serios şi am trecut la treabă. Mi-am cumpărat un costum de Crăciuniţă şi am pus de nişte dulciuri.

2

Am făcut nişte brioşe, fursecuri şi o prăjitură cu mere.

fursecuri

praji

briose

Seara, în ajun, am plecat în colindeţ prin vecini, numai că eu eram cea care împărţea😀 : dulciuri şi fructe. Şi pentru că ştiam că în zona magazinelor mai mari din cartier îşi fac veacul oameni ai străzii, i-am vizitat şi pe ei şi le-am dăruit şi lor prăjiturele şi fructe.

Shooting cu Crăciuniţa🙂

3

2

1

4

Mai multe poze în curând!

Au urmat ateliere de pictat turtă dulce şi de creat decoraţiuni de Crăciun. Turta dulce a făcut-o prietena mea, Delia. La sfârşitul articolului găsiţi şi reţeta, o reţetă pe care am furat-o şi eu, pentru că mi-a plăcut mult cum a ieşit. Gustul original al turtei dulce! Aveam şi eu o reţetă, dar nu aşa reuşită.

9

8

Cici şi Gato ne-au supravegheat şi din când în când, Gato venea la masa de lucru şi mai dădea o labă să ne arată ce-i place şi ce nu.

5

6

7

10

11

deco

cover

Turtă dulce – reţeta 

Ingrediente (pentru o cutie, vezi foto): 250 gr. făină, 175 ml miere, 50 gr. zahăr, 50 gr. unt, un ou, o lingură cacao, 5 gr. bicarbonat de sodiu, 2 linguri lapte, 20 gr. mix măcinat pt turtă dulce (scorţişoară, cardamon, nucşoară, cuişoare, coriandru). Glazură opţional.

Se amestecă mierea cu untul şi zahărul într-o crăticioară cu fund gros şi se pune la foc mic. Când zahărul e topit, se stinge focul şi se lasă să se răcească câteva minute. Se adaugă oul, cacaua, mixul de condimente şi făina şi se frământă un aluat lipicios. Se adaugă apoi bicarbonatul stins în lapte.
Se înveleşte aluatul în folie alimentară şi se lasă la rece 24 h (musai, ca să iasă fragedă turtă dulce).
Se întinde aluatul pe masa lucru înfăinată, o foaie de 0,3-0,5 mm şi se decupează cu forme. Se coc în tavă tapetată cu hârtie de copt circa 10 minute.
Când s-au răcit se decorează. Noi am decorat cu creioanele de glazură colorată de la Dr. Oetker.

Have fun!

Sărbători fericite şi un an nou plin de bucurii şi împliniri vă doresc!

Posted on 26 December 2014, in De-ale mele. Bookmark the permalink. Leave a comment.

Lasa un comentariu

