Team building la Straja cu colegii

Mi-e dor de un team building în natură, la aer curat! Ultimele team building-uri au fost în oraş, la un restaurant unde am mâncat, am băut şi mai mult am stat de vorbă. Nu zic că n-a fost drăguţ, am avut nişte discuţii chiar interesante, am râs, ne-am simţit bine, dar… nimic palpitant, nimic creativ sau provocator…

Plictisită de team buildingurile vechi, mi-aş fi dorit să evadăm din Bucureştiul prăfuit şi aglomerat, undeva în aer liber, la munte poate, unde împreună cu colegii s-avem tot felul de activităţi creative menite să ne unească, să încurajeze şi să consolideze echipa, să fim puşi în situaţii amuzante sau neobişnuite pentru a ne descoperi forţele interioare, să învăţăm cum să colaborăm pentru a depăşi provocările, pentru a găsi răspunsuri şi soluţii creative, exact ca în viaţa de zi cu zi, pentru că asta înseamnă team-building: colaborare, muncă în echipă & consolidare echipă.

Unde altundeva să ne îmbunătăţim performanţele proprii şi pe cele ale echipei, unde să ne aflăm punctele tari şi cele slabe şi să simţim că lucrăm împreună, decât în mijlocul naturii, la munte, la înălţime?! Şi pentru că n-am mai fost demult în Munţii Parâng, le-aş propune colegilor să mergem în tabără la Straja, o staţiune montană superbă din judeţul Hunedoara, aflată la 20 de km de oraşul Petroşani, cu o panoramă splendidă spre Munţii Retezat, o locaţie ideală pentru odihnă, drumeţii vara şi pentru sporturile zăpezii iarna.

În Munţii Parâng am urcat acum aproape 2 ani, la Cabana Rusu, însă la Straja n-am mai fost de vreo 6 ani cred… şi chiar mi-e dor. Dacă vom face drumeţii acolo, colegii vor fi cu siguranţă fascinaţi de zona calcaroasă, de formele carstice: peşteri, chei, zăplazuri, doline, lapiezuri.

peisaje

Am şi o recomandare de cazare acolo, de la două prietene şi de la colegii bloggeri care au participat acolo anul trecut, la Gala SuperBlog 2013: Vila Alpin. Aceasta este amplasată la 50 de m de telescaun, între cele două pârtii cu nocturnă, oferind o splendidă privelişte spre munţii Retezat.

vila-alpin-straja

telescaun

Printre facilităţile oferite de Vila Alpin: restaurant propriu cu mâncăruri tradiţionale, centru de închirieri echipament sportiv, restaurant-bar – 70 locuri, sala de conferinţă – 60 locuri, internet wireless, deci perfectă pentru un team building reuşit. De asemenea, la cerere se pot organiza activităţi de rafting, tiroliană, escaladă, paint ball, activităţi speo.

restaurant

Prietenele mi-au spus că serviciile sunt ireproşabile, iar gazdele foarte amabile şi ospitaliere.

sala

Vila Alpin a pregătit pentru noi un program turistic de câteva zile foarte atractiv ce include pe lângă cazare şi masă (mic dejun, prânz şi cină) şi alte activităţi, excursii de vizitare şi prezentare a locurilor înconjurătoare (staţiunea), excursii în zona staţiunii: Cabana – Vf. Mutu – Vf. Straja – Cabana, circuit Valea Brăita, cascadele Brăitei sau Cabana – Cioaca – Pasul Vulcan – Vf. Straja – Cabana, exerciţii aplicative (căţărare, coborâre în rapel, coborâre pe tiroliană), excursie la Cetatea Devei, Castelul Huniazilor, Peştera Bolii, Izvoarele Cernei, excursii în Ţara Haţegului (cetăţi, biserici, mănăstiri), la Sarmisegetuza Ulpia Traiana, rezervaţia de zimbrii, Muzeul Ţării Haţegului, vizitarea monumentelor istorice din Munţii Orăştiei (Sarmisegetuza Regia, cetăţile dacice, Costeşti, reşedinţa regelui Burebista, Blidaru), excursii în Retezatul Mic (Cheile Scorota, stâna Scorota, vizitare peşteră, cascadele de pe valea Mari, vârful Piatra Iorgovanului), excursii de vizitare a sculpturilor lui Brâncuşi de la Tg Jiu, casa memorială Brâncuşi de la Hobiţa şi Mănăstirea Lainici, Mănăstirea Tismana, în judeţul Gorj. Seara, program liber, de voie sau divertisment la alegere. Programul este pe zile, în fiecare zi câte o excursie şi este foarte atractiv.

