Suntem ceea ce mâncăm

Întotdeauna am fost de părere că oamenii se pot schimba, aproape cu totul chiar. Chiar dacă se spune că trăsăturile noastre sunt bine definite încă din copilărie şi că devenind adulţi, în cel mai bun caz, învăţăm să ne controlăm defectele dar nu reuşim să le eliminăm niciodată, eu nu sunt de acord cu asta. Am văzut pe pielea mea şi am observat şi la alţii, omul se poate schimba. Şi aici mă refer nu numai la calităţi şi defecte, dar şi la stilul de viaţă, alimentaţie etc. Fiecare dintre noi poate să schimbe o mulţime de lucruri în interiorul său.

 Suntem ceea ce mâncăm, este un adevăr, trebuie să recunoaştem, iar dacă nu, mai devreme sau mai târziu vom realiza că aşa este.

fast food

sursa: fashionro.com

La un moment dat in viata noastra, ceva se întâmplă cu noi… parcă avem o revelaţie… sau mai bine zis ne vine mintea la cap. Cu câteva kilograme în plus şi cu sănătatea şubrezită de la atâta shaorma cu de toate, tutun, cafea şi carbogazoase, nopţi pierdute şi stres la job, începem să vedem efectele unei vieţi zbuciumate, pline de vicii şi atunci spunem: Până aici! Încercăm să renunţăm la fumat, cafea şi cola (unii chiar reuşim) şi devenim tot mai preocupaţi de ce băgăm în gură. Adio shaorma, adio cartofi prăjiţi, adio Mc Donalds! Cei mai conştiincioşi şi mai ambiţioşi dintre noi încep să meargă la sală, să facă jogging şi gimnastică, renunţă la zahăr şi grăsimi şi se dau pe vegetale, fructe şi lactate că-s mai sănătoase. Pâinea albă este înlocuită cu cea integrală, iaurturile, brânza şi laptele sunt degresate, iar carnea dispare treptat-treptat din meniu. În jurul vârstei de 40 de ani, încă mai avem de tras de pe urma tinereţii noastre zbuciumate. Mai aflăm că avem şi o intoleranţă la gluten şi pâinea dispare din meniu (mâncăm de aia raw făcută din seminţe crude), renunţăm la dulciuri şi la zahăr că stăm prost cu glicemia, ne mai controlăm pe ici pe colo şi mai găsim câte o boală, tratabilă dar tot ne afectează şi uite aşa ajungem să devenim raw-vegani, mâncăm numai seminţe, germeni, fructe şi legume crude şi citim pe internet tot felul de articole despre diete miraculoase. Facem mişcare cât mai des, ne apucăm de yoga şi de meditaţii. Observăm că îmbătrânim şi asta nu ne prea convine, de-aia căutăm mereu reţete pentru tinereţe fără bătrâneţe şi fără boli, cu regretul că n-am făcut asta mai demult.

eat

sursa: iqool.ro

Cam aşa s-a întâmplat şi cu mine, mi-a venit mintea la cap, cu mici excepţii: nu am renunţat la dulciuri, sunt o pofticioasă şi cred că nu mai am nicio salvare, dar.. le aleg mai cu grijă. Şi nu prea fac mişcare, în afară de biciclit şi asta doar când e vremea frumoasă (pe frigul asta care-i acum şi când e asfaltul umed, nu ies la pedalat). Însă mi-am format nişte obiceiuri sănătoase, zic eu. Mănânc zilnic fructe şi legume proaspete, mă hidratez corespunzător, beau sucuri de legume şi fructe aproape zilnic şi am mai rărit-o cu dulciurile. Nu mănânc carne, sunt ovo-lacto-vegetariană, nu mai mănânc pâine albă decât foarte rar, dacă n-am de ales, iar lactatele le consum degresate şi aici cu mici excepţii, câteodată mai poftesc la iaurt grecesc, cremos sau smântână de-aia grasă şi bună, ardelenească, de la ţară. Şi foarte important: nicio dimineaţă fără mic dejun! Am înţeles cât de importantă este masa de dimineaţă, aşa că am grijă să fie consistentă şi sănătoasă, ca să am energie toată ziua.

