Întâmplări de pomină cu promoterul Fan Brânză

Acum câteva zile mi s-a făcut poftă de caşcaval afumat cu dulceaţă, nu mai mâncasem demult. Dulceţuri aveam prin casă de toate felurile, dar caşcaval nu, aşa c-am plecat la magazin să cumpăr. Când am intrat în magazin, mare agitaţie, mare aglomeraţie şi-un bărbat ţipa-n gura mare: “Hai la caşcaval, neamule!” Cum am auzit cuvântulcaşcaval“, am fugit glonţ către raionul de brânzeturi, crezând -i vreo promoţie.

cascaval

Acolo, un tip cu barbă (ăla care ţipa-n gura mare), îmbrăcat în verde, stătea lângă o masă plină cu roţi de caşcaval şi ne invita la un concurs. Care taie mai repede o roată de caşcaval în cubuleţe şi le aşează pe-o farfurie cu scobitori spre a fi servite de pofticioşi, câştigă o roată de caşcaval pentru acasă. Acum era în desfăşurare un concurs, dar urma altul. Din ce spunea promoterul, caşcavalul era afumat natural cu lemn de fag şi tare mi-ar fi plăcut -l gust, dar la ce îngrămădeală era acolo, n-aveam nicio şansă, aşa mi-am văzut de ale mele şi m-am dus la raion mi iau caşcaval.

Dintrodată a izbucnit un scandal în magazin, iar vocea stridentă care se auzea îmi părea cunoscută. Aaaa, promoterul bărbos cu gura mare, sigur el e. Întradevăr el era. Îndreptându spre casa de marcat, acesta se certa cu unul din concurenţi, câştigătorul premiului. Promoterul nu mai voia -i dea câştigătorului premiul – roata de caşcaval afumat Delaco, motivul invocat – deşi a terminat primul de tăiat cubuleţele de caşcaval –  fiind acela s-a mişcat prea încet şi nu s-a străduit îndeajuns de mult  merite bunătate de caşcaval. Apoi a început facă el o demonstraţie de îndemânare, contra-cronometru şi la sfârşit a zis el este adevăratul câştigător şi a băgat roata de caşcaval în buzunar. Bineînţelescâştigătorul n-a cedat, îşi dorea cu disperare caşcavalul şi se simţea păcălit, aşa scandalul a luat proporţii. Când a văzut asta, ca -l calmeze, promoterul cel viclean a venit cu o propunere: i-a zis câştigătorului îi va da premiul dacă îi va aduce un sendviş cu felii din caşcavalul câştigat şi l-a pus semneze o declaraţie pe propria răspundere şi un proces verbal de predare-primire prin care câştigătorul se angaja  aducă promoterului Fan Brânză un sendviş cu caşcaval în schimbul premiului – roata de caşcaval. Au bătut palmă şi s-au împăcat.

În timp ce se îmbrăţişau şişi spuneau una alta, eu am fugit repede la masa cu caşcaval, curioasă gust dinmărul discordiei”, dar nici n-am apucat iau un cubuleţ de caşcaval că bărbosul mi-a luat farfuria din faţă şi n-a vrut mi mai dea. Apoi m-a văzut cu un caşcaval în mână şi mi-a zis nu-i vine creadă pot mânca aşa ceva şi ar trebui să încerc ceva cu adevărat bun, caşcavalul Delaco afumat cu lemn de fag. Eu m-am arătat entuziasmată încercând -i explic asta voiam fac, degust, dar el nu m-a lăsat şi apoi am întins iar mâna iau un cubuleţ. Din nou a tras farfuria şi nu m-a lăsat iau. Furioasă, am plecat. Şi stand la coadă la casă, m-am pomenit cu el strigă şimi întinderoată de caşcaval afumat. Cadou zice el. Îmi ia cealaltă roată de caşcaval pe care o luasem eu de la raft şi pune -i promit  fac ceva bun şi -i aduc şi lui. Ceva bun cu caşcaval, desigur. N-am avut ce face şi i-am promis.