Se spune că la Straja se găsesc canale energetice impresionante, care sunt legate de celelalte piramide energetice din toate colţurile lumii. Un loc unic, plin de energie în Straja, este Vârful Straja (1868 m), despre care se spune că este cea mai puternică legătură a canalului energetic cu piramida energetică din Munţii Retezat, cea mai importantă din ţara noastră. Se mai spune că aici te poţi conecta la energia divină, energie care poate ameliora boli şi afecţiuni sau pur şi simplu vei experimenta o stare de bine, de linişte şi pace.

06-varful strajaVârful Straja – sursa foto: http://veniticunoiarad.blogspot.ro/

Vârful Straja este deosebit şi datorită relicvelor istorice care se găsesc aici din timpul dacilor. În acele timpuri, exista acolo un templu de preotese care se rugau neîncetat pentru strămoşii noştri, dacii.

Coborând platoul muntos, putem ajunge la primul lac de acumulare (unde se află cel de-al doilea canal energetic din Straja), apoi la Crucea Eroilor, ridicată în cinstea ostaşilor care şi-au dat viaţa pentru ţara noastră, un loc de o încărcătură emoţională deosebită. Pe traseu, printre tufele de afine, se găsesc tranşee din primul război mondial şi chiar gloanţe de război. Nu departe de aici se află Schitul Straja, o aşezare religioasă impresionantă şi unică în România prin amplasamentul ei şi icoanele făcătoare de minuni.

Straja este o locaţie ideală pentru team building la munte, zic eu. Şi mai ştiu că la Straja s-a deschis vara trecută un parc de aventură (potrivit şi el pentru team building), lângă drumul forestier ce leagă pârtia 1 (Lupului) de pârtia Constantinescu şi Crucea Eroilor, la 600 de metri de staţia de telegondolă şi unde se poate ajunge foarte uşor şi cu maşină. Parcul dispune de 3 tiroliene de lungimi diferite, poduri suspendate de mai multe feluri, pereţi de escaladă, circuit de ateliere (12) cu lungimea de 225 m, toate echipamentele fiind nou-nouţe (despre parcul de aventură de la Straja am mai scris eu aici).

parc

parcul

Tiroliana este foarte potrivită pentru programele de team building, dar şi pentru evenimente de firmă. Distracţie, eliberare de adrenalină, senzaţie unică de zbor.

Programul turistic al Vilei Alpin, aşa cum v-am spus mai înainte, include şi exerciţii aplicative precum căţăratul şi rapelul, drumeţii montane, speologie.

catarare

Căţăratul este printre cele mai interactive sporturi în echipa, ajutând la dezvoltarea comunicativă în grup şi a unor abilităţi precum: spirit de echipă, încredere reciprocă. Partenerii faţă-n faţă cu propriile slăbiciuni şi aptitudini, depind unul de altul şi se ajută dând dovadă de curaj, forţă interioară, dinamism.

Rapelul este un sport care spre deosebire de căţărat, presupune coborârea prin alunecare de-a lungul unei corzi, a unor pereţi verticali abrupţi şi periculoşi care nu pot fi coborâţi în mod normal.

Drumeţiile montane ne aduc în mijlocul naturii, fiind un prilej de a purta discuţii cu colegii în timp ce admirăm frumuseţile muntelui, de a experimenta liniştea, iar prin activităţile speo vom explora cele mai fantastice galerii şi peşteri, vom depăşi obstacole şi vom admira bineînţeles diversitatea naturii.

Eu aş propune printre activităţile de team building la Straja şi nişte jocuri în echipă sau treasure hunt, să ne amintim c-am fost copii. Jocurile dezvoltă abilităţile de comunicare între colegi, iar vânătoarea de comori este foarte interactivă, implicând capacitatea participanţilor de a se adapta condiţiilor jocului şi de a veni cu idei pentru a găsi comoara. Poate şi un program de supravieţuire în sălbăticie pentru a testa rezistenţa, ambiţia, adaptabilitatea, spiritul de echipă şi de sacrificiu al membrilor echipei.

Iar seara, după cină, aş propune ateliere, discuţii în sala de conferinţe a Vilei Alpin.

Într-un cadru natural atât de frumos şi cu nişte gazde minunate ca la Vila Alpin, team building-ul va fi cu siguranţă unul de succes.

team

La Vila Alpin va avea loc anul acesta Gala SuperBlog, competiţie de blogging la care particip de mai bine de o lună. Acest articol este scris pentru proba nr. 16, sponsor Vila Alpin.

Surse foto: http://www.alpinstraja, ro si pagina de facebook Vila Alpin Straja.