Michelin vinde performanta, nu doar anvelope

 Incepand cu 1 noiembrie 2012, toate anvelopele comercializate in UE trebuie sa aiba lipita o eticheta care sa contina informaţii privind trei criterii de performanta: rezistenta la rulare (prin care se indica impactul asupra consumului de carburant si al nivelului emisiilor; clase de la A la G), nivelul zgomotului la exterior (masurat in decibeli – 3 clase) si distanta de franare pe carosabil umed (clase de la A la F). Eticheta se aseamana cu cele lipite pe aparatura electrocasnica si trebuie lipita pe toate anvelopele la turisme, vehicule utilitare, camioane, autobuze si autocare fabricate dupa 1 iulie 2012. De asemenea, trebuie sa fie inclusa in forma standardizata si in documentatia si materialele tehnice promotionale online ale constructorului de anvelope.
Obiectivele acestei noi reglementari sunt imbunatatirea eficientei energetice a transportului rutier si reducerea emisiilor de CO2 asociate, imbunatatirea sigurantei rutiere si reducerea zgomotului asociat transportului rutier, urmand ca acestea sa fie atinse prin sprijinirea si consilierea consumatorilor in a face o alegere informata atunci cand isi achizitioneaza anvelopele. Iar aceasta initiativa este sustinuta de Michelin care pune la dispozitia consumatorilor informatiile necesare pentru o mai buna intelegere a sigurantei si a impactului pe care anvelopele il au asupra mediului inconjurator.
Urmariti in continuare cateva filmulete despre etichetarea anvelopelor:
Eficienta energetica
Distanta de franare pe carosabil umed
Nivelul de zgomot
Aceste noi reglementari au aparut si ca urmare a asteptarilor ridicate pe care le au consumatorii cand vine vorba de anvelope:  mai multa siguranta la drum, o valoare mai buna pentru pretul platit pentru acestea, cresterea placerii de a conduce si mai mult respect pentru mediul inconjurator.
Conform studiilor de piata, 61, 5% din consumatorii isi doresc de la anvelopele lor siguranta,  57% – longevitate si 47%  – economie de combustibil.
Datele statistice arata ca:
  • 60% din accidente au loc in orase, la viteze reduse.
  • 75% din accidente au loc pe drum drept (20% pe carosabil umed).
  • 25% din accidente au loc in viraje (50% pe carosabil umed).
  • 99% din accidentele pe carosabil umed, au loc pe portiuni acoperite cu putina apa.

Tot studiile (in accidentologie) arata cat de importanta este performanta anvelopei pentru siguranta consumatorilor.

Starea anvelopelor nu trebuie neglijata in nici un fel. Un pneu uzat micsoreaza aderenta la sol, conducand astfel la derapare sau la marirea spatiului total de franare. De aceea, pentru confortul deplasarii si condus in conditii de siguranta, soferii trebuie sa acorde o atentie deosebita alegerii anvelopelor si in acelasi timp trebuie sa fie foarte atenti la modul in care sunt exploatate. Mai trebuie sa stim ca alegerea unei dimenisuni gresite a anvelopei poate afecta confortul si siguranta la rulare. Si inca ceva ce-ar trebui sa stie toata lumea: o anvelopa ieftina se va uza mai repede decat una de calitate, iar pe termen lung costurile vor fi mult mai mari. Atunci mai bine alegem anvelope de calitate si nu riscam sa avem neplaceri.

Mai trebuie sa fim constienti de un lucru: folosirea unei anvelope de vara pe timp de iarna afecteaza serios performantele masinii  si siguranta, scade aderenta, scade stabilitatea in curbe, creste distanta de franare si bineinteles  nu putem utiliza viteze mari de rulare.  Atunci cand temperaturile scad sub 5-7 grade Celsius, pentru o aderenta buna la suprafata de rulare, este necesara folosirea unor anvelope fabricate dintr-un material mai moale decat cel folosit la anvelopele de vara pentru ca, anvelopele isi modifica proprietatile fizice si chimice in functie de temperatura si suprafata de rulare.  Acest material prezinta o aderenta superioara si ajunge mai usor la temperaturile optime de exploatare.

Pentru maximum de siguranta si control asupra vehiculului in conditii meteorologice nefavorabile, este necesara montarea anvelopelor de iarna pe toate cele patru roti! Multi soferi sunt tentati sa monteze anvelope de iarna doar pe puntea din fata, dar acest lucru nu va oferi performanta, securitate sau nivelul optim de aderenta. Montarea anvelopelor de iarna doar pe puntea fata poate reduce aderenta spate si exista riscul ca vehiculul  sa derapeze. Pe de alta parte, montarea a doar doua anvelope de iarna pe puntea din spate creste riscul de a conduce drept inainte la o curba.

Nu este recomandata nici utilizarea anvelopelor de iarna vara, deoarece la temperaturi mari compozitia de cauciuc de iarna se inmoaie foarte mult, iar la franari bruste stratul de cauciuc de pe banda de rulare se deterioreaza extrem de repede, in plus, creste si consumul de combustibil.

Revin acum la noile reglementari… Noua eticheta ia in considerare numai franarea pe carosabil umed, desi 70% din accidente au loc pe suprafete uscate; totodata, aderenta pe suprafeţe umede, in viraje, este foarte importanta. De aceea, Michelin se concentreaza pe oferirea mai multor performante intr-o singura anvelopa, gratie celei mai inalte tehnologii ce poarta denumirea MICHELIN Total Performance.
anvelopa
Siguranta a fost dintotdeauna focusul Michelin, iar strategia Michelin se concentreaza pe proiectarea si fabricarea unor anvelope care sa combine siguranta in toate conditiile de rulare (pe carosabil umed si uscat, in linie dreapta, dar si in viraje), eficienta energetica optima si randamentul kilometric sporit. Anvelopele MICHELIN dispun de cea mai longeviva banda de rulare si imbunatatesc eficienţa energetica a vehiculelor.
Obiectivul Michelin este acela de a oferi cele mai bune performante si de a garanta siguranta  conducatorilor auto, a pasagerilor, pietonilor si a celorlalti participanti la trafic.
 
Caracteristica tuturor anvelopelor Michelin – MICHELIN Total Performance, reprezinta rezultatul plin de succes al unei strategii bine determinate a grupului si reflecta intregul proces de cercetare si dezvoltare. Iar angajamentul  de a-si reinnoi in proportie de 80% gamele de anvelope pentru turisme si camioane (in mai putin de 2 ani), nu poate decat sa reprezinte o garantie a calitatii pentru clientii sai.
Michelin vinde performanta, nu doar anvelope.
michelin
Mai multe informatii despre anvelopele Michelin citeste pe blog auto sau pe site-ul Michelin. Sau intra pe pagina de Facebook Michelin Romania pentru a fi la curent cu toate noutatile!
O campanie marca Michelin si Autovital.ro!
 
 

 

Advertisements

2 thoughts on “Michelin vinde performanta, nu doar anvelope

  1. Buna seara!
    In primul rand, iti multumesc pentru ca te-ai inscris in concursul auto sponsorizat de Michelin!
    In al doilea rand, te felicit pentru articol. L-am adaugat deja in lista de articole participante, lucru care se poate vedea si pe blog-ul autovital.ro si il voi promova in scurt timp si pe retelele de socializare!
    O seara buna!

Lasa un comentariu

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s