Inovatia continua, pasiunea Toyota

De la un timp incoace, asistam la o trecere inceata dar sigura, de la masinile care functioneaza pe baza de combustibili fosili la cele care utilizeaza energie alternativa, nepoluanta si regenerabila. Automobilele  imbina ultimele tehnologii si descoperiri in domeniu pentru a asigura un grad ridicat de confort la volan, protejand in acelasi timp mediul inconjurator.

De multi ani, marii fabricanti de automobile cauta alternative pentru combustibilii traditionali, constienti fiind ca rezervele se vor epuiza la un moment dat si luand in calcul tendintele ecologice actuale. De asemenea, explozia pretului petrolului, marea criza economica si poluarea din ce in ce mai accentuata i-au determinat pe acestia sa se gandeasca mai serios la aceste aspecte. Pe de alta parte si consumatorii sunt tot mai afectati de pretul benzinei si al motorinei si incep sa se orienteze catre masinile mai mici, cu un consum redus de combustibil.

Nu putem renunta la automobile dar macar am putea, din ratiuni ecologice sau economice (economii substantiale chiar), sa ne orientam catre astfel de automobile.

Dar ce-ar fi dac-am putea circula cu aer in loc de benzina?? 🙂

Nu, nu este o inventie a mintii mele “bolnave” si nici de domeniul SF-ului nu e… e o descoperire revolutionara pe care au facut-o englezii. Au produs deja cativa litri de benzina din aer si sunt chititi sa ridice prima rafinarie care sa le puna in practica inventia, poate cea mai importanta inventie a deceniului, dupa parerea mea.

O alternativa la combustibilii fosili – benzina din bioxid de carbon si vapori de apa. Cum e posibil asa ceva?

Englezii nu folosesc tehnologii noi, ci doar combina mai multe tehnologii cunoscute. Centrala lor pilot captureaza aer si extrage dioxidul de carbon din el. In acelasi timp este produs hidrogenul prin electroliza vaporilor de apa capturati cu un dezumidificator. Dioxidul de carbon impreuna cu hidrogenul produc metanolul, iar acesta este trecut printr-un reactor special, formand astfel “benzina”. Combustibilul chiar arata si miroase ca benzina, dar este mai limpede si mai curat decat aceasta si nu contine niciunul din aditivii si substantele daunatoare care se gasesc in benzina comuna. De asemenea, acesta poate fi folosit fara probleme la orice masina.

Compania britanica Air Fuel Synthesis spera sa construiasca in urmatorii doi ani, o fabrica mai mare, capabila sa produca o tona de benzina pe zi si sa deschida o rafinarie in urmatorii 15 ani. Totodata, doreste sa foloseasca energie din surse regenerabile – eoliana sau marina, pentru a ajuta la combaterea crizei energetice.

Beneficiile pe care le-ar putea aduce aceasta inventie sunt imense… benzina ar fi cu mult mai ieftina, iar mediul nu ar mai fi poluat. In prezent insa, nu putem achizitiona benzina din aer, tehnologia se va implementa in viitor, asa ca sa revenim la situatia noastra actuala si sa discutam in continuare despre automobilele electrice si hibride.

Daca motoarele electrice n-au trecut testele in ceea ce priveste autonomia (maxim 100 km), schimbarea rapida a regimurilor de viteza fiind exclusa, iar incarcarea bateriei presupunand un proces indelungat, specialistii s-au gandit la un vechicul hibrid care sa fie propulsat mixt; ideea a fost geniala, combinatia motor electric-benzina fiind una fericita. Un hibrid auto face economii substantiale si in acelasi timp nu-si pierde din aptitudinile tehnice.