Pe drum m-am tot gândit ce fac şi am hotărât într-un final fac un chec aperitiv cu legume şi caşcaval.

DSCF0935

 După ce mi-am făcut poftele (caşcaval afumat cu dulceaţă), m-am apucat de treabă.

Am fiert 4 morcovi, după care i-am tocat cubuleţe mici. Am bătut bine 6 ouă cu furculiţa, apoi am adăugat morcovii tocaţi, 200 grame de ciuperci tăiate, 25o grame de mazăre şi 150 grame de caşcaval afumat. Am potrivit de sare şi piper. Am uns cu ulei o tavă dreptunghiulară de cuptor, am tapetat-o cu pesmet şi am turnat compoziţia. Am dat la cuptor pentru 30-40 de minute până ce a prins o crustă rumenie.

Am lăsat  se răcească înainte de a se scoate checul din tavă şi de a tăia.
DSCF0905
DSCF0924
 DSCF0925
 După ce s-a răcit, am tăiat felii, le-am aşezat pe o farfurie şi am fugit la magazin i le dau promoterului.
DSCF0928
Bucuros tare, le-a mâncat pe nerăsuflate şi mi-a zis mai trec pe la el. Dar nu cu mâna goală… cu ceva bun. Cu caşcaval Delaco. Sau cu brânză. Apoi m-a invitat săptămâna viitoare în magazin, are promoţie la crema de brânză şi mi-a spus va fi şi un concurs de creativitate, dacă vreau particip.

Ieri m-am dus mi fac cumpărăturile şi mi-am amintit şi de invitaţia Fan Brânză. El era acolo, la masa lui, de data asta plină cu creme de brânză Delaco şi în jurul lui oameni care priveau şi alţii care lucrau de zor. Ca de obicei, hărmălaie. Începuse concursul. Concurenţii trebuiau facă cele mai frumoase sendvişuri cu cremă de brânză, iar câştigătorul primea cadou crema de brânză pentru o lună de zile. Spectatorii puteau deguste gratis sendvişurile dacă demonstrau sunt fani brânză adevăraţi.

M-am dus şi eu gust, dar nu l-am convins chipurile sunt fan adevărat, aşa mi-a mai dat o şansă invitându la concursul de creativitate. Mare brânză am zis eu şi am acceptat provocarea.
Am reuşit -l conving cu aceste sendvişuri şi am câştigat şi cremă de brânză Delaco pentru o lună de zile.
buburuze  fluturasi
Bineînţeles nu m-a iertat nici acum şi m-a pus -i promit -i voi aduce iar ceva bun (cu cremă de brânză). M-a şi filmat cu camera ca fie sigur ţin de promisiune şi aibă o dovadă.
Seara i-am făcut nişte clătite cu cremă de brânză, caşcaval şi smântână.
Am pregătitcompoziţie de clătite din făină, lapte, ouă, chimen şi sare după gust

        

Am pus tigaia pe foc cu un strop de ulei şi am început le coc.

        

După ce le-am terminat, am făcut o umplutură din cremă de brânză cu usturoi pisat şi mărar tocat mărunt, am pus sare şi piper şi am omogenizat.

      

Pe fiecare clătită în parte am pus din umplutură 1-2 linguri, am ras caşcaval pe răzătoarea mare, am împăturit şi am rulat.

      

Am pus nişte smântână deasupra şi a doua zi m-am dus cu ele la promoter. “O bunătate! Fragede şi gustoase!” M-a felicitat el.

Şi pentru i-au plăcut şi acestea tare mult, mi-a acordat distincţiaFan Brânză“.
fan
Dacă va întâlniţi şi voi cu promoterul Fan Brânză, vreau mi spuneţi şi mie ce surprize buclucaşe a mai pregătit.
Iată în ce postură a mai fost filmat:

Articol înscris la SuperBlog 2014, proba nr. 20, sponsor Delaco.

One thought on “Întâmplări de pomină cu promoterul Fan Brânză

Lasa un comentariu

