Acest blog combate violenta impotriva copiilor!

copil-violenta-gradinite

Cand eram mica, aveam niste prietene in bloc care mancau bataie mereu de la parinti. Erau doua surori care stateau la etajul trei, una de-o seama cu mine, cealalta cu doi ani mai mica ca mine, de-o seama cu soru-mea. Si mai era o fata mai mica ca noi, la parter, care si aia manca bataie mereu: o blondina cu pielea alba alba alba.. pe care maica-sa obisnuia s-o bata cu cureaua si s-o scoata afara. Pielea ei cea alba devenea verzui-albastruie in urma batailor, mai mare mila… O vedeam la usa plangand sau afara, in fata blocului si fugeam la ea sa vedem ce-a patit. Ne povestea cu ochii in lacrimi de ce o batuse maica-sa si mereu erau niste motive prostesti care pur si simplu ne oripilau.

Fetele de la trei erau batute cu furtunul de la masina de spalat, cu cureaua, cu matura, cu lingura de lemn si cu tot felul de obiecte casnice care ne ingrozeau pe mine si pe soru-mea. Eram afara la joaca si le auzeam mereu plangand si tipand. Mama lor mai era si educatoare la un orfelinat sau la o scoala de corectie, parca, nu mai retin, dar era educatoare… Ma intreb si acum ce corectii le aplica oare acelor copii daca pe ele, fetele ei, le “educa” in acest fel… nici nu vreau sa ma gandesc! Oare cu ce poate sa-ti greseasca un copil in asa hal incat sa-l bati pana-l invinetesti si sa-l faci sa urle de durere si de spaima??? Este peste puterea mea de intelegere…

copil

Nu tolerez violenta, de orice fel ar fi ea, verbala, fizica, in cuplu si mai ales fata de copii! Copiii sunt firavi, sunt neputinciosi si nu se pot apara… Urasc sa vad pe strada scene de violenta fata de copii (si din nefericire vad des astfel de faze…), urasc nemernicul ala de adult care-i arde una copilului pentru ca vrea o ciocolata sau un dulce, pentru ca-l dor picioarele si nu mai poate sa mearga sau pentru ca vrea sa mearga in parc sa se joace, acum cand incep stirile la televizor. Si urasc expresia aia: “bataia e rupta din rai”.  Nu, “omule” (daca te poti numi asa)… bataia nu e rupta din rai, ci e rupta din rau! Nu esti sanatos la cap daca crezi ca bataia e un lucru bun si ca-ti poti educa copilul batandu-l; esti un jeg uman, un ticalos, un ratat!

bataie

Cu acest articol ma alatur campaniei Copiii fara etichete, o campanie de constientizare si schimbare sociala pentru a combate violenta impotriva copiilor, derulata de Salvati Copiii Romania, in perioada martie-octombrie 2013. Ambasadorul acestei campanii este Cristian China Birta (chinezu.eu), initiatorul Blogal Initiative, care a mobilizat bloggerii din Romania pentru a combate pe blogurile lor, violenta impotriva copiilor.

Mesajul cheie pe care îl transmitem prin aceasta campanie este: Ii ajutam pe copiii nostri sa devina Oameni Mari, daca ii crestem fara etichetele educationale traditionale: bataie, umilinta, jigniri, stigma pe criterii sociale sau etnice.
Etichetele din copilarie prind viata in adulti. Dezlipeste eticheta! Copiii crescuti fara etichete se fac Oameni Mari.
copii
banner-campanie-salvati-copiii-
Campania urmareste constientizarea violentei impotriva copiilor din societatea romaneasca, generarea unei schimbari de atitudine fata de aceasta violenta, precum si generarea unei schimbari de paradigma în educatia copiilor, prin: inlocuirea practicilor violente cu metode educationale pozitive, respectarea copilului in locul umilirii lui, renuntarea la indiferenta si acceptare fata de violenta impotriva copiilor.
Despre campanie am scris mai multe in acest articol: ”COPIII FĂRĂ ETICHETE” – O CAMPANIE PENTRU CONȘTIENTIZARE ȘI SCHIMBARE SOCIALĂ PENTRU A COMBATE VIOLENȚA ÎMPOTRIVA COPIILOR. Citeste tot acolo ce spun studiile, cifrele ingrijoratoare si consecintele pedepsei fizice si emotionale in familie.
banner-campanie-salvati-copiii-
Acest blog combate violeta impotriva copiilor!
5 thoughts on “Acest blog combate violenta impotriva copiilor!

  1. Am primit si eu asemenea bataie de la o mama frustrata ca avea sot doar cu numele care o lasa sa duca tot greul,am urat-o pana nu demult cand am ales sa trec mai departe in viata si am si eu la randul meu copilasii mei .Poate suna crud insa pt copilul din mine care m-a urmarit toata viata atat a fost posibil.

    • Florentina, imi pare rau c-a trebuit sa treci prin asa ceva… Din pacate, multi parinti au un comportament violent fata de copii, se razbuna pe copii atunci cand ceva le merge prost… Ma bucur insa c-ai reusit sa depasesti aceste momente, sa lasi ura de-o parte si sa te bucuri de viata alaturi de copiii tai… asta-i cel mai important! Iti doresc multa fericire!

  2. Mesajul este foarte bun iar articolul bine scris si va felicit pentru initiativa. Am observat in ultima vreme mai multe mesaje de acest fel, lucru care ma bucura. Numai ca, nu e dus la pana la capat si este distribuit de oameni care sunt de acord cu el si ajunge tot la oameni care sunt de acord ca bataia nu este o forma de educatie, ci o forma de abuz. Ce vreau sa spun este ca daca vrei sa determini pe cineva sa nu isi mai bata copii trebuie sa lovesti in credinte stupide dar ferme de genul “fara bataie un copil nu poate fi educat si disciplinat” iar pentru asta e nevoie sa ii arati care sunt consecintele imediate si consecintele pe termen lung. Cumva e nevoie sa empatizeze, sa isi imagineze cum el ca adult ar fi lovit de un urs (cam asta ar fi raportul), sa intelaga cat de vulnerabil si neputincios s-ar simti. Pe termen lung, in cel mai bun caz copilul abuzat va ajunge sa faca ani buni de terapie. In cele mai rele variante va fi o persoana extrem de subimisiva, sau agresiva, poate ajunge sa isi faca rau siesi sau altora, isi va ura parintii si nu va avea nici un fel de consideratie, respect sau recunostinta pentru ei. Astea sunt doar cateva variante.

    • CONFIRM,inca mai merg la terapie si inca mai am treze acele sentimente fata de ei,desi a trecut foarte mult de cand am incheiat perioada copilariei.Dar,desigur ca imi vad de viata mea in rest ca un om echilibrat si o mama echilibrata pt copiii mei.Acei parinti care spun ca e ok sa iti bati copilul ca “nici ei n-au murit daca au primit bataie de la parintii lor” cu toate ca n-au uitat acel sentiment oribil de nesiguranta si lipsa de dragoste,de fapt,isi cauta justificare fata de ei insisi ca ei nu sunt chiar asa rai cum au fost parintii lor atunci.
      INTR-ADEVAR,E MULT MAI USOR SA CONTRUIESTI UN COPIL DECAT SA REPARI UN ADULT…

  3. Pingback: Copiii fara etichete | Despre sufletul meu

Lasa un comentariu

