Vise de 5000 de EURO

Sunt bolnava… cu fotografiatul. Recunosc. Nu plec nicaieri fara aparatul foto in geanta si fotografiez tot ce misuna – oameni, animale – si tot ce-i interesant si-mi starneste curiozitatea – natura, peisaje, in special urbane, pentru ca locuiesc intr-un oras mare si aglomerat, iar ineditul si dinamismul strazii ma surprinde si ma inspira intotdeauna; e imposibil sa ies undeva si sa nu vad ceva interesant pe care sa mi-l doresc in fotografii.

Merg pe la diverse evenimente culturale, spectacole de strada, targuri, concerte, ateliere, prin parcuri si vanez fotografii. Ador sa studiez si sa fotografiez oamenii in ipostaze diferite: bucurosi, frumosi, ganditori, in timp ce se distreaza si se joaca sau sunt “in actiune”.

Unul din locurile mele preferate din oras, pentru a crea fotografii, este Gradina Botanica. Dar la fel de mult imi place sa merg la vanatoare de legende urbane si sa surprind in poze cladiri si monumente vechi sau in paragina, ruine invaluite in mister si incarcate de istorie sau imprejurimile orasului.

Imi place sa fotografiez tot ce-i verde, iubesc peisajul, muntele, marea, dar dac-ar fi sa aleg intre munte si mare, negresit as alege marea; nu ma satur s-o privesc si s-o imortalizez. Iar atunci cand calatoresc ma intorc acasa cu sute de fotografii; am fotografii de peste tot pe unde am calatorit, in tara sau in strainatate. Fotografiile mele sunt despre viata, frumusete, bucurie, povesti cu oameni, lucruri care ma pasioneaza.

Prin fotografie am gasit o modalitate de a transmite un sentiment, un mesaj si de a arata celorlalti partea frumoasa a lucrurilor, e un mod de a ma exprima. Se spune ca o fotografie face cat o mie de cuvinte… fotografia ma ajuta sa exprim ceea ce nu as putea niciodata sa fac prin cuvinte.

Nu sunt fotograf profesionist, dar din cand in cand imi mai iese si cate o  fotografie buna (zic eu). Mai am insa foarte mult de invatat. Dar vreau. Vreau sa invat! Iar pentru asta am nevoie de produse profesionale care sa ma ajute sa-mi fac treaba bine. Sunt de parere ca fotografia se face cu ochii si cu inima, dar in acelasi timp cred ca si echipamentul are un rol important. Iar visul meu este sa-mi iau un D-SLR. Un Nikon. Pentru ca orice poza facuta cu Nikon iese frumos. Claritate, culori accentuate, filtre pentru poze artistice, poze pline de viata!

Ei bine… iata aparatul foto la care visez frumos de ceva vreme :D . Un Nikon D600 body

nikon-d600-body-23745

nikon-d600-body-23745-2Nikon D600 este pentru cei care doresc un senzor FX intr-un corp mai mic, de dimensiunile unui aparat in format DX. Senzorul Full Frame de 24,3MP asigura un nivel incredibil de detaliu si ofera performanta in conditii de luminozitate scazuta. Intervalul de sensibilitate ISO este cuprins intre 100 si 6400, cu posibilitate de extindere la 50 si 25600, de aceea este ideal atat pentru situatii cu lumina slaba, cat si pentru fotografia de studio, cu lumina controlata.

Sistemul de procesare EXPEED 3 este extrem de rapid si poate sa gestioneze cantitati foarte mari de informatie intr-un timp foarte scurt. Procesarea se face pe 16 biti oferind tonalitati bogate si detalii fine chiar si pentru formatul de imagine JPEG. Focalizarea ofera si un mod de urmarire 3D al subiectului pentru imagini foarte clare indiferent de situatie, iar vizorul cu pentaprisma din sticla are o acoperire de 100% din cadru. De asemenea, ecranul de 3,2 inch ofera o vizibilitate sporita in modul Live View.

