Reţete pentru anemici

Pentru că primăvară trecută m-a “pocnit” o anemie destul de serioasă care mi-a dat bătăi de cap, cu ameţeli, dureri de cap, palpitaţii, probleme cu părul (îmi cădea foarte mult), unghiile (fragile) şi dantura, m-am gândit să scriu acest articol din dorinţa de a împărtăşi cu voi reţetele care m-au ajutat să scap de anemie. I-am venit de hac cu leacuri din natură, la indemâna oricui, pe principiul “leacul hrana ta să fie”.

În primul rând, dacă aveţi unul sau mai multe din simptomele de mai sus, vă recomand să vă faceţi analizele de sânge, inclusiv la minerale. Eu le-am făcut târziu după ce am ajuns la cardiologie şi mi le-a recomandat cardiologul şi după ce am făcut alte investigaţii, numai analizele de sânge nu. Mi-a ieşit şi o hipocalcemie dar nu îngrijorătoare, calciul era un pic sub valoarea minimă.

Remediile naturiste miraculoase au constat în sucuri de legume verzi, sucuri de sfeclă roşie şi salate cu legume proaspete. Aproape zilnic îmi făceam sucuri de legume verzi (din castraveţi, ardei gras, dovlecei, spanac, verdeţuri, ştevie), iar suc de sfeclă roşie de 3 ori pe săptămâna câte 250 ml. Încă îmi mai fac, dar mai rar. Toamna vine cu roadele ei bogate, dar verziturile le găsim (şi aici mă refer şi la preţ accesibil) mai ales primăvara şi vara. Am avut noroc şi cu mama care m-a aprovizionat aproape toată vara cu legume proaspete de la ţară. După o lună de zile, timp în care am băut miraculoasele sucuri, atunci când am mers să donez sânge la Centrul de Transfuzie Sanguină (sunt donator şi donez sânge în mod regulat de 3-4 ori pe an), toate analizele mi-au ieşit perfect, scăpasem de anemie.

În continuare vă voi prezenta reţetele, care de altfel sunt foarte simple, rapide, ieftine şi cu ingrediente pe care le găsiţi în piaţă sau la orice supermarket.

Suc de sfeclă roşie, morcov şi măr

4

Eu îl prepar dintr-o sfeclă roşie mică, 2 mere şi 2 morcovi. Iese circa 250-300 ml suc, depinde de mărimea fructelor şi legumelor. Le dau prin storcător şi îl consum imediat sucul, pentru că altfel oxidează. Puteţi adăuga zeamă de lămâie ca să nu oxideze, dar oricum nu trebuie lăsat de pe o zi pe alta. Recomand să fie băut dimineaţă, pe stomacul gol şi cu cel puţin o jumătate de oră înainte de a mânca. Veţi vedea ce bine vă veţi simţi! Mai energici, în formă, plini de viaţă. Sucul de sfeclă roşie dă o stare de bine.

Sfecla roşie este una dintre cele mai benefice legume pentru organism. Este o sursă excelentă de vitamina B, mangan şi potasiu, fibre, vitamina C, magneziu, fier, cupru şi fosfor. A fost denumită protectoarea ficatului.

Sucul de sfeclă roşie ajută la îmbunătăţirea circulaţiei sângelui. Nitraţii sunt cei care îmbunătăţesc circulaţia sangvină în corp (la nivelul creierului, inimii şi muşchilor), iar sucul de sfeclă roşie este unul din alimentele cele mai bogate în nitraţi naturali şi antioxidanţi.

Consumul sfeclei întregi este cea mai eficientă modalitate de a profita de toţi nutrienţii, dar aşa cum am spus mai înainte, pentru îmbunătăţirea presiunii şi circulaţiei sângelui, sucul este cel mai eficient. Gătită, sfecla pierde din aceşti nutrienţi benefici.

Iată o reţeta foarte simplă cu sfeclă roşie crudă, în combinaţie cu nucă de cocos. Nuca de cocos este şi ea o sursă importantă de fier.
Pentru o salată generoasă, e nevoie de o sfeclă roşie şi jumătate de nucă de cocos. Se dau amândouă pe răzătoarea mare şi se amestecă, fără nimic altceva.

2

Şi cocosul pink se făcu când se combină cu sfecla roşie şi ieşii o salată divină, plină de fier şi vitamine.

1

Nuca de cocos e foarte bună şi în combinaţie cu morcovul. Iese o salată dulceagă, hrănitoare, saţioasă.

