Cel mai bun mix de deplasare prin oraş

Putem face mişcare în mai multe feluri, de la mers pe jos până la alergat/jogging, dans, aerobic, fitness, exerciţii uşoare de gimnastică făcute în casă, mers pe bicicletă sau cu rolele. Orice, ideea este să facem mişcare în mod constant. Mie-mi place să merg cu rolele, cu trotineta şi cu bicicleta. Cel mai mult cu bicla. Nu am timp atât cât aş vrea, dar în timpul liber, coana Miţa Biciclista mă cheamă.

troti 2

role

troti

bicla 4

La serviciu nu mă duc cu maşina, aş fi sadică să fac asta. Ar însemna să mă trezesc mai devreme dimineaţa şi să pierd şi mai mult timp pe drum. Merg cu metroul 6 staţii şi încă o staţie cu tramvaiul. Şi mi-am făcut un obicei din a urca scările obişnuite, adică ocolesc scările rulante şi nu intru niciodată în lifturi. Câteodată, atunci când nu sunt în criză de timp (pentru că ştiţi cum e în Bucureşti, traficul se poate da oricând peste cap, inclusiv la metrou), nu mai merg o staţie cu tramvaiul până la birou şi merg pe jos în ritm alert. Mai merg şi cu bicicleta la serviciu, dar rar şi asta nu pentru că trebuie să pedalez şi să depun efort, ci din cauza faptului că trebuie să mă trezesc mai devreme, ceea ce pentru mine e un calvar.

bicla3

Consider că metroul este cel mai rapid şi comod mijloc de transport. În plus, vara, când la suprafaţă ne topim la propriu, în subteran e răcoare şi plăcut, iar iarna e invers, când dârdăim de frig în staţiile de autobuz, la metrou e cald şi bine. Există incovenientul că nu poţi ajunge chiar în orice loc al oraşului, dar pentru asta avem la dispoziţie celelalte mijloace de transport în comun: tramvaiele, autobuzele, troleele.

Maşina o folosesc doar pentru excursii în afara Bucureştiului, pentru călătorii lungi şi destinaţii unde nu pot ajunge cu alt mijloc de transport (tren, autocar) sau pentru ieşiri prin oraş în weekend, seara când nu e aglomerat.

Dacă stau să mă gândesc la costurile de deplasare, atunci bicicleta este clar cel mai ieftin mijloc de transport şi este şi cel mai puţin poluant. Totodată, este cea mai ieftină modalitate de făcut sport. Şi pentru că îmi pasă de mediu şi sunt o activistă ecologistă, aleg bicicleta pentru a mă deplasa prin oraş.

pegasMersul pe bicicletă este o activitate antrenantă prin care ne tonifiem muşchii, ne întărim oasele şi ne ajută să slăbim şi să fim sănătoşi. Aproape toţi muşchii din corp sunt solicitaţi şi puşi la treaba, coloana vertebrală este şi ea pusă în mişcare, aşa că adio dureri de spate.

Mersul pe jos face piciorul frumos, la fel şi mersul pe bicicletă. Dar nu numai piciorul, ci şi corpul. De ce să mai dăm bani la sală, când ne putem plimba cu biclele? Ne lucrăm corpul, ne şi distrăm şi suntem prietenoşi cu mediul.

bicla5

bicla2

O persoană cu o greutate de 70 kg arde 281 de calorii în timpul unei plimbări de o oră cu bicicleta, la o viteză ce nu depăşeşte 16 km/h, pe când la o bicicletă de cameră, se ard 211 calorii într-o oră. Metabolismul este accelerat şi sunt eliminate grăsimile.

Mergeţi zilnic cu bicicleta pentru o viaţă mai sănătoasă! Pentru o mai bună circulaţie a sângelui, pentru creşterea rezistenţei la efort, pentru oxigenarea organismului şi mărirea capacităţii de ventilaţie a plămânilor. Riscul apariţiei cancerului de colon, a bolilor de inimă sau a problemelor cu articulaţiile şi cu tensiunea arterială, scade considerabil. Ce să mai, sănătate pe două roţi! Uite de-asta-mi place mie să mă dau cu bicla! Plimbările pe două roţi mă scapă de stres şi griji, mă încarcă cu energie, mă binedispun şi înafară de asta mă şi distrez. Explorez natura, fac expediţii, admir peisajul urban, mă împrietenesc cu oameni noi şi mă relaxez.

green
În concluzie, declar cel mai bun mix de deplasare prin oraş mixul bicicletă – metrou – tramvai – mers pe jos.

Referitor la cea mai bună variantă de deplasare prin oraş, Comisia Europeană a început o campanie prin care vrea să comunice faptul că cel mai bun mod de a te deplasa prin oraş este printr-un mix de mijloace de transport. Cel mai bine este să reuşeşti să foloseşti toate mijloacele de transport că să ajungi la timp unde trebuie.

Campania este cu premii, Comisia Europeană oferind vouchere la Decathlon celor care îşi fac un selfie prin care să evidenţieze faptul că un mix calculat este tot ce-ţi trebuie în oraş. Vă faceţi o fotografie care explică cel mai bine conceptul de deplasare prin oraş printr-un mix de mijloace de transport şi o urcaţi în aplicaţia Do The Right Mix. Şi eu mi-am făcut un selfie şi m-am înscris în campanie. Cu această poză.

selfie

Arată-ne the Right Mix în oraşul tău! Sau cum foloseşti oricare dintre următoarele mijloace de transport: role, scuter, motocicletă, barcă, tren, trotinetă, mers pe jos, bicicletă, „car sharing” (cel puţin 3 persoane într-o maşină), tramvai, autobuz, troleibuz, metrou, ca variantă de deplasare urbană, contribuind la protejarea mediului, printr-un oraş mai curat şi mai puţin aglomerat.

În continuare, te invit să vizionezi clipul oficial al campaniei.

Posted on 21 October 2014, in Advertoriale, Chestiuni serioase. Bookmark the permalink. 1 Comment.

  1. Interesanta campania celor de la Comisia Europeana. Eu deja merg cu bicicleta, cu mijloacele care au motor merg mai putin, dar merg. Acum cativa ani cand mi-am cumparat bicicleta am vrut sa fac sport, dar am facut si o economie mare.

Lasa un comentariu