Aparatul poate filma Full HD 1080p la 30fps, 25fps sau 24fps, iar in format HD 720p are o cadenta de pana la 60fps. Filmarea se poate realiza atat in format FX, cat si DX, iar sunetul se poate capta cu microfonul incorporat sau cu un microfon extern. Nikon D600 dispune si de o iesire HDMI pentru inregistrarea necomprimata direct pe sisteme de stocare externe sau pentru redarea pe sisteme video assist. Fotografiile si filmele pot fi stocate si pe oricare din cele doua carduri SD, Nikon D600 fiind compatibil SDXC si UHS-I.

nikon-d600-body-23745-1

Visele mele nu se opresc aici insa… merg mai departe… pe la vreo 5000 de euro, cam asa… 😀 Raspund in felul asta si la o leapsa lansata de Blogatu: Ce cumparaturi foto as face cu 5000 de Euro din magazinul F64?

Daca tot m-as transforma intr-un fotograf profesionist cu DSLR-ul Nikon (bineinteles si cu niste cursuri de fotografie la activ), atunci ar cam fi cazul sa ma echipez si cu alte scule demne de un fotograf cu pretentii: trepied, blitz, obiectiv etc, eventual si o imprimanta foto.

Impresionantul trepied Alta Pro 263AB impreuna cu capul tip bila SBH 100 ofera versatilitate, stabilitate si posibilitatea folosirii in unghiuri foarte diverse, datorita sistemul MACC (Multi Angle Central Column).

vanguard-alta-pro-263ab-100-trepied-foto-cu-cap-tip-bila-19015

Cu performanta optica exceptionala si motorul Silent Wave Motor exclusiv de la Nikon pentru focalizare automata rapida, precisa si extrem de silentioasa, obiectivul Nikon AF-S NIKKOR 18-35mm f/3.5-4.5G ED este o optiune extraordinara pentru fotografii amatori avansati.

nikon-af-s-nikkor-18-35mm-f-3-5-4-5g-ed-25396

Inca nu mi-am depasit bugetul de 5000 de euro 🙂 asa ca mi-as mai lua si un aparat foto subacvatic. Un Olympus TG-2 Fisheye Kit rezistent la socuri, inghet si cazaturi, practic indestructibil, care imi va imortaliza cele mai frumoase aventuri in natura.

olympus-tg-2-fisheye-kit-aparat-foto-subacvatic-tough-rezistent-la-inghet-si-cazaturi-28021

Si ca sa nu mai fiu nevoita sa apelez la un laborator foto, mi-as cumpara si o imprimanta foto profesionala – Canon Pixma PRO-1:

canon-pixma-pro-1-imprimanta-foto-profesionala-20509

Si tot imi mai raman de cheltuit o mie de euro, aproape… 😀 Atunci, i-as lua si sorei mele un DSLR, tot un Nikon, pentru ca si ea e pasionata de fotografie si isi doreste un aparat foto profi.

Nikon D7000 este un dSLR ce raspunde atat exigentelor fotografilor amatori cat si celor profesionisti. Aparatul ofera un senzor CMOS format APS-C de 16 megapixeli si un sistem de focalizare extrem de rapid ce permit captarea unor detalii impresionante la o viteza de 6fps si un nivel scazut de zgomot la sensibilitati mari (pana la ISO 12800).

nikon-d7000-body-16548-1

 

Iar cu restul de bani ma inscriu la niste Cursuri foto F64 🙂

CURSURI

Si gata, sunt fotograf cu “acte-n regula” si inca unul foarte dotat 🙂 Cu 5000 de euro mi-am luat numai scule profesionale si am obtinut si diploma de perfectionare ce atesta calificarea de fotograf.

Si tu esti pasionat de fotografie? Tu ce cumparaturi foto ai face cu 5000 de euro, bani gheata?

afis

One thought on “Vise de 5000 de EURO

  1. Daca as castiga 5000 de euro as face urmatoarele:
    Mi-as asigura bani pentru facultate, as pleca cu maicamea din casa sa scapam de scandaluri, mi-as cumpara un aparat foto, laptop si un nou telefon. Atat.

Lasa un comentariu

