Vacanta perfecta niciodata fara… costum de baie!

Cu un picior in Europa si altul in Orient, Tara Semilunei este locul unde amintiri pierdute in antichitate ies la iveala, unde  modernismul se impleteste cu aerul antic al moscheelor si ruinele castelelor si unde la tot pasul gasesti urme ale vietii traite de otomani, bizantini si romani, ramasitele unui vestit imperiu. Turcia este un adevarat mix cultural si istoric! O tara cu o cultura bogata, o tara frumoasa care impresioneaza nu doar prin istoria ei, ci si prin natura, prin peisajele sale, flora, padurile si muntii ce inconjoara plajele cu nisip fin, apele cristaline ale celor patru mari la care are iesire. Un adevarat paradis insorit!

Dar sunt si alte lucruri minunate in Turcia, spre exemplu, masajele si baile turcesti care-ti ofera relaxarea de care ai nevoie, bazarurile intinse pe suprafete imense, bucataria turceasca, atat de cunoscuta si apreciata in lume, cu influente atat mediteraneene, cat si balcanice sau caucaziene. Toata lumea vorbeste despre cat de buna e mancarea turceasca. Nu se uita usor mirosul baclavalelor insiropate, mancarurile traditionale si inmiresmata cafea turceasca la ibric.

Uite de-aia am vrut atat de mult sa vad Turcia! Si cand iti doresti ceva cu adevarat, parca tot Universul comploteaza la indeplinirea visului tau 😀 . Astfel ca, intr-o seara, cand ma intorceam de la birou, putin suparata si ingandurata, am avut placuta surpriza sa gasesc pe patul meu o cutie foarte aratoasa, foarte frumos ambalata, care mi-a readus zambetul pe buze 🙂 . Pe ea scria “Vacanta perfecta”. Minunat! (am zis) Sa vedem mai departe! Si am deschis nerabdatoare cutiuta. Din nou, surpriza… am gasit un costum de baie super sexy. Am admirat imprimeul, imi placea tare mult culoarea si materialul (se vedea ca este de calitate) si era exact pe gustul meu… doua piese, cu forma cupa push up, bikini reglabil, foarte dragut!

costum de baie

Deja ma vedeam intinsa la soare, pe o plaja la Mediterana, in Turcia… Visuri taica, visuri!

Era vara si o caldura aproape ucigatoare afara. Am probat costumul (imi venea super bine) si incepusem sa-mi fac planuri pentru weekend, pentru o zi la piscina, cand am observat in cutiuta si-un biletel si ma-ntrebam cum de nu-l vazusem.  Pe biletel scria asa: Ghici unde plecam maine?!

Iubitul meu (de la el banuiam ca era surpriza… cine altcineva?!) stia foarte bine unde imi doresc eu foarte mult sa ajung; eu stiam foarte bine unde vreau sa-mi petrec vacanta, dar parca nu-mi venea sa cred… Sa fie oare Turcia destinatia? Inca nu eram singura, dar aveam sa aflu mai tarziu cand dadeam ochii cu el. Si am aflat… Fericire maxima!!! Intr-adevar iubitul meu era responsabil pentru fericirea mea si intr-adevar Turcia era destinatia noastra de vacanta.

Istanbul und Türkei Community
sursa foto: Istanbul und Türkei Community

Am inceput sa ne facem planuri de vacanta si sa intocmim o lista, de fapt mai multe… cu ce ne trebuie pentru excursie, ce punem in bagaje (la mine, costumul meu cel nou si sexy era in capul listei 😀 ) ce locuri vroiam sa vizitam etc. Pe lista am pus desigur Istanbulul pentru ca ardeam de nerbdare sa ma pierd prin bazarele intinse pe hectare intregi unde gasesti orice vrei (Istanbulul este renumit pentru turismul de shopping) sau sa vizitez Moscheea Albastra, o capodopera a epocii otomane, cea mai frumoasa moschee si singura moschee cu 6 minarete din Turcia. Si pentru ca sunt o gurmanda si-mi place sa experimentez gusturi si arome noi,  de abia asteptam sa gust din bucataria turceasca – mancarurile traditionale, preparatele cu peste, kebabul, meze, deserturile extrem de dulci… da, dar in cazul acesta, era foarte posibil sa nu mai intru in superbul meu costum de baie de la JolidonUsurel fetito, cu mancarea! (mi-am zis)

Riviera Turceasca am pus-o pe lista. Ador marea, nisipul fin, soarele, asa ca de abia asteptam sa ajung pe Coasta de sud a Turciei, cu renumitele-i statiuni Antalya, Bodrum, Alanya, intinse de-a lungul Marii Mediterane. Aici imi doream sa vad castelele cruciatilor si sa fac o croaziera pe Marea Mediterana.

 

Orasul Side, iarasi, putea fi un potential loc de vazut in Turcia, este unic, un adevarat muzeu in aer liber, este impresionant prin arhitectura sa, prin vestigiile pe care le adaposteste dar si prin plajele largi si frumoase.

Si mai erau si alte locuri superbe (multe altele) pe care vroiam sa le vad : Pamukkale (castelul de bumbac), spre exemplu… un loc de o frumusete unica, aflat in provincia Denizli, in vestul Turciei,  Cappadocia, o alta zona superba, in centrul Turciei, stranie, cu formatiuni geologice unice, labirinturi si orase construite in stanca sau sub pamant, Efes, un oras incarcat de istorie sau Kemer-ul – o statiune ideala pentru vacanta de vis. Ma si imaginam stand la soare pe o plaja, cu ochelarii de soare pe nas, cu un fresh cu gheata intr-o mana si cu o carte in cealalta… aaaa… si in costumul meu de baie preferat 😀 .

http://en.wikipedia.org
sursa foto: en.wikipedia.org
cappadociaturket.net
sursa foto: cappadociaturket.net

 Sunt atatea locuri frumoase de vazut in Turcia, dar nu aveam cum sa le vedem pe toate, asa ca ne-am oprit si am terminat cu lista. Inca nu eram hotarati… Iubitul meu se gandise la o vacanta neplanificata, adica o vacanta in care sa facem ce vrem si sa mergem unde vrem, sa vizitam mai multe locuri, nu sa stam intr-un anumit loc, mai multe zile… iar mie mi-a suras ideea 🙂 . Eram fericiti si de abia asteptam plecarea!

http://resortpropertyturkey.com

sursa: resortpropertyturkey.com

 

Articol inscris la Spring SuperBlog 2013, etapa nr.10!

Alte surse foto: www.vistawallpapers.ro

Lasa un comentariu