IMG_20141023_072541

Salată cu sfeclă roşie, ţelină, morcov şi măr

Ingrediente: o sfeclă roşie mică, crudă, un morcov măricel, un măr, o felie mai groasă de ţelină, pătrunjel, un pic de ulei de măsline şi zeamă de lămâie, după gust.

IMG_20141023_072457

Legumele se dau pe răzătoarea mare, pătrunjelul se toacă mărunt, se amestecă apoi, se stropesc cu un pic de ulei de măsline şi zeamă de lămâie şi se potrivesc de sare, după preferinţe.

IMG_20140829_140628

Putem preveni anemia şi cu germeni de grâu. Germenii de grâu sunt adevărate minuni terapeutice în sănătate. Aceştia conţin vitamine şi minerale, precum şi alte substanţe capabile să genereze viaţă. Previn diabetul, cancerul, combat constipaţia, scad colesterolul şi constituie un puternic energizant.

Îi puteţi adaugă în orice salată. Eu fac o salată de morcovi şi ţelină, la care adaug germeni de grâu şi zeamă de lămâie.

IMG_20141023_072620
Sau o salată arăbească cu pătrunjel, roşii şi ceapă verde:

IMG_20141023_072718

Va spuneam că îmi mai fac sucuri verzi pe care le beau fie dimineaţa pe stomacul gol, fie cu o jumătate de oră înainte de masă. Aceste răcoritoare sunt bogate în oxidanti, vitamine, minerale, detoxifică organismul, reglează presiunea arterială, digestia şi tranzitul intestinal, grăbesc vindecarea rănilor şi conferă un plus de energie. De asemenea, sucul verde reglează nivelul zahărului (care atunci când e crescut determină instalarea foamei) eliminând nevoia de dulce şi întârziind considerabil foamea.

Sucurile verzi conţin fier, calciu, cupru, magneziu, cupru, zinc, vitaminele A, C, B1, B2, B3, B5, B6, E, K, potasiu, Omega 3 şi fibre. După câteva săptămâni de consumat sucuri verzi, se pot vedea efectele. Fiind eliminate toxinele, şi pielea devine curată şi strălucitoare. Podoaba capilară creşte mai repede, iar rădăcina părului se fortifică. La fel şi unghiile, nu se mai rup.

Suc de ardei gras (bogat în siliciu)

3

Puneţi în blender un ardei gras, 2 castraveţi şi un măr. Sau un ardei gras şi salată verde. Eu mai pun şi pătrunjel, spanac sau orice altă verzitura care o am în casă.

Suc de dovlecei

7

Se pune în blender un dovlecel, 2-3 catraveti sau salată verde, un măr verde, verdeţuri.

Suc de spanac, ştevie, pătrunjel şi salată verde, la care am adăugat şi castraveţi şi un măr verde. Bogat în clorofilă!

6

Renunţarea la anumite produse alimentare (cum ar fi carnea), în cazul nostru, al vegetarienilor, poate duce la apariţia unor carenţe la nivelul funţionării metabolismului la capacitate maximă, prin lipsa de Calciu şi Fier, oligoelementele Zinc şi Iod sau Vitaminele B1, B2, B6, B12 şi D.

Pentru vegetarieni există însă Doppelherz® aktiv, un supliment alimentar care îi dă organismului vitaminele şi mineralele de care are nevoie.

3.Doppelherz-aktiv-pentru-vegetarieni-un-produs-special-destinat-veganilor-si-vegetarienilor

Doppelherz® aktiv Pentru Vegetarieni Vitamine + Minerale este un supliment ce conţine mixul ideal de vitamine şi minerale necesar menţinerii sănătăţii şi întăririi sistemului imunitar. Chiar şi un singur comprimat pe zi, în cazul alimentaţiei vegetariene şi vegane, poate contribui la compensarea necesarului de vitamine, minerale şi oligoelemente esenţiale.

Un comprimat conţine: 2,2 mg Vitamina B1, 2,8 mg Vitamina B2, 1,4 mg Vitamina B6, 5 μg Vitamina B12, 5 μg Vitamina D3, 400 mg Calciu, 5 mg Zinc, 10 mg Fier, 100 μg Iod.

Cu acest articol m-am alăturat campaniei Fii Activ cu Doppelherz® aktiv Pentru Vegetarieni.

2 thoughts on “Reţete pentru anemici

  1. Cu siguranta o sa imi printez acest articol, nu ca imi face pofta de legume, dar e foarte bine scris si detaliat. Apropo, nuca de cocos cumparata din plic sau sa-mi cumpar o nuca, sa o sparg si sa o dau prin razatoare?

Lasa un comentariu