În continuare, câteva idei pentru micul dejun sau cum arată un mic dejun de blogger🙂

Sunt o mare fană a dovleceilor, aşa că vă prezint două reţete simple cu dovlecei care-mi plac mie foarte mult şi sunt foarte bune pentru masa de dimineaţă.

Frittata cu dovlecei

4

Ingrediente pentru o porţie: 4 ouă, un dovlecel, 100 gr. caşcaval, sare şi piper după gust, opţional mărar.

Se bat ouăle cu furculiţa, se rade jumătate din cantitatea de caşcaval şi se amestecă cu ouăle, se adaugă sare şi piper după gust, apoi se pune compoziţia într-o tavă rotundă de cuptor, un pic unsă cu unt sau ulei. Dovlecelul se taie rondele şi se aşează frumos deasupra, după care se rade şi restul de caşcaval şi se dă la cuptor câteva minute până se rumeneşte. Delicioasă!

5

6

Bruschete cu dovlecei

Sau frigănele cu dovlecei… Felii de pâine se trec prin lapte şi ou, se aşează într-o tavă de cuptor tapetată cu hârtie de copt şi se ornează cu rondele de dovlecei. Se condimentează după preferinţe. Se lasă la cuptor până se rumenesc frumos.

1

2

Tot la micul dejun, îmi mai place să servesc papara cu ardei kapia, un fel de omletă cu ardei. Foarte foarte bună!

Pentru o porţie – două, e nevoie de 3 ouă, o ceapă mică, un ardei kapia, sare şi piper şi alte condimente, verdeţuri.

Se căleşte mai întâi ceapa (tocată mărunt) şi ardeiul (tăiat fâşiuţe) până când se înmoaie, apoi se adaugă ouale bătute şi condimentate şi se amestecă în continuu cu o furculiţă până se fac.

Poftă bună!

IMG_20140824_164717

Organismul uman are nevoie de nutrienţi ca să poată să funcţioneze normal, iar dacă la începutul zilei este privat de hrană, apar în timp disfuncţionalităţi organice. Ca să fim sănătoşi şi nici silueta să nu aibă de suferit, avem nevoie de un mic dejun echilibrat şi nutritiv.

E uşor să mănânci echilibrat. Alege corect căci e mai uşor să previi decât să tratezi! Află care sunt principiile unei diete echilibrate de pe site-ul www.complete-life.ro şi începe chiar de azi să faci o schimbare în mai bine. O alimentaţie sănătoasă este esenţială pentru obţinerea şi menţinerea unui mai bun control glicemic nu doar la pacienţii cu diabet, dar şi pentru prevenirea acestei afecţiuni.

Complete-Life-680x150px-600x132

Complete Life a rugat specialişti de încredere să ofere sfaturi şi informaţii detaliate despre cele mai importante aspecte ale diabetului, informaţii pe care le veţi găsi pe site-ul mai sus menţionat. Acolo veţi afla că succesul terapeutic şi controlul diabetului zaharat depind de o multitudine de factori, mulţi dintre aceşti factori putând fi influenţaţi şi controlaţi de către pacienţi: cantitatea şi calitatea alimentelor pe care le consumă, orarul de masă, atenţia cu care îşi monitorizează glicemia, nivelul de activitate fizică, precum şi administrarea regulată a terapiei medicamentoase în doză corectă, conform schemei terapeutice.
Anul acesta, de Ziua Mondială a Diabetului (14 noiembrie), Federaţia Internaţională de Diabet a atras atenţia asupra importanţei unei alimentaţii sănătoase, atât pentru prevenirea diabetului zaharat de tip 2, cât şi pentru o gestionare mai bună a acestei afecţiuni de către persoanele cu diabet.

O campanie marca Blogal Initiative!

Posted on 29 November 2014, in Advertoriale, Bucatareala and tagged , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Leave a comment.

Lasa un comentariu

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: