Cum am mesterit ciocolata… Si o invitatie in Clubul de Ciocolata (Heidi Choco Club)

Sunt o pofticioasa si imi plac dulciurile enorm, in mod special ciocolata. Ador ciocolata! Sunt in stare sa devorez o tableta intreaga, mai ales daca e neagra, amaruie, preferata mea. Dar nu refuz nici celelalte sortimente – alba, cu lapte, cu fructe uscate, cu alune, etc. Cel mai mult imi place ciocolata Heidi, e mai buna, e mai fina, e mai… altfel.

Dintotdeauna mi-am dorit sa vad live cum se prepara ciocolata, iar cand am auzit ca am sansa sa particip la un seminar de mesterit ciocolata chiar la Heidi ChocoWorld, am fost super happy. S-a intamplat asta pe la sfarsitul lunii august cand am fost la fabrica de ciocolata Heidi situata undeva inafara Bucurestiului, in comuna Pantelimon.

Nu am plecat la seminar singura ci in grup, impreuna cu inca 8 persoane (sapte fete si un baiat 🙂 ). Una dintre  fete a venit tocmai din Constanta pentru seminar! Foarte dragut!

Am ajuns acolo in jurul orei 18.00 si dupa ce ne-am benoclat putin la diversele sortimente de ciocolata si praline expuse in magazinul de prezentare si vanzare, am mers la vestiare si ne-am echipat corespunzator, ne-am pus bonetele pe cap, halatele si manusi, iar apoi ne-am indreptat catre “camera de creatie” unde aveam sa aflam totul despre intregul proces de fabricare al ciocolatei (de cand asteptam momentul asta… ) si unde urma sa cream propria noastra ciocolata.

Chocolatier-ul Heidi, Cristina, ne-a initiat “intr-ale ciocolatei” si impreuna cu ea am facut o incursiune interesanta in lumea ciocolatei, incepand de la bobul de cacao si pana  la tableta de ciocolata.

Am aflat ca Theobroma cacao este denumirea stiintifica a arborelui de cacao si ca acesta face parte din familia Sterculiaceae, ordinul Malvales. Fructul arborelui de cacao se numeste baca, iar boabele de cacao sunt de fapt niste seminte.

Am mirosit apoi mai multe varietati de boabe de cacao neprocesate (care nu fusesera inca supuse procesului de torefiere) din diverse zone: Tanzania, Venezuela, Congo, Ghana, Ecuador etc. Am vizionat si o harta a arborilor de cacao si a producatorilor si am aflat ca productia cea mai mare de boabe de cacao este data de  Coasta de Fildes.

Am continuat sa mirosim 🙂 si sa gustam untul de cacao sau Oleum cacao si lichiorul de ciocolata, un lichid maro, amar si vascos. Apoi am aflat care sunt ingredientele de baza ale ciocolatei, in functie de tipul ei, alba sau neagra, cu lapte sau fara. Printre aceste ingrediente se numara pastaile de vanilie, laptele praf, lecitina,  pudra de cacao si untul de cacao.

Dupa ce se amesteca toate aceste ingrediente si se formeaza ciocolata “bruta”, aceasta se introduce intr-o masinarie care probabil o prelucreaza si o face sa fie mai fina, mai cremoasa. Aceasta este masinaria:

Dupa ce am gustat-o astfel prelucrata, chocolatierele au intins doua castroane mai mari de ciocolata, una alba, una neagra, pe o masa de granit si ne-au aratat ce miscari trebuie sa facem, respectiv “opt-uri” si miscari de amestecare de sus in jos cu ajutorul unui spaclu si a unui cutit.

Ciocolata trebuie temperata, adica trebuie adusa la temperatura optima de 34- 36°C,  temperatura la care ea cristalizeaza frumos, astfel incat sa rezulte o ciocolata care luceste si care pocneste usor cand e rupta.

