Lansare de lampioane in Parcul Copiilor din Bucuresti

Duminica, intre orele 20.00 – 23.00, in Rotonda Parcului Copiilor, suntem asteptati sa sarbatorim venirea primaverii prin lansare de frumoase lampioane zburatoare.

Cei prezenti la eveniment vor avea ocazia sa lanseze propriul lampion din orez si sa-si puna o dorinta sau sa transmita un gand bun cuiva drag.

Evenimentul este organizat de studentii Facultatii de Management din cadrul ASE.

Despre lampioane se spune ca sunt ofrande aduse zeului cerului (Taiyi) si fac parte din vechile traditii chinezesti, insa lansarea lampioanelor a fost preluata de mai multe culturi, inclusiv la noi. Acestea au fost inventate acum 2000 ani de Zhuge Liang, un intelept si un bun strateg militar. Erau folosite in diverse scopuri, fie ca mijloace de semnalizare, fie ca dispozitive de spionaj in batalii si razboaie. Unii istorici si oameni de stiinta sustin ca lampioanele isi au originile cu mult inainte de “era Kongming” si apartin culturii asiatice.  Se construiau din hartie de orez asezata pe un schelet de bambus si aveau ca mijloc de propulsie o mica lumanare, lampionul plutind in aer atat timp cat lumanarea ramanea aprinsa, dupa care se prabuseau pe sol.

Daca in trecut lampioanele erau folosite in razboaie, mai tarziu acestea au devenit mijloace de distractie pentru copii la diverse sarbatori, carnavaluri, festivaluri din Asia (Chinese Mid-Autumn, Lantern Festivals, Yi Peng, Loi Krathong).

 

People release sky lanterns to celebrate the traditional Chinese Sky Lantern Festival in Pingsi, Taipei County

 

Sursa foto: eventsolution.ro

Alte surse: shine.md

10 thoughts on “Lansare de lampioane in Parcul Copiilor din Bucuresti

  1. Suna super. Cred ca o sa-mi fac si eu aparitia, daca nu voi avea parte de un lampion in mana, un aparat foto tot voi avea…

      • Da, am aflat si eu ulterior….si eu am ajuns in jur de 9 fara ceva si am tras niste pozici care nu au iesit deloc remarcabile. Iar vremea a “prabusit”lampioanele prin tot sectoru` 3. Am gasit 2 aterizate in copacul din fata blocului, ceea ce inseamna ca au avut dreptate meteorologii. Merci pentru link, poate vremea tine cu noi data viitoare si apuc si eu sa fac niste poze demne de admirat…

Lasa un comentariu

