Un aliment esential pentru sanatate: Pestele (plus o reteta cu file de peste)

  • De ce eschimosii stau foarte bine cu corazonu” (adica cu inima)? Si asta in ciuda faptului ca nu consuma legume si fructe, iar dieta lor contine grasimi si colesterol si in cantitati chiar foarte mari. Raspunsul si secretul unei inimi sanatoase este: consumul de peste. Da, pestele pe langa faptul ca este bogat in acizi grasi Omega 3, contine si proteine de calitate, iar colesterolul se gaseste in cantitati de trei ori mai mici decat in orice alt tip de carne, fie ea si una slaba.

    Carnea de peste trebuie sa faca parte din alimentatia oricui. Consumand peste macar o data pe saptamana, ii facem un bine inimii noastre, iar efectele asupra intregului organism sunt pe termen lung. Nu degeaba este considerat cel mai sanatos aliment.

    O portie de 100 g de peste asigura aproape jumatate din necesarul zilnic de proteine si furnizeaza organismului minerale importante precum iodul, fosforul si vitamine esentiale pentru sanatate (vitamina A, D si complexul de vitamine B).

    Bine, bine, este pestele un aliment sanatos, nu trebuie sa lipseasca din nici o dieta, de acord. Toate bune si frumoase…pana aici! Si mie imi place pestele si inca mult! Dar ce ne facem cu oasele? 😀 Pentru ca recunosc, pentru mine oasele sunt o problema si fug intotdeauna de pestele cu oase.

    Cand eram mica, mamaie mi-a povestit de un nene care s-a inecat cu un os de peste si a murit si mi-a ramas intiparita pe creier  povestea asta. Cred ca si de aia mi-e asa frica de oase. Iar cand imi mai ramanea cate-un os in gat (de cele mai multe ori era doar inchipuirea mea), imi zicea sa iau un dumicat de paine zdravan sa se duca si se ducea… Nu mai zic cat de speriata eram in momentele alea…

    Maica-mea la fel, are un fel de fobie. Macar ea chiar a avut o experienta neplacuta cu un os si a ajuns la spital. Si tot timpul ne zicea s-avem grija la oase. Oarecum cred ca si ea mi-a transmis frica asta de oase. Bine… ea in general, avea un talent fantastic sa ne bata la cap (pe mine si pe soru-mea) cu mai multe… cu gazele, cu apa, cu becurile. “Aveti grija cu aragazul!”, “Nu deschideti usa la nimeni!”, “Aveti grija la masini cand traversati strada!” (asta cu strada m-a urmarit pana tarziu in facultate; ma pomeneam ca-mi zicea sa am grija la masini si ma bufnea rasul 🙂 ).

    Si uite asa, am ajuns sa detest pestele cu oase. Cred ca e mult spus “detest”… mi-e frica si gata! Iar daca se-ntampla totusi sa mananc, am foarte mare grija. Si cum simt ca ceva e in neregula sau doar am impresia ca mi-a scapat vreun os, s-a terminat… ma panichez si nu mai mananc. Daca ala de langa mine, la masa, deja a halit 3-4 bucati de peste, eu sunt de-abia la prima bucata. Incet, cu rabdare si meticulozitate, scot fiecare osisor din carne si apoi mananc. E bine si asa, in felul asta nu mananc prea mult. Ma satur doar privindu-l si culegand la oase.

    De aia prefer eu pestele file. Fara bataie de cap & NO STRESS! 😀

    Si-mi mai place ca se gateste rapid.

    Uite o reteta care mie imi place foarte mult: File de peste in sos de lamaie si menta.

    Cum pregatesc eu aceasta reteta… In primul rand imi procur cele necesare, adica: 500 gr file de peste, o lamaie, 50 ml ulei de masline, o lingurita piper rosu marinat, o lingurita condiment de peste, menta, o lingurita bicarbonat alimentar.

Pregatesc pestele apoi. Il tai batoane groase de 3-4 cm si lungi de 6-7 cm, le condimentez, le tavalesc prin faina si le prajesc in ulei de masline.


Lamaia o razuiesc pe razatoarea mica si pastrez coaja pentru servire. Apoi o storc bine.
Cand sunt aproape gata batoanele de peste, torn peste ele sucul de la o jumatate de lamaie si le mai las 2 minute. Intre timp, amestec sucul ramas cu o jumatate de ceasca de apa in care am stins o lingurita rasa de bicarbonat alimentar. Adaug lichidul peste peste si mai las 5 minute sau pana se ingroasa sosul format.

Pestele il servesc cu sos deasupra si presar coaja de lamaie, frunzulite de menta tocate fin si piper rosu macinat.

Delicios!

Imi mai place sa gatesc si Hamburger de peste cu salata de rucolaPeste copt cu avocado, branza feta si busuioc, Frigarui de peste cu cartofi si sos rece de castravetiCrap pe pat de legumeRosii umplute cu icre si macrou afumat.

P.S: Un peste bun se mananca la Restaurant Paradis.

O campanie marca Blogal Initiative si Restaurant Paradis by Carmolimp!

One thought on “Un aliment esential pentru sanatate: Pestele (plus o reteta cu file de peste)

Lasa un comentariu