Dupa ce am executat si noi pe rand aceste miscari, am primit fiecare formele de ciocolata si ne-am turnat apoi ciocolata in ele, fiecare dupa preferinte, neagra amaruie, cu lapte, alba sau chiar in combinatie. Eu mi-am facut in 2 culori, alba si ciocolata cu lapte. Majoritatea asa si-a facut.

Apoi am inceput sa ne construim propria destinatie din ciocolata. Am avut la dispozitie totodata si alte ingrediente delicioase: cirese, alune, stafide, florentine, afine, caramel, ananas, felii de portocala si lamaie, biscuiti, piper si multe altele. De parca nu era indeajuns ciocolata, m-am mai indopat  si cu fructe confiate, in special cu cirese de care nu ma mai saturam. Si pentru ca am fost lacoma, am pus in ciocolata mea de toate, incat a fost asa de incarcata si de uratica, dar ce mai conta, era prima mea ciocolata adevarata si a fost foarte buna la gust 😀 , asa cum sunt toate ciocolatele Heidi.

Am mai umplut si decorat si niste praline. De fapt, mai mult am privit la chocolatiere. 🙂

Dupa ce-am terminat, ciocolatele au fost  puse la frigider sa se intareasca, timp in care am savurat  o cafea aromata, un capuccino sau ciocolata calda si am dat buzna in magazinul de prezentare Heidi de unde mi-am cumparat ciocolata la preturi speciale. Apropo, daca aveti drum in partea aia, prin Pantelimon, nu ezitati sa va opriti la Heidi ChocoWorld, veti fi uimiti de nenumaratele sortimente de ciocolata si praline (multe din ele nu le veti vedea niciodata prin magazine), in plus le veti putea achizitiona la preturi foarte bune. Spre exemplu, eu mi-am luat niste tablete cu cafea la doar 2 lei bucata, la fel niste inimioare de ciocolata, care stiu ca in magazin sunt mult mai scumpe.

La final am primit cu totii diplome de excelenta, de ucenici ciocolatieri :)  si bineinteles, fiecare si-a primit propria ciocolata ca sa aiba cu ce sa se laude acasa. 🙂

Am mancat atata ciocolata in ziua aia incat nu mi-a mai trebuit nimic altceva…

La Heidi ChocoWorld a fost super distractiv si in acelasi timp, am invatat multe lucruri pe care nu le stiam despre ciocolata, a fost o experienta dulce grozava pe care as repeta-o oricand cu multa placere.

La ChocoWorld poate merge oricine. Se fac vizite organizate, poti merge cu familia, cu prietenii sau colegii, la team-building, chiar si copiii pot participa daca au peste 8 ani. Mai multe detalii, aici.

Si mai multe fotografii de la experienta mea ciocolatoasa, in slideshow-ul urmator:

This slideshow requires JavaScript.

Daca si tie iti place ciocolata la fel de mult ca si mine, inscrie-te si tu in Heidi Choco Club! Eu m-am inscris! Iar daca esti dragut, scrie in campul “De unde ati aflat despre Heidi Choco Club?”, blogul meu – chestiuniserioase.wordpress.com si dau o ciocolata cand ma-ntorc de la Zurich! De care vrei tu! Serios! 🙂

Heidi Choco Club este mai mult decat un site pentru pasionatii de ciocolata. Este un salon virtual unde dorintele tale se transforma in pasiuni, experiente senzoriale si momente de neuitat. In Heidi Choco Club, nu doar te gandesti la clipe fericite, ci pur si simplu le traiesti… Te distrezi, ai parte de provocari si esti recompensat cu premii delicoase pentru activitatea ta. Vino si tu intr-o alta dimensiune a vietii, vino in lumea minunata a ciocolatei!

club

8 thoughts on “Cum am mesterit ciocolata… Si o invitatie in Clubul de Ciocolata (Heidi Choco Club)

  1. Pingback: Blog of the Year 2012… | Litere Stacojii

Lasa un comentariu

