Mic dejun pentru zeiţe bloggeriţe

De când am descoperit kaki, am fost vrăjită. I se mai spune fructul zeilor, piersică japoneză sau persimona. Acest fruct care seamănă cu o roşie la aspect şi cu piersica şi ananasul la gust, pe lângă faptul că este fenomenal de bun, se pare că are şi calităţi terapeutice. Fructele kaki sunt bogate în beta-caroten, minerale (fier, magneziu, calciu) şi fenoli foarte importanţi pentru menţinerea unei inimi sanatoase, iar acum iarna sunt în plin de sezon, aşa că e bine să profităm de ele.

Eu le mănânc cu tot cu coajă pentru aportul de fibre (de două ori mai mare decât merele) şi pentru că la noi în magazine nu ajung coapte şi sunt destul de tari, câteodată le pun într-o pungă de hârtie alături de un măr, pentru a grăbi procesul de coacere (o zi, două), apoi le tai câte-un căpăcel şi mănânc din ele cu linguriţa. Le mai folosesc în salate, deserturi sau cocktailuri.

La micul dejun combin kaki cu cereale şi iaurt grecesc şi iese ceva sublim, un mic dejun pentru zeiţe 🙂 . Mic dejun la pahar cu iaurt grecesc, kaki, mango şi cereale.

3
Pentru o porţie/un pahar, am nevoie de un iaurt mic grecesc, bucăţi de kaki şi mango, cereale integrale şi miere.

Amestec iaurtul cu miere, tai fructele cubuleţe şi apoi le aşez în pahar astfel: un strat de iaurt, unul de cereale, un strat de kaki, unul de mango, apoi iar iaurt, cereale, mango, kaki. Pentru decor: o felie frumoasă de kaki cu steluţă.

2

1

Desigur că puteţi face micul dejun cu iaurt degresat, însă cel grecesc e mai cremos şi mai gustos, dar… gras.

La micul dejun îmi fac deseori salate de fructe. Sau atunci când mi-e poftă de ceva dulce, delicios, servesc mai bine o salată de fructe, e mult mai sănătoasă. Sau un fruct dacă nu sunt acasă şi n-am posibilitatea să-mi fac. Sau o linguriţă de miere. Câteodată nu mă pot abţine, aia e, o ciocolată nu mă va omorî… Cu viciul asta (dulciurile) am mai rămas, după ce am scăpat de celelalte vicii: cafeaua şi ţigările. În ultimul timp am lăsat-o mai moale cu zahărul, dar sunt dulciuri cărora nu le pot rezista: prăjiturile de casă şi ciocolata. Nu mănânc zilnic, dar destul de des. Încerc să mă abţin, mai ales seara şi le înlocuiesc cu fructe. Îmi plac merele pe care le mănânc împreună cu biscuiţi cu cereale şi fructe uscate. Şi îmi mai fac salate de fructe.

Una din reţetele preferate de salate de fructe, este aceasta: Salată de struguri cu grapefruit, portocală şi nucă de cocos.

1

Ingrediente necesare pentru o porţie generoasă: un grapefruit, o portocală, câteva boabe de struguri, miere şi nucă de cocos proaspătă.

Citricele le curăţ de coajă şi pieliţe şi le tai bucăţi potrivite sau felii. Le amestec cu boabele de struguri, apoi rad nuca de cocos proaspătă deasupra şi câteva picături de miere.

2

Portocalele şi grapefruitul sunt revigorante şi bogate în vitamina C, acid folic, potasiu şi compuşi numiţi flavonoizi, ce au proprietăţi anticancerigene şi protejează împotriva bolilor de inimă, precum ateroscleroza sau boală coronariană periferică.

Strugurii la rândul lor sunt nişte fructe remarcabile, energetice, bogate în fibre şi minerale, cu proprietăţi diuretice şi depurative şi beneficii pentru inimă, ficat şi siluetă, fiind recomandaţi în curele de detoxifiere.

Pentru o viaţă sănătoasă consumaţi la micul dejun fructe! Sunt pline de substanţe nutritive şi reprezintă o sursă bogată de minerale, vitamine, fibre, glucide rapide şi apă. De aceea, micul dejun este un moment foarte bun pentru a mânca fructe. Consumaţi zilnic fructe! Şi legume. Şi nu săriţi peste micul dejun! Este cea mai importantă masă a zilei.

Federaţia Internaţională de Diabet atrage atenţia asupra importanţei unei alimentaţii sănătoase. Pe www.complete-life.ro găsiţi mai multe informaţii, sfaturi, recomandări şi principii ale unei diete echilibrate, precum şi idei de meniuri sănătoase sau ce cuprinde piramida alimentară.

Complete-Life-680x150px-600x132

Piramida alimentară evidenţiază bălanţa, varietatea şi moderaţia cu care este necesar ca unele alimente să fie consumate, punând accent pe consumul cerealelor, legumelor şi fructelor, considerate a fi baza pentru o nutriţie adecvată. Ele trebuie acompaniate de alimente bogate în proteine. Vârful piramidei, cu cel mai mic volum, este reprezentat de grăsimi şi de produse zaharoase care trebuie consumate rar şi în cantităţi mici.

piramida_alimentara_5411

Piramida alimentară cuprinde următoarele grupe:

– Pâine, cereale, orez şi paste (6-11 porţii pe zi)
– Legume şi vegetale (3-5 porţii pe zi)
– Fructe (2-4 porţii pe zi)
– Lapte şi derivate (2-3 porţii pe zi)
– Carne, peste, ouă (2-3 porţii pe zi)

O alimentaţie sănătoasă şi echilibrată este foarte importantă pentru prevenirea diabetului zaharat de tip 2, cât şi pentru o gestionare mai bună a acestei afecţiuni de cătrepersoanele cu diabet, atrage atenţia Federaţia Internaţională de Diabet.

logo

Pe 14 noiembrie, în fiecare an, se sărbătoreşte Ziua Mondială a Diabetului.

2 thoughts on “Mic dejun pentru zeiţe bloggeriţe

  1. Salut!
    De unde achizitionezi acest fruct Kaki ca si pe mine ma tenteaza sa il incerc.Este prima data cand citesc de el pe blogul tau si dupa cum arata pare gustos!Si eu din pacate am “viciul” cu ciocolata si incerc sa o inlocuiesc cu altceva atunci cand am pofta:un dulce facut in casa,un fruct sau cereale!

Lasa un comentariu

