De la televizorul alb-negru din copilărie la Smart TV

Nu mă imaginam acum 20 de ani citind cărţi la un dispozitiv de mărimea unei cărţi care stochează zeci, sute de cărţi, nici butonând o tabletă ca cea pe care o am acum sau o telecomandă cu ajutorul căreia m-aş fi putut conecta la internet direct de pe televizor. De fapt, ce vorbesc? Ce internet? La vremea aceea nici nu aveam internet, nici nu ştiam ce este. Şi poate că era mai bine aşa, mai sănătos. Viaţa era mai simplă, nu eram bombardaţi cu atâtea informaţii (multe inutile şi dăunătoare) şi nici nu petreceam ore întregi cocoşaţi pe un scaun în faţa unui calculator ca apoi să ne plângem de dureri de spate, de cap, de ochi.

În ultimii ani, tehnologia a evoluat într-un ritm ameţitor. Indiscutabil, acest lucru este minunat, pentru că au apărut tot felul de aparate, sisteme, gadget-uri, care ne fac viaţa mai uşoară, dar sunt şi dezavantaje aşa cum am văzut. Odată cu progresul tehnologic, multe din aparatele, dispozitivele pe care le utilizăm în prezent vor fi din ce înce mai puţin utilizate, apoi vor dispărea sau vor deveni piese de colecţie ale pasionaţilor de gen. La fel cum s-a întâmplat cu telefonul fix cu roată, radio-casetofonul, aparatul foto cu film, floppy diskurile (nu ştiu dacă sunt cele mai bune exemple, pentru că mai există oameni care încă le folosesc). Dacă azi achiziţionăm un calculator, un televizor sau un telefon deştept, în doar câteva luni, acesta va fi depăşit de altele mai performante, mai inteligente.

Televizorul până să ajungă la formele actuale (smart tv, 3D), a parcurs o evoluţie impresionantă de mai bine de un secol (peste 120 de ani!). Dacă la început oamenii erau fermecaţi de cutia magică din sufragerie, în faţa căreia se îmbrăcau frumos, convinşi că cel care le vorbeşte dinăuntru cutiei îi vede, astăzi televizorul este un obiect banal, pe care toată lumea îl posedă, dar a rămas în continuare indispensabil. Şi continuă să ne uimească prin formele pe care le ia de la an la an sau chiar mai des. În zilele noastre, e plină piaţa de oferte de televizoare inteligente.

tv

Trebuie să recunoaştem că televizorul a fost şi este un aparat care ne-a schimbat viaţa.

Dacă la începuturi, evoluţia televizoarelor era greoaie şi a fost nevoie de foarte mulţi ani ca să se treacă de la alb-negru la color, apoi la HD şi 3D, astăzi tehnologia avansează într-un ritm extrem de rapid, astfel că vom ajunge să avem televizoare intuitive, interactive, care ne vor supraveghea, care vor înţelege ceea ce vrem să vedem, ne vor învăţa comportamentele, ne vor înţelege gesturile şi vocile. Nu sunt poveşti… nu suntem departe de asta…

Mă gândesc cu nostalgie la primul televizor. Era alb-negru şi se mai vedea şi cu pureci. Mă uitam cu ai mei mai mult la sârbi, că la televiziunea română nu prea aveai ce vedea, pe vremea lu’ Ceauşescu. După revoluţie, când au început să apară şi alte posturi, ne-am luat primul televizor color, un Orion, de care eram foarte încântaţi. Şi acum îl mai avem, e pe la ţară şi încă funcţionează . Mai târziu, au apărut televizoarele cu ecran plat, apoi plasmele, televizoarele lcd şi aşa mai departe. Le-am tot schimbat de-a lungul timpului şi parcă nu-mi vine să cred că odată eram multumiţi şi cu cutia aia alb-negru şi cu purici, iar astăzi suntem în căutare de noi şi noi experienţe virtuale, unice, de imagini de calitate şi sunete care să imite realitatea. Mai mult, dacă pe vremuri aveam un singur televizor pe care-l ţineam în sufragerie unde se uita tot familionul şi vecinii, azi avem câte un televizor în fiecare cameră, inclusiv în bucătărie.

În prezent, am un televizor inteligent, un Smart TV, cu numeroase funcţii cu ajutorul cărora pot experimenta divertismentul acasă. Împreună cu sistemul home cinema îmi fac propriul cinematograf acasă. Imaginile de calitate relevă detalii ascunse, culori vibrante pe care le văd aşa cum au fost ele concepute să fie văzute. Graţie unei rezoluţii de 2 ori mai mare decât a televizoarelor HD standard, Smart TV-ul îmi oferă o experienţă uluitoare care mă duce dincolo de ecran. Textura bogată şi vie a imaginilor Full HD mă fac să descopăr o realitate spectaculoasă printr-o experienţă Full HD.

samsung

Pot reda în flux filme, fotografii, muzică şi altele, folosind oricare din dispozitivele compatibile pe care le am la îndemână, fie el telefon, PC sau aparat foto. Tehnologia Cloud şi spaţiul de stocare pe web îmi oferă mobilitate şi îmi permit să accesez şi să partajez conţinutul multimedia chiar şi atunci când nu sunt acasă. Pot înregistra emisiuni TV şi filme şi aşa am propria Bibliotecă media. Nu trebuie decât să introduc o unitate de memorie USB sau HDD în portul USB al televizorului, să selectez ce vreau să înregistrez şi să descarc apoi pe unitate. De asemenea, pot să vizionez filme de pe USB. Pur şi simplu, conectez unitatea de memorie USB la televizor şi urmăresc instantaneu filme, fotografii sau ascult muzică.

Mă menţin în formă şi îmi gestionez antrenamentul utilizând funcţia Fitness şi pot să distribui fotografii speciale, mesaje şi evenimente către cei dragi, accesând internetul în modul wireless fără a mai adăuga televizorului funcţii externe. Păstrez astfel legătura cu prietenii şi cu familia din confortul de acasă, datorită aplicaţiei Skype pentru Smart TV şi pot efectua apeluri video de înaltă calitate, pe ecran lat, către persoane din întreaga lume, la tarife mici sau chiar gratuit.

Smart Tv-ul pe care îl am eu acum, am văzut că e la reducere în magazinul MarketOnline.ro. Dacă ştiam…

monline_1

Articol înscris la SuperBlog 2014, proba nr.5 – sponsor MarketOnline.ro.

Lasa un comentariu

