Fii voluntar, da viata mediului!

Nu stiu daca v-am mai spus, dar anul trecut m-am inscris la o a doua facultate – Facultatea de Ecologie si Protectia Mediului in cadrul Universitatii Ecologice Bucuresti si pot spune ca este cel mai bun lucru pe care l-am facut in ultimul timp, lasand la o parte faptul ca m-am lasat de fumat 😀 .

Nu doar am invatat lucruri noi si interesante, dar am cunoscut si o gramada de oameni frumosi, si colegi si profesori si am aflat si de cateva proiecte de mediu laudabile intreprinse la noi in tara de catre Universitatea Ecologica ( Situl Lunca Buzaului, Natura 2000).

Am vazut totodata si care-i diferenta intre o universitate de stat si una particulara. Cursurile sunt interactive, constructive, nu se pune accent pe teorie ci pe practica, profesorii sunt deschisi si dedicati. Am facut o comparatie intre prima mea facultate (de ASE e vorba) si facultatea pe care o urmez acum… ei bine, diferenta e de la cer la pamant! La ASE, profesorii aveau mentalitati invechite, ne bagau pe gat teorie si mai aveau si pretentii uriase in conditiile in care nu ne invatau nimic concret… sincer regret c-am pierdut 4 ani din viata studiind la acesta academie de stat, mai ales cand imi aduc aminte ca am renuntat la Facultatea de Sociologie din cadrul Universitatii Bucuresti (la care intrasem prima si unde aveam si o serie de avantaje si beneficii) pentru ASE… La UEB lucrurile stau altfel, profesorii sunt oameni de la care ai ce invata, oameni care se implica cu adevarat in a face ceva in tara asta, oameni frumosi care ne dau sfaturi folositoare. E o placere sa mergi la cursurile lor. Dupa fiecare curs, seminar la care particip, chiar simt ca am invatat ceva nou…. nu acelasi sentiment l-am avut si cand am studiat la ASE….

Si inafara de toate acestea se intampla multe lucruri frumoase… spre exemplu, luni, 22 aprilie este „Ziua Mondiala a Pamantului”, iar Facultatea de Drept din cadrul Universitatii Ecologice din Bucuresti, onoreaza evenimentul prin demararea a doua actiuni ce au ca principal scop plantarea unor copaci. Aceste actiuni vizeaza transmiterea unui mesaj catre toti membrii societatii, care trebuie sa constientizeze faptul ca, Pamantul si Mediul, in general, sunt cele care ne ofera toate conditiile necesare si indispensabile vietii.

copacel

1. Prima actiune de plantare va avea loc Duminica, in data de 21.04.2013 in Localitatea Branesti, Jud. lfov.

Programul:
-ora 9.30 (dimineata) toti cei interesati de eveniment sa se prezinte in fata Scolii Generale cu clasele I-VIII Branesti, Jud. Ilfov;
– ora 10.00 plecarea catre locul unde va avea loc actiunea de plantare a copacilor;
– ora 10.30 sosirea in locul propriu-zis si inceperea actiunii;
– ora 14.00 finalizarea actiunii si sarbatorirea evenimentului.
2. Cea de-a doua actiune va avea loc Luni, 22.04.2013, chiar de „Ziua Mondiala a Pamantului”, aceasta va fi desfasurata in Comuna Pantelimon, Strada Cernica, Jud. Ilfov. Actiunea va avea urmatoarea desfasurare:
– ora 12.00 toti cei interesati de eveniment sa se prezinte in fata Universitatii Ecologice din Bucuresti (Adresa. Bvd Vasile Milea, Nr.1G, in apropierea statiei de metrou Grozavesti) , de unde va avea loc plecarea catre locul unde se va desfasura activitatea (Comuna Pantelimon, Strada Cernica, Jud. Ilfov.)
Pentru cei care doresc sa ajunga direct la locatiile respective si au nevoie de mai multe informatii, sa sune la numarul de telefon 0746 662 989 – Ionut Mazilu.]
De mentionat pentru toti cei interesati, transportul nu este asigurat, dar in conditiile in care doriti sa participati la aceste actiuni si nu aveti posibilitatea de a va deplasa in locatiile respective, sunati la nr-ul de tel mentionat mai sus.
Important: Toti cei care vor participa la actiuni sa dispuna de vestimentatie corespunzatorare (ex: hanorac, blugi, adidasi cu talpa groasa etc.)

Evenimentul este si pe facebook: https://www.facebook.com/pages/Facultatea-de-Drept-UEB/324624010982949?id=324624010982949&sk=events

Da un join daca vii la actiunile de plantare sau macar un share sa auda mai multa lume!

2 thoughts on “Fii voluntar, da viata mediului!

  1. Buna. Asa este e mai palpitant sa faci o facultate legata de ecologie, protectia mediului. Eu am facut geografie, insa din experienta zic ca ASE_ul e mai bine vazut de angajatori. Si sa lucrezi in institutiile de stat responsabile de mediu este greu acecesibil muritorilor. Oriunde mergi la interviu, si le spui ca ai facut ecologie/geografie se uita la tine ca la meteroriti: nu le vine sa creada ca ai aterizat in fata lor. :))

  2. Depinde catre ce te orientezi.. ca doar nu se cer studii economice peste tot. Dar asa am zis si eu acum cativa ani cand m-am inscris la ASE, ca e vazuta bine, ca se cauta economisti etc. Un pic mai tarziu mi-am dat seama ca nu era ceea ce vroiam eu si am realizat si ca n-am invatat mai nimic… adica aceeasi teorie pe care o facusem la economie in liceu, mai detaliata si spusa in mai multe feluri. Si nu ma vad lucrand undeva la o banca sau la un birou, imbracata in costum, cu tocuri si stand toata ziua pe un scaun, cu ochii in calculator (nu ca n-as sta foarte mult la calculator :D), batandu-mi capul cu cifre si calcule.
    Eu nu incerc sa conving pe cineva ca ASE-ul nu merita efortul, e doar o parere personala, o concluzie la care am ajuns dupa experientele traite; bineinteles ca daca te atrage domeniul asta, n-ai decat sa-l urmezi.

Lasa un comentariu

