Lumi plutitoare in Sun Plaza

Ati vazut Expozitia de instalatii gonflabile gigantice din Sun Plaza? Daca nu, pana pe 14 aprilie le mai puteti vedea!

Eu am fost duminica trecuta si le-am vazut. Expozitia propune 5 lucrari inedite, 5 instalatii gonflabile gigantice reunite intr-o expozitie  ce poarta denumirea de Lumi plutitoare, semnate fiind de Max Streicher.

Floating Forest, End Game, Quadriga II, Sleeping Giants si Alto-Cumulus sunt cele 5 instalatii gonflabile gazduite in premiera in Romania de Sun Plaza.

Floating Forest

DSCF2626

Lucrarea  Floating Forest are 8 metri inaltime si este realizata in intregime din vinil reciclat. Instalatia reprezinta un monument comemorativ pentru padurile pierdute, dorind sa atraga atentia asupra faptului ca pe locul in care este amplasata acum, erau odata paduri maiestuoase ce ar fi putut exista si in zilele noastre.

Lucrarea subliniaza inutilitatea unei civilizatii ale carei aspiratii sunt in conflict cu natura.

DSCF2618


Sleeping Giants

DSCF2636

Lucrarea infatiseaza ideea corpului ca anatomie bruta, un suflet prins in carne alterabila, corpul deposedat de suflet, incapabil de actiune din cauza sentimentului de inutilitate si aminteste de asemenea, de corpul tragic, nevoias, lacom, plin de dorinta, independent de constiinta si vointa.

DSCF2643

DSCF2639

Sleeping Giants au fost expusi pentru prima data la Galeriile Cambridge in anul 1998.

DSCF2637


ENDGAME (Coulrophobia)

DSCF2620

Ne asteptam de la clovni sa fie amuzanti si sa ne simtim in siguranta in preajma lor, totusi multi oameni ii percep ca fiind sinistri… Aceasta lucrare este o invitatie la empatie, care intr-un fel, reprezinta opusul fricii.

DSCF2619

DSCF2625

Mi-a placut mult cum a fost expusa lucrarea in Toronto – deasupra unei alei stramte, intunecate, tocmai pentru a sublinia tensiunea care se doreste a fi transmisa prin aceasta instalatie.

DSCF2624

Alto-cumulus

DSCF2627

Mare, frumos si cu forma neregulata, norul intruchipeaza fantezia si iluzia zborului.

Potrivit artistului, norii permit existenta inexplicabilului si aleatoriului. Tot felul de evenimente neasteptate apar pe cer, in diverse picturi.

Norii intruchipeaza dorintele si chiar reveriile noastre romantice. Un nor seamana cu un vis, cu alte cuvinte, nu se aseamana cu nimic lumesc.

DSCF2634

La fel, mi-a placut ideea expunerii norilor deasupra unei piscine, in Toronto.

DSCF2629

Probabil ca multi dintre vizitatorii Sun Plaza nu prea stiau ce-i cu aceste instalatii gonflabile sau ce semnifica… Nu stiu cati dintre ei au si citit explicatiile, ca sa inteleaga mesajul…

Quadriga II

DSCF2646

Aceasta lucrare a luat nastere in urma unei combinatii intre un vis al artistului, care infastisa un cal si interesul pregnant al acestuia pentru domeniul metafizicii. Dupa cum bine vedeti, modul de amplasare al cailor reprezinta un fapt aproape ireal.

Un quadriga este de fapt carul cu 4 cai folosit pentru curse in timpul Jocurilor Olimpice si in ritualurile sacre din Grecia Antica, vehiculul folosit de zei si eroii din operele clasice. De asemenea, lucrarea este si un omagiu adus soldatilor de teracota descoperiti in provincia Shaanxi, din China.

DSCF2647

Pentru ca tot ajunsesem in Sun Plaza, am dat o fuga si pe la standurile cu ciocolatele si prajiturele, cu prilejul targului Chocofest. Bineinteles ca nu m-am putut abtine sa nu-mi cumpar ceva. 🙂 Si pentru ca sunt rea, o sa postez si cateva fotografii. 😀

1

2

3

4

8

7

6

5

9

10

11

12

6 thoughts on “Lumi plutitoare in Sun Plaza

  1. Ei, si eu care stau destul de aproape de Sun Plaza nu am vazut inca asta….Foarte interesant articolul. Prajiturile alea mi-au cam zapacit regimul de slabire, dar te iert, ca mi-au placut caii gonflabili teribil!

  2. orice devine deci imponderabil. nu stiu daca ai gandit de la inceput, dar ai pus prajiturile dupa dovada de zbor, si asta ma duce cu gandul la cazutul greu la stomac. 🙂
    mi-au placut pozele, nu am timp sa ajung sa vad uriasii inotand prin aer.

Lasa un comentariu