Masina hibrid pare a fi solutia cea mai buna pentru lumea auto si calea viitorului automobilismului. Se pare ca hibrizii produc un efect de sera gazos in atmosfera, benefic planetei, asa spun producatorii. Daca nu le pasa de mediu, automobilistii ar trebui sa se gandeasca atunci la economiile pe care le-ar putea face, achizitionandu-si o masina hibrida. Bateriile masinilor hibrid au o durata de viata mai lunga si sunt mai bune decat la celelalte automobile, iar daca la o masina electrica exista pericolul ca sistemul  electric sa se strice sau sursa de energie sa se epuizeze, la un hibrid exista motorul traditional.

In ceea ce priveste inceputul erei hibridelor moderne, proiectele pentru aceste vehicule s-au desfasurat aproape in paralel atat in Japonia, cat si in SUA, insa primul model de serie a fost etalat de Toyota, in anul 1997 si a fost un Prius. Pentru inceput a fost destinat doar pietei japoneze si a fost un succes ajungand sa se vanda 18.000 de exemplare in primul an. In anii ce au urmat au fost dezvoltate concepte si in uzinele altor mari producatori, dar Toyota a venit din nou cu un alt model, o versiune a celebrului RAV4, au urmat apoi alte modele de serie care s-au bucurat de succes si iar o noua versiune a Toyota Prius.

Asistam la o revolutie a condusului cu noua generatie a tehnologiei Hybrid Synergy Drive de la Toyota de care se vor bucura soferii, cu doua motoare electrice si un mod EV care permite condusul in modul exclusiv electric. Cu masinile Prius, Yaris Hybrid si Auris Hybrid. Toyota a inregistrat un mare succes tehnologic si comercial.

Toyota Yaris Hybrid ofera acelasi spatiu generos si confort ridicat ca si modelul Yaris, este agil si versatil, motorul este eficient si in plus, nivel redus al consumului de combustibil si al emisiilor de noxe precum si a costurilor de exploatare. In Modul electric, autovehiculul poate fi condus intr-o liniste aproape deplina. La fel si Prius, un maestru al tacerii si nu numai, si al sprinturilor. Zgomotul lipseste cu desavarsire, dar dupa cativa kilometri te obisnuiesti.

De mai bine de 15 ani, Prius a evoluat devenind din ce in ce mai simplu si aerodinamic. Este prietenos cu orasul si cu mediul. La stationare, motorul pe benzina se opreste, dar poate rula si exclusiv electric in mod silentios si cu zero emisii.
Prius a fost prima masina hibrid produsa in serie  si continua sa uimeasca si in prezent. Te bucuri de o experienta unica la volan, performanta dinamica, design neconventional, tehnologie de ultima ora si materiale de calitate superioara.

 

Toyota Auris Hybrid ofera o experienta a condusului plina de rafinament si calm si este lider de clasa in privinta consumului, cu doar 3,8 litri/100 km. Beneficiind de avantajele tehnologiei integral hibride, Auris monitorizeaza conditiile de drum pentru a decide modul de propulsie, fie electric, fie pe benzina sau prin combinarea fluida a acestor doua surse. Pe langa modul normal de conducere, poti alege intre alte trei moduri: EV (pentru propulsia electrica cu eficienta maxima, zero emisii si deplasare silentioasa), ECO (pentru eficienta si performanta) sau Power (pentru un raspuns maxim al acceleratiei).

In prezent, numarul masinilor hibride continua sa cresca si trebuie sa ne pregatim pentru o noua era in industria auto. Producatorii de masini trebuie sa se gandeasca ca in urmatorii ani numarul masinilor va creste cu mult si trebuie sa constientizeze marirea considerabila a emisiilor poluante si sa actioneze in sensul reducerii lor.

Toyota abordeaza aceasta problema si este intr-o continua cercetare cautand solutii pentru conceperea unor vehicule cat mai putin poluante. Compania  isi continua cercetarile de peste 40 de ani, iar inovatiile Toyota se regasesc azi in fiecare model de autoturism produs, fie el un Prius,Yaris, Auris, Avensis sau RAV.

Articol inscris la SuperBlog 2012, etapa nr. 18!

Advertisements

2 thoughts on “Inovatia continua, pasiunea Toyota

Lasa un comentariu

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s